Jump to content

Klardröm/Lucid dreaming


Roller_Girl
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 312
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kommer ihåg att jag haft en såndär klardröm en gång långt innan jag hörde talas om det...

Det som hände var att jag upptäckte att jag såg mig själv ur tredje person perspektiv, ovanifrån liksom, när jag då förstod att jag drömde så ville jag vakna men kunde inte först så jag fick panik...i drömmen. Det var lite läskigt, vet egentligen inte varför jag ville vakna men jag blev väldigt glad när jag lyckades. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar nypa mig själv i armen i drömmarna ibland ;)

En gång kändes det äkta.

Apropå drömmar. Jag har en ojämnt återkommande dröm där jag nästan tappat synen helt. Jag ser otroligt lite. Ungefär som när man har legat ner och sen reser sig väldigt snabbt. Undra vad den betyder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar om detta var en kladröm för jag orkar inte läsa igenom hela tråden.

Drömmen började med att jag var bakom en bild på en grusplan utanför en herrgård.

Jag gömmer mig bakom bilen och kollar fram genom rutorna och ser någon komma, snabbt gömmer jag mig under en filt mellan de två bilarna. Hör att stegen kommer närmare och känner att någon drar av mig filten.

Precis då vaknar jag och är ordentligt rädd.

Jag kunde styra mig själv i drömmen, som när jag kollade fram genom rutorna i bilen och när jag gömde mig under filten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar om detta var en kladröm för jag orkar inte läsa igenom hela tråden.

Drömmen började med att jag var bakom en bild på en grusplan utanför en herrgård.

Jag gömmer mig bakom bilen och kollar fram genom rutorna och ser någon komma, snabbt gömmer jag mig under en filt mellan de två bilarna. Hör att stegen kommer närmare och känner att någon drar av mig filten.

Precis då vaknar jag och är ordentligt rädd.

Jag kunde styra mig själv i drömmen, som när jag kollade fram genom rutorna i bilen och när jag gömde mig under filten.

Det var ingen klardröm, tyvärr. Det var bara en dröm du hade kontroll över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vet du inte, han kanske visste att han drömde, isåfall var det en klardröm. Men han har inte sagt något om det ännu.

Jag utgick ifrån vad han skrev, och där nämnde han inget om att han visste att han drömde. :(

@Frenzy: Jadu, det är enkelt - visste du att du drömde var det en klardröm, annars inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bumpelump.

Jag har inte haft någon tid till att försöka med klardrömmar. Men idag vaknade jag precis innan jag började drömma. Och när jag somnade om kom drömmarna på rad. När jag drömde en av dem har jag för mig att jag hörde något ljud i verkligheten, och på grund av det insåg jag att jag drömde. Jag skulle försöka med något (tror jag skulle hitta en tjej att ragga på :D), såhär i efterhand minns jag inte vad det var, men jag tänkte "nåja, jag flyger väl dig", jag slängde mig fram och började flyga. Det var lite problem med att få till flygtekniken men efter en stund gick det fint. När flög så började det helt plötsligt svartna för mina ögon lite grann - jag förstod - jag höll på att tappa min klardröm! Jag skrek "Mer klarhet!" men inte försvann det svarta. Jag landade och det svartnade mer och mer för ögonen, jag kunde knappt se något, jag testade att titta på mina händer, det gick inte, jag testade att gnugga mina händer - när jag försökte med det började jag helt plötsligt snurra, runt min egen axel liksom, vilket var lite läskigt. Men, det svartnade mer och mer för ögonen och jag kunde knappt se något längre, så jag försökte en sista, desperat sak - att blinka febrilt med ögonen i hopp om att jag skulle kunna se bättre. Men - istället blinkade jag i verkligheten, och vaknade. :)

Sen var jag riktigt nära en klardröm ett par gånger. En riktigt fin drömdag helt enkelt! :wub:

Ska fråga på något forum hur jag ska göra med att det svartnade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bumpelump.

Jag har inte haft någon tid till att försöka med klardrömmar. Men idag vaknade jag precis innan jag började drömma. Och när jag somnade om kom drömmarna på rad. När jag drömde en av dem har jag för mig att jag hörde något ljud i verkligheten, och på grund av det insåg jag att jag drömde. Jag skulle försöka med något (tror jag skulle hitta en tjej att ragga på :D), såhär i efterhand minns jag inte vad det var, men jag tänkte "nåja, jag flyger väl dig", jag slängde mig fram och började flyga. Det var lite problem med att få till flygtekniken men efter en stund gick det fint. När flög så började det helt plötsligt svartna för mina ögon lite grann - jag förstod - jag höll på att tappa min klardröm! Jag skrek "Mer klarhet!" men inte försvann det svarta. Jag landade och det svartnade mer och mer för ögonen, jag kunde knappt se något, jag testade att titta på mina händer, det gick inte, jag testade att gnugga mina händer - när jag försökte med det började jag helt plötsligt snurra, runt min egen axel liksom, vilket var lite läskigt. Men, det svartnade mer och mer för ögonen och jag kunde knappt se något längre, så jag försökte en sista, desperat sak - att blinka febrilt med ögonen i hopp om att jag skulle kunna se bättre. Men - istället blinkade jag i verkligheten, och vaknade. :)

Sen var jag riktigt nära en klardröm ett par gånger. En riktigt fin drömdag helt enkelt! :wub:

Ska fråga på något forum hur jag ska göra med att det svartnade.

Jag läste för länge sen att om man vill framkalla platser skulle man snurra runt, typ. Kanske det skulle hjälpa?

Det var nog ett årsedan jag läste detta, kanske hittar du något om det, eller så vet du redan vad jag snackar om. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste för länge sen att om man vill framkalla platser skulle man snurra runt, typ. Kanske det skulle hjälpa?

Det var nog ett årsedan jag läste detta, kanske hittar du något om det, eller så vet du redan vad jag snackar om. =P

Jo, jag vet vad du pratar om, men det har ju inget med det här att göra. Däremot vet jag att snurra- runt- sin- egen- axel- tekniken också är ett sätt att hålla kvar sin klardröm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet vad du pratar om, men det har ju inget med det här att göra. Däremot vet jag att snurra- runt- sin- egen- axel- tekniken också är ett sätt att hålla kvar sin klardröm.

Jao, tänkte bara att det kanske skulle göra platsen mer synlig igen eller nått. Kanske funkar, fast du kanske inte kommer uppleva samma sak igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoho, jag tror jag fick en klardröm i natt utan några hjälpmedel. :)

Minns inte exakt hela allt men jag har för mig att jag var i mitt rum och såg något underligt (men jag vet inte exakt vad det var) och jag gjorde en RC genom att hålla för näsan och försöka andas av någon anledning och jag kunde andas genom näsan och jag förstod då att jag drömde och kunde göra hur jag ville. Sen helt plösligt hammnar jag på gården hos min gammelfarmor och jag tänkte väll försöka flyga men det gick inte alls, då prövade jag genom att springa för att få fart men det gick inte alls och tänkte "vafan, det här var ju inge kul" så jag försöker fixa fram lite roliga saker men då börjar allt bli svart och jag ser inget. Sen minns jag inget mer. ^_^

Men det var ganska fräckt ändå eftersom det är första gången jag minns iallfall jag har fått en klardröm. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Är skit interesserad av detta och har läst hela forumet =) Märkte dock att tråden har vart död sen 2006 men jag la upp en ny tråd om detta på ett annat forum.. www.shmod.tk Sen la jag det längst ner på snick snack. Så om ni saknar att snacka om klardrömmar eller lucid dreams kan ni ju alltid komma dit :w000t: Skulle älska att snacka om det :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...