Jump to content

Spelfilmer


n00dles
 Share

Recommended Posts

Gick inte ens kolla på video klippet pga den där musiken du har med stör mig som fan på sån musik.

+1

Men det var i alla fall en bra video, om man räknar bort musiken.

Stäng av ljudet helt då. Det är inget ljud från spelet så ni missar inget.

Själv tyckte jag att musiken passade in helt ok.

Och du tycker om att gnida dig bakom skydd mycket. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan du spela med sån FPS? :doh:

Det är när jag drar igång Fraps då det laggar helvete då får ja fps drop tror jag hade runt 12-20 fps på vissa ställen. Men vissa banor jag kör och drar igång med fraps så har jag sjukt bra fps. Tänkte göra en annan film på GRiD då jag kör i backe upp och ner fast då vart det strul med filmerna efter jag vart klar så det vart inte nåt av det.

Utan då vart det att göra en drift film istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är när jag drar igång Fraps då det laggar helvete då får ja fps drop tror jag hade runt 12-20 fps på vissa ställen. Men vissa banor jag kör och drar igång med fraps så har jag sjukt bra fps. Tänkte göra en annan film på GRiD då jag kör i backe upp och ner fast då vart det strul med filmerna efter jag vart klar så det vart inte nåt av det.

Utan då vart det att göra en drift film istället.

Videon var väll helt okej bortsett från den låga FPS:n men gud! Texten i början gjorde verkligen så att min ögon sved, gör inte sådan förtext någonsin mer, snälla :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Videon var väll helt okej bortsett från den låga FPS:n men gud! Texten i början gjorde verkligen så att min ögon sved, gör inte sådan förtext någonsin mer, snälla :doh:

Angående texten så kan det va att ja konverterade den till mpeg(heter det så?) formatet och det gjorde så texten vart dålig. Nån som rekommenderar ett annat format när man converterar filmer från Sony Vegas? Vet just att det är det formatet som tar minst plats eller ja inte lika mycket.

Sen kände jag att jag borde ha använt ratt till att drifta, märkte själv att det var svårt med tangentbordet. Ska också försöka tänka på det tills nästa gång.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

NHL 10, Boston Bruins - Buffalo Sabres NHL 10 @ Xbox 360.

-----

Jag skulle bara dumpa in den och byta snabbt, men till min stora förvåning gick pucken in istället.

:)

EDIT: Måste tillägga att det är inte han som dumpar in den som får målet. :P

Det är han som åker fram när målvakten har pucken bakom sig. :wub:

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...
Spelade in när jag spelade l4d2 med fraps idag och tänkte testa lägga upp på youtube. Men kvaliten på youtube är jätte dålig, varför blir det så?

Sen undrar jag, vissa filmer har ju så att man kan trycka på HD, hur får man det?

Om dina klipp är i native-upplösning för 1080p så kan du få det. 1920x1080. 1280x720 för 720p

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade in när jag spelade l4d2 med fraps idag och tänkte testa lägga upp på youtube. Men kvaliten på youtube är jätte dålig, varför blir det så?

Sen undrar jag, vissa filmer har ju så att man kan trycka på HD, hur får man det?

Du måste komprimera osv för att få bra kvalité. Rekommenderat program är virtualdub.

Och alla filmer som är minst 1280x720 räknas som 720p.

Några idéer på mitt intro jag arbetar på? Jag behöver definitivt idéer. Idéer är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste komprimera osv för att få bra kvalité. Rekommenderat program är virtualdub.

Och alla filmer som är minst 1280x720 räknas som 720p.

Några idéer på mitt intro jag arbetar på? Jag behöver definitivt idéer. Idéer är bra.

Använde Sony vegas pro 9.0. Men saken är det att det ser bra ut om man väljer så det ska spelas i 720p så ser det bättre ut. Men klippet startar alltid i 240p för mig.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använde Sony vegas pro 9.0. Men saken är det att det ser bra ut om man väljer så det ska spelas i 720p så ser det bättre ut. Men klippet startar alltid i 240p för mig.

Kolla om det fortfarande är så, för att för mig började filmen på 360p. Du kanske kollade på filmen innan den hade fullt bearbetats - vilket många gånger enbart börjar spela på 240p och 720p - sedan kommer 360p och 480p senare när bearbetningen är klar.

Alternativt så kan det vara dina inställningar på youtube att du vill börja på 360p/240p.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor



Använde Sony vegas pro 9.0. Men saken är det att det ser bra ut om man väljer så det ska spelas i 720p så ser det bättre ut. Men klippet startar alltid i 240p för mig.


http://rapidshare.com/files/408509333/Legion.rar
Ladda ner, extrahera till C:\Legion
Gå hit.
http://www.torrent-invites.com/tutorials/6...rike-1-6-a.html
CTRL + F > Sony Vegas x (You can use any version you want, however I am using version 9 in this tutorial)
Följ allting nedanför. :P
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...