Jump to content

Klardröm/Lucid dreaming


Roller_Girl
 Share

Recommended Posts

Håller med där att svälja lyckades räkna till 140 sen kunde ja inte stå imot att svälja kändes så man skulle kvävas. Men fattar inte fort ja försöker ligga och räkna andetag varför får ja små nerv ryck i tårna efter ett tag.

Det är ett av hjärnans sätt att kolla om du är vaken, det är sådant det är menat att du ska stå emot och ligga stilla, även fast du verkligen vill röra på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 312
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 5 months later...

Klardrömde idag under dagen då jag somnade efter jobbet, minns att jag i drömmen ifrågasatte om jag drömde, kollade då (i drömmen) på mina händer och såg att vänstra handens lillfinger var väldigt tjock, då insåg jag att jag drömde och jag valde då att flyga, minns att jag kände vinden väldigt väl vid mina ben, typ som att byxorna fladdrade av fartvinden. Men i övrigt så var det en väldigt kort episod och kändes väldigt oklart. Har en fråga till er andra, Hur klar kan en klardröm bli?

Redigerad av don_salvatore87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klardrömde idag under dagen då jag somnade efter jobbet, minns att jag i drömmen ifrågasatte om jag drömde, kollade då (i drömmen) på mina händer och såg att vänstra handens lillfinger var väldigt tjock, då insåg jag att jag drömde och jag valde då att flyga, minns att jag kände vinden väldigt väl vid mina ben, typ som att byxorna fladdrade av fartvinden. Men i övrigt så var det en väldigt kort episod och kändes väldigt oklart. Har en fråga till er andra, Hur klar kan en klardröm bli?

Have you ever had a dream, Don, that you were so sure was real? What if you were unable to wake from that dream? How would you know the difference between the dream world and the real world?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hade någon typ av klardröm här om dagen men var inte helt vid medvetande. I drömmen krigade jag som i ett fps spel och kom helt plötsligt på att kolla på händerna för att kolla om jag drömde. Såg händerna helt normalt med visste ändå att jag drömde, tänkte då på att flyga och visst kunde jag det men lika snabbt "glömde" jag bort med och satt i en helikopter för att fortsätta kriget, lol!

Var inte direkt en riktigt klardröm men lite åt det hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade någon typ av klardröm här om dagen men var inte helt vid medvetande. I drömmen krigade jag som i ett fps spel och kom helt plötsligt på att kolla på händerna för att kolla om jag drömde. Såg händerna helt normalt med visste ändå att jag drömde, tänkte då på att flyga och visst kunde jag det men lika snabbt "glömde" jag bort med och satt i en helikopter för att fortsätta kriget, lol!

Var inte direkt en riktigt klardröm men lite åt det hållet.

Haft liknande drömmar, tappar man fokus så fortsätter drömmen som vanligt liksom ;)

---

Höll på med lucid dreaming för några sommar sen, nu kommer jag inte alls ihåg mina drömmar lika bra, är sugen på att ta upp skiten igen, jag får väl börja skriva ner dem igen. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Jag satt vid datorn en kväll och gick över till soffan och slumra till där. Kom snabbt in i en dröm där det kändes som jag fortfarande var i min datorstol och låg och sov i stolen. Lutade mig mot bordet med en hand uppe som höll lite om mitt huvud. Sen var det en korp som kom och bet i mina fingrar.

Efter det vaknade jag, och trodde att det hade hänt på riktigt. Blev riktigt "vad fan hände nyss?" innan jag fattade att jag hade somnat i soffan.

Det var riktigt häftigt, för jag kände betten av korpen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Guiden på klardrom.se är faktiskt ganska bra

Jag brukar själv dricka massor med vatten innan läggdags, och intala mig själv till att när jag går på toaletten i min dröm, då ska jag förstå att jag drömmer. Rätt vad det är så är man i drömmen, bästa känslan: att flyga!

Redigerad av looner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försökte mig på en Wild häromdan, känner hur allting "surrar" i kroppen, och sen hör jag hur någon står och flåsar jämte mitt öra, på ett riktigt äckligt jävla monstersätt, fattar inte folk som har guts att klara av det, utan att få hjärtstillestånd innan.'

Jag som ville klardrömma :).

Redigerad av Xennah
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...