Jump to content

Klardröm/Lucid dreaming


Roller_Girl
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 312
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag vet vart, editar posten inom 5 minuter :wub:

Edit: hann jag? http://www.ld4all.com/#frames(content=how_software.shtml)

Taack :lol:

Hittade några andra också så ska prova mig fram.. Ska nämligen få sova över 6 timmar för första gången i veckan nu så får passa på nu. Det jobbiga med att jag sommarjobbar är att jag aldrig drömmer någotjag kommer ihåg då jag inte får sova mer än 5-6 h per natt.. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Ack då, man måste väl ha pc för att använda dom programen? Vill nämligen ha ljudfiler på ipoden så får väl använda dom andra jag hittade :lol:

Men om någon vet, dom programmen på ld4all, är com endast till för att användas på datorn?

EDIT: Om ni testat något program får ni gärna beskriva hur det fungerade och om det hjälpte <_<

EDIT2: Ska prova Blanda WBTB med MILD vid 6-7 tiden imorgon, får se hur det går :wub:

Redigerad av Roller_Girl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag drömde en sån här klardröm en gång haha :wub:

Jag låg och tänkte, kolla på händerna och sen slutade jag, men efter en stund kom jag på det igen så tänkte

jag kolla på händerna så slockna jag.

Dröm: Jag skulle åka till skolan.. Naken OMG SHIT! Så tänkte jag jag vill ha kläder, vips så var dom i famnen..

Sen skulle jag gå till Josefine men hon hadd redan hunnit gå in på någon timme, så skulle

jag gå ut till Hemkunskapen vi hade det nämnligen i ett hus där utanför. När jag skulle gå till skåpet och

hämta mina skor så var det ett stort galler till det rummet där vi hade skåpen,

då sprang en knäpp kille där på andra sidan gallret så kom en till knäpp på min sida och kallade

andra sidan gallret stall <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen jag läste i den här topicen för tre dagar sen så har jag varje natt drömt något som jag har kommit ihåg. Hoppas att jag närmar mig en klardröm snart:P Det härliga med att man drömmer är att man kan känna alla känslor som man gör på riktigt, inatt så kände jag en väldigt stor lyckokänsla, sjukt skönt faktiskt.

Jag ska fortsätta så här så kanske jag har fått en klardröm innan lovet är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen jag läste i den här topicen för tre dagar sen så har jag varje natt drömt något som jag har kommit ihåg. Hoppas att jag närmar mig en klardröm snart:P Det härliga med att man drömmer är att man kan känna alla känslor som man gör på riktigt, inatt så kände jag en väldigt stor lyckokänsla, sjukt skönt faktiskt.

Jag ska fortsätta så här så kanske jag har fått en klardröm innan lovet är slut.

samma här <_< drömde inte särskilt mycket förut men nu börjar man drömma lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit med om en del klardrömmar, men det var längesen sist. Om man inte räknar natten till i fredags. På torsdagen var jag på fest, drack inte så mycket och var ganska nykter. Träffade en kompis ex för första gången som jag lärde känna och pratade lite med. Sedan kommer jag hem och lägger mig för att sova. Jag börjar drömma att jag är kvar på festen. På något sätt inser jag att det faktiskt är en dröm, men jag kan knappt tro att jag drömmer eftersom allting känns minst lika verkligt som när man är vaken. Jag dricker en jävla massa och vi drar hem till polarens ex jag nämnde innan. På den festen är allt folk man kan tänka sig, nästan alla mina kompisar. Jag blir mer packad än någonsin och kan knappt gå. Jag råkar slå sönder halva huset när jag försöker ta mig fram. Allting snurrar och mina kompisar blir jättesura på mig. Mina kompisar håller på och knuffar runt mig och jävlas för att jag är så packad. Det var verkligen jättejobbigt. En av mina killkompisar grovhånglar med mig och garvar åt mig för att jag är så full. Jag knuffar bort honom såklart.

Jag försöker ta mig ut ur huset men på vägen ner i trappen så sliter jag sönder halva inredningen av misstag. Hon som har festen blir skitsur och jag försöker spinga därifrån. Jag tänker att eftersom det är en dröm kan jag väll springa rakt igenom väggen istället för att ta dörren. Huset är ju ändå redan helt fördärvat så jag springer rakt igenom träväggen och lämnar ett stort hål. Folk följer efter mig och är jättearga. Är så arg på dem för att de knuffade runt mig innan så jag får värsta rycket. Ljussättningen i omgivningen blir röd det flyger vassa köksknivar överallt. Folk dör och blodet sprutar. Även om det var jag som ställde till med allt så är jag rädd. Riktigt otäck mardröm eftersom allt var så jäkla verkligt!

Men men, så går det väll om man super för mycket o kollar på för mycket skräckfilm, haha :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Var så jädrans nära inatt! Drömde att jag och några kompisar var instägnda i ett rum med lite fulingar utanför som skulle döda oss. En av mina kompisar säger då "men vafan, vi klardrömmer ju bara, kolla efter själva". Så jag gjorde lite Reality checks och visst fan drömde vi. Så jag sprang igenom väggen, tog en tjej och drog av henne byxorna, efter det provade jag att hoppa några hundra meter upp i luften, vilket verkligen fungerade och var hur skönt som helst.

