Jump to content

Spel som ni blivit skrämda av


JMC
 Share

Recommended Posts

Jag satt nyss och tänkte tillbaka på tiden då DOOM var nytt och jag spelade det för första gången.

Vid det laget var jag mycket ung och hade aldrig provat något FPS-spel förut.

Jag kommer ihåg att det tog alldeles fruktansvärt lång tid för mig att klara ut det spelet på grund

av att jag varje gång jag blivit jagad av de där Krang-färgade sakerna med stora armar och

ben http://www.trilobite.org/doom/graphics/demon.gif, var tvungen att ta en paus och lugna ner mig.

De där fulingarna skrämde skiten ur mig när de kom springande.

Return To Castle Wolfenstein (De där förbannade benlösa snubbarna kan vara ganska otäcka ibland)

och nu senast Doom3 som var lite småkusligt ibland.

Nu vill jag veta vilka spel som har skrämt er genom tiderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 114
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Tomb Raider 1. Satan vad skraj man var när man spelade det. Som mest satt vi 4-5 pers framför datorn och nästan sket på oss när det hoppade fram raptors och björnar. Men värst av alla var iaf T-Rexen. Spår i marken, några döda raptors här o där, en trasig bro, ett skelett och så börjar plötsligt marken vibrera och T-Rexen framskrider ur mörkret bakom klippan. Åh fyfan... ;)^_^

T-Rexen är död, phew!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Half life var fan jävligt skrämmande när jag spelade det första gångerna.

Sen Half Life 2, men när jag blev van att spela alla HL2 så kunde jag fortsätta

utan att bli skrämd i något spel ;)

Men spännande/kusliga spel:

F.E.A.R.

Condemned

DOOM3

Half-Life 2

Quake 4

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The surffering till xbox... en gång så var jag i ett rum och så stod det ca 10 skåp på rad intill en vägg. Då ska jag öppna alla för att se om det finns något i dom. Så jag springer snabbt på sidan och öppnar alla, och alla var tomma men när jag kom till en sista som jag inte trodde fanns något i så trillade det ut en dödmänniska samtidigt med de skärande ljudet "WIIIIIIIIIIH" .... jag flög upp ur stolen en meter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...