Jump to content

Om du var tvungen att begå självmord


rabarben
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 112
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det nån här som "Räddat" nån från självmord. Själv har jag inte räddat nån men en person tänker iallafall inte gå och dö så länge jag lever. Känns förjävligt tugnt att den personens liv hänger på mig.

Räddat och räddat hjälpt folk har man väl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tagit tabletter och drickit sprit till. :)

Fast så feg är jag inte.

Dessutom skulle jag aldrig kunna göra så mot mina föräldrar

och alla andra som älskar mig.

Det är själviskt, man tänker bara på sig själv och sårar alla.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån här som "Räddat" nån från självmord. Själv har jag inte räddat nån men en person tänker iallafall inte gå och dö så länge jag lever. Känns förjävligt tugnt att den personens liv hänger på mig.

räddat och räddat.

eller ja, det kan man väl säga.

jag pratade med en tjejkompis på msn för ett tag sen. visste att hon mådde dåligt och försökte stötta henne.

sen frågade hon mig ifall jag visste vad en orange/röd triangel betydde på burken till tabletter.

jag fick en jätte chock att hon skulle ta tabletter så jag ljög och sa att betydde att tabletterna hade laxerande verkan :)

och det här är sant :(

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GÖRA SJÄLVMORD! :):lol::(

Skulle göra det snabbt och så smärtfritt som möjligt. Sen även tänka på allmänheten genom att inte grisa ner trottoaren med blod och så.

Fast jag kan även berätta att jag aldrig skulle begå självmord vid fulla sinnes bruk.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade kort och gott hyrt ett superlyxigt hotellrum, klätt mig i en gyllene sidenmorgonrock, vridit upp Rolling Stones-musik, rökt på och tagit diverse piller tills jag ser lila människor och satt mig vid ett fönster ut mot gatan varpå ett avsågat hagelgevär instoppat i truten avslutar det hela. Kroppen faller cirka hundra meter rätt ner i taket på en bil, blod och slamsor kastas omkring och larmet går igång. Folk samlas runt kroppen och en beige Volvo glider långsamt förbi med tre skumma typer i som nickar till varandra.

Hoho.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ställa sig framför ett tåg kanske inte är så snällt mot lokföraren, men seriöst? Mår man riktigt j*vla psykiskt dåligt, bryr man sig inte om lokföraren. Det är lätt att säga att man skulle göra si och så när man är frisk och mår bra. Vill man ta livet av sig tänker man bara på en sak; att det skall gå snabbt. Att ställa sig framför ett tåg är en snabb och smärtfri lösning, så jag förstår varför folk väljer det. Ni som snackar om att ni skulle dränka er; Skitsnack! Alla vet hur svinigt det är att inte få luft och det är inget trevligt slut. Ett alternativ är ju tabletter, men hur vet man hur många man skall ta och av vilken sort? Väldigt många vaknar upp på sjukhuset efter att ha försökt ta livet av sig med tabletter.

Jag skulle välja att ställa mig framför ett tåg. För jag vet hur det är att må riktigt dåligt, då bryr man sig inte om lokföraren, vilket är respektlöst och egoistiskt, men så är det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, no bullshit eller mytomaner. Helt ärligt med handen på röven.

Har du funderat på självmord någon gång ?

Kan säga jag gjort det och mer.. orkar inte dra upp det nu men, ja, gjort det.

Nu, har du ?

Var väldigt nära, gevärspipan mot skallen... men självmord är den feges väg ut! Känns det så mörkt och som att det aldrig kommer att bli ljust igen så är det viktigt att prata med någon om det. Jag har varit där nere och jag tror aldrig jag hade tagit mig ur det utan mina vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...