Detta låter ju som en riktig klardrömm, men det var aldrig det. Den var fortfarande oklar och det var itne mycket jag kunde bestämma. Hur so helst drömde jag iaf att jag klardrömmde vilket måste vara ett bra tecken på att jag har gjort framsteg.

Vilken av dom där pipljudsakerna funkar bäst tror ni? Och hur gör man som? :lol:

Det ska finnas andra ljudfiler, Lucid Dreaming Series tror jag dom heter och där får du ett antal .mp3 filer som hjälper dig klardrömma. Har ingen länk dock. Men googla så hittar du kanske. :D

EDIT: Tror det jag upplevde inatt efterall var en riktig klardröm! :D

Läste att det är ett vanligt problem att det känns som en otydlig dröm efteråt när man vaknat, och här är en lösning om någon mer skulle få detta problem: http://www.dreamviews.com/forum/viewtopic....der=asc&start=0

Redigerad av Roller_Girl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var så jädrans nära inatt! Drömde att jag och några kompisar var instägnda i ett rum med lite fulingar utanför som skulle döda oss. En av mina kompisar säger då "men vafan, vi klardrömmer ju bara, kolla efter själva". Så jag gjorde lite Reality checks och visst fan drömde vi. Så jag sprang igenom väggen, tog en tjej och drog av henne byxorna, efter det provade jag att hoppa några hundra meter upp i luften, vilket verkligen fungerade och var hur skönt som helst.

Detta låter ju som en riktig klardrömm, men det var aldrig det. Den var fortfarande oklar och det var itne mycket jag kunde bestämma. Hur so helst drömde jag iaf att jag klardrömmde vilket måste vara ett bra tecken på att jag har gjort framsteg.

Det ska finnas andra ljudfiler, Lucid Dreaming Series tror jag dom heter och där får du ett antal .mp3 filer som hjälper dig klardrömma. Har ingen länk dock. Men googla så hittar du kanske. :D

EDIT: Tror det jag upplevde inatt efterall var en riktig klardröm! :D

Läste att det är ett vanligt problem att det känns som en otydlig dröm efteråt när man vaknat, och här är en lösning om någon mer skulle få detta problem: http://www.dreamviews.com/forum/viewtopic....der=asc&start=0

Grattis då! :wub: Själv kan jag i pincip göra en WILD, fast jag vågar inte riktigt mer när jag kommit i sleeping paralyzis. Då börjar ju kroppen ruskas till som fan. :|

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis då! :wub: Själv kan jag i pincip göra en WILD, fast jag vågar inte riktigt mer när jag kommit i sleeping paralyzis. Då börjar ju kroppen ruskas till som fan. :|

Tack :D

Jag har inte tillräckligt med tålamod för det där med WILD, hur lång tid ligger du innan det börjar hända saker som att kroppen skakar m.m? Och ser du några bilder framför dig, som man läst så mycket om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack :D

Jag har inte tillräckligt med tålamod för det där med WILD, hur lång tid ligger du innan det börjar hända saker som att kroppen skakar m.m? Och ser du några bilder framför dig, som man läst så mycket om?

Ligg, slappna av, töm dina tankar på allt och fokusera på dina andetag, runt hundra, så var det för mig första gången, så hamnar du i SP, sleeping paralyzis, kroppen drömmer beskriver folk det som, kroppen känns stel och tung, och en lätt kittlande känsla, varken obehaglig eller behaglig kommer, var inte rädd utan fortsätt fokusera på din andning, efter ett tag så kommer kroppen börja skaka, som om någon ruskade om dig, och sen kommer hypoblablabla bilder att dyka upp, hit har jag inte kommigt, men jag tror det är som tankar, men klarare och djupare, som små skådespel i skallen. Dem ska man kunna fokusera sig på, och dra sig in i dem och helt enkelt vara i tankarna, och börja klardrömma drömmen. Lite scary. :wub:

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade Klardröm nu inatt då.

Först var jag ute och gick med en kompis, kompisen försvann och jag undrade vafan det var som hände och vips jag såg första person, nu kunnde jag göra exakt vad jag ville.

Jag var ute och åkte moppe, jag minns inte riktigt vart jag skulle, var bara ute och åkte då, efter en stund så tänkte jag, moppen är för slö och jag orkar fan inte trimma den eller nått, vips så hade man en Kawasaki Ninja som man drog på utav helveti med.

Min Farsa var inte glad att jag hade gjort mig av med moppen för den skit högen, fatta sur man vart i drömmen.

Mitt uppe i allt så träffar jag mina kompisar igen, en utav dom som INTE snusar snusade i drömmen.

Jag tiggde och försökte få snus av han hela tiden, tillslut fick jag och precis då kommer min brorsa som inte vet om att jag snusar in mitt upp i allt, fatta rädd man vart, efter kom jag på att allt var en dröm.

Jag tog bort allt och tog fram en säng mitt uppe i allt, jag la mig och vakna efter det.

Drömmen är hur klar som helst.

Jag har ganska lätt för att lyckas med sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...