Jump to content

Klardröm/Lucid dreaming


Roller_Girl
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 312
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sweeet, ska försöka göra det inatt.

Så att fingrarna och armen är vakna i drömmen? :o

Typ. Om du gör en RC och vet att du drömmer, kan du öppna ögonen och fjanta runt i din dröm. :)

Jag drömde en dröm inatt men ingen LD. Och inatt när jag la mig kändes som att jag var påväg in i en WILD när jag låg i sängen, men jag var för rädd för att fokusera på det. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah. Min pappa sabbade alltihop. Jag tänkte testa WBTB och FILD som Pani pratade om, men så snarkade min pappa så högt att jag var tvungen att ta öronproppar. Och då kunde jag inte höra alarmet. Det resulterade i att jag vaknade klockan tolv, pigg som en lärka. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, jag tror jag har drömt något liknande (läs: liknande) minst en gång.

Kommer ihåg en grej, hade lite roligt med en tjej eller med mig själv.

Sen helt plötsligt blev jag medveten (det var jag nog innan, men då tänkte jag inte på vad som hände.. som om man tittar på det och tänker på annat) om vad som hände. Så precis innan det skulle blivit kletigt i drömmen pausade jag och det kändes verkligen att det var på väg..

Sen fortsatte jag, men då vaknade jag och märkte att det blev kletigt på riktigt istället...

När jag 'drömde' var jag nästan samtidigt medveten om den riktiga världen, fast ändå inte... Helskumt...

Detta står på wikipedia:

"Många får sin första klardröm i samband med att de först hört talas om klardrömmande. Man minns i regel klardrömmar bättre efter att man har vaknat än vanliga drömmar."

Undrar om det kommer funka i natt då, har aldrig hört talas om lucid dreaming förut :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. finns det något speccielt sätt att vakna när man klardrömmer, eller vaknar man bara när man vill? :P

Antingen vaknar du när du är pigg eller drömmen är över (man drömmer flera drömmar per natt) eller så drömmer du p g a ljud eller att du känner att du rör dig eller liknande i sängen, eller så vaknar du för att din hjärna inte klarar av att skapa en bild av hur något kan se ut. Till exempel, flyg inte för högt, och åk inte in i konstiga platser. Testa till exempel inte att krypa in i snabeln på en elefant - jag tror knappast du har varit där inne tidigare, din hjärna kan inte skapa en bild av det och din lucida dröm upphör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror fan jag hadde en igår natt. Alltså natten till igår. Innan jag somnade så stängde jag datorn för fåglarna var i samma rum som mig och när jag då "vaknade" så var datorn på och stog på 6. Sen somnade jag om. Och jag kom bara inte ihåg att jag stängt datorn innan jag somnade så jag somnade om utan att veta att det var en klardröm. Och när jag vaknade igen på riktigt så var datorn avstängd. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FUNKADE DET SIANA?! :lol: Jag hade ingen LD, jag vågade inte testa inatt heller. :wub: Jag testade en MILD "light", hoppades att jag skulle komma ihåg att jag drömde och att jag skulle ha kontroll över drömmen, och komma ihåg den morgonen därpå. Det funkade nästan, jag kommer ihåg att jag drömde nånting, tror jag var i mitt rum och var lucid, jag tittade mig omkring.

Förresten så höll jag på att komma i en WILD igår, hela kroppen kändes tung, och en lätt kittlande känsla kom över hela kroppen, det var skitkonstigt, det var varken obehagligt eller behagligt. Jag låg så i 10 sekunder sen gjorde jag en Reality Check. Jag var vaken. -__________-

Om ni tycker det här med Lucid Dreaming verkar riktigt intressant så tycker jag ni ska registrera er på Dream Views forum, som står i första posten, där finns det många guider på tekniker och mycket mer. Här har ni de vanligaste tecknikerna.

VILD

HILD

WILD

MILD

FILD

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr inte, Pani. Men jag tror att jag var lite för sugen på att testa flera metoder så jag gjorde MILD, WBTB och FILD samtidigt vilket resulterade i fatalt misslyckande. Denna natten ska jag endast göra WBTB och MILD. Ett problem är att jag inte kan sätta alarmet för tidigt för då blir far min gramse. Men om man intalar sig själv att man ska vakna efter att man drömt så ska det fungera. Jag orkar inte skriva exakt vad som hände, så här är min post på Dream Views.

Well, I didn't succeed tonight. I thought while lying to bed "I'll dream, I'll remember my dream and I'll wake up after dreaming", but I didn't wake up. Fortunelately, I had my alarm on. But when I woke up I couldn't remember my dream. So I just told myself "I'll dream, and I'll realize that I'm dreaming" and fell asleep again. But then I woke up again, with no LD. :lol:

One thing, when I woke up, I remembered my first dream that I had before the alarm woke me. :wub:

Well, I guess I'll just have to try tonight again. A little frustrated, but, if this is gonna take time, I'll just have to let it take time.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yaey! jag drömde om att jag fick en lucid dream <_< enligt hemsidor så är man nära att få en riktig då :wub:

Hihi, jag drömde också det, natten till torsdag.

Drömde att jag låg i sängen och drömde att jag hade en klardröm.

Det kändes riktigt äkta! Både när jag "klardrömde" och drömde att jag låg i sängen och drömde...

Besviken jag blev sen när jag vaknade (och vaknade) och märkte att jag fortfarande låg i sängen och hade drömt att jag hade klardrömt :lol:

Fast nu när jag tänker tillbaka på "klardrömmen" så tror jag att jag 'hoppade' några meter ibland. Typ teleporterades, var nog okoncenterad.

Men jag kommer verkligen ihåg att jag tittade på min klocka (en såndär digital med röda lysande siffror), och drog handen för så jag inte kunde se, då hade den ändrat sig när jag kikade igen ... klockan alltså.

Samma sak igen fast då var det sängstolen (våningssäng) som kom ivägen.

Men nu har jag i princip gått och försökt andas genom näsan hela dagen, så vi får väl se vad som händer ... och om jag kommer ihåg nåt.

RollerGirl: ld4all eller vad den heter har massa roliga program :lol:

Edit: Äh, skrev så mycket så Daniel hann före :teehee:

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...