Jump to content

Spel som ni blivit skrämda av


JMC
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 114
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Tomb Raider 1. Satan vad skraj man var när man spelade det. Som mest satt vi 4-5 pers framför datorn och nästan sket på oss när det hoppade fram raptors och björnar. Men värst av alla var iaf T-Rexen. Spår i marken, några döda raptors här o där, en trasig bro, ett skelett och så börjar plötsligt marken vibrera och T-Rexen framskrider ur mörkret bakom klippan. Åh fyfan... :wub::D

T-Rexen är död, phew!

Tomb raider 1 ja den va sådär läskig ..jag blev alltid dödad av björnarna som kom från ingenstans, T-rex va ochså sjukt skrämande men lätt att döda ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resident Evil 4 med sin psykiska skräck, dom där förbannade monstrena som bara kan dödas om man skjuter dom på deras svaga punkter som man bara kan se med värmesikte! Man skjuter av deras ben, dom hoppar fram(!) och biter en i nacken :'(

F.E.A.R, den lilla flickan som kommer krypandes hela tiden.

Condemned, jäkla pundare som hoppar fram genom skuggorna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev skiträdd när man spelade Fahrenheit och såg sitt offer i spegeln. Det kanske var för att klockan var halv två på natten och jag satt i ett becksvart rum men ändå :(

Åh fy! Det kommer man ihåg. Jävlar vad jag blev rädd! :ph34r:

Edit: Stavning

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh fy! Det kommer man ihåg. Jävlar vad jag blev rädd! >_<

Edit: Stavning

Jag också!

Fler spel som jag har blivit skrämda av är HL2, dem där snabba förbannade sakerna stannar ju fan hjärtat på en när dem kommer flygandes från ingenstans. Och I F.E.A.R., av allt. Precis allt. Säkert en massa andra också jag inte tänker på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har glömt vissa spel! >_<

1. När The Sims var nytt, så var jag lite rädd för spökena. Sjukt! <_<

2. Hitman Contracts, missionet man skulle till det där hotellet. GAHH! Satt kl. 03.00 på natten, helt kolsvart och tyst. Bwah! Äckliga spöken, äckligt hotell.

3. Blir fortfarande skrämd av CS, hoppar alltid till när någon skjuter mig! :D Men jag blir inte skrämd på ett "läskigt" vis.

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har glömt vissa spel! >_<

1. När The Sims var nytt, så var jag lite rädd för spökena. Sjukt! <_<

2. Hitman Contracts, missionet man skulle till det där hotellet. GAHH! Satt kl. 03.00 på natten, helt kolsvart och tyst. Bwah! Äckliga spöken, äckligt hotell.

3. Blir fortfarande skrämd av CS, hoppar alltid till när någon skjuter mig! :D Men jag blir inte skrämd på ett "läskigt" vis.

Fan det där med The Sims håller jag med om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resident Evil 4 med sin psykiska skräck, dom där förbannade monstrena som bara kan dödas om man skjuter dom på deras svaga punkter som man bara kan se med värmesikte! Man skjuter av deras ben, dom hoppar fram(!) och biter en i nacken :'(

F.E.A.R, den lilla flickan som kommer krypandes hela tiden.

Condemned, jäkla pundare som hoppar fram genom skuggorna!

Resident Evil 4 tycker jag inte var så läskigt. Fast måste hålla med om att de där monstrerna var riktigt läbbiga.

Annars är FEAR det spel jag blivit mest skrämd av. Doom 3 var också lite läskigt i början, innan man blev van med att impsen kunde hoppa fram från ett hörn hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resident evil 4, blev jätterädd när jag hämta ett kort för att öpna en dörr sen när jag vände mig om stod ett monster som om man skuter av benen så hoppar de fram på golvet,

och när jag hämta ett grej så vart det helt mörkt i rummet hade bara en ficklampa så kom det flera riddare

efter mig

Redigerad av Zyemon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

F.E.A.R var jag skräckslagen när helst jag spelade det. Det var en förträfflig upplevelse att hata ett spel så mycket att man är tvungen att varva det för att känna att man besegrat det och inte att spelet skrämt iväg en :)

Halo 1 var också lite smått skrämmande när man först stötte på The Flood. Det var liksom så oväntat >_<

Dock så tycker jag att varken Doom III eller FarCry var skrämmande. De där jag-är-stor-och-farlig-och-hoppar-fram-bakom-hörn-och-skriker-fasonerna ger jag inte mycket för. Det är mer tillfällig chock än rädsla... Som det är i F.E.A.R. Faan vad jag älskar det spelet :rolleyes:

Man riktigt ryser ibland B)

(Tips! Mörklägg rummet och ha på mycket ljud när ni spelar F.E.A.R. Det hjälper dig inte att bli lugn)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morrowind kan faktist vara ganska läskigt ibland har jag märkt.

Det var nån grotta eller nått skit nånstans som jag sprang ner i, och på marken ligger en död gubbe, jaha tänker jag jag tar alla hans grejer då.

Och sen när man vänder sig om är det ett sånt där mysko spöke där.

Fatta lite man hoppade till.

Samma när jag sprang ner i en grotta nära Balmora, först en gång, sen en dörr, sen ett stort rum och från absolut ingenstans kommer det vampyrer och hoppar på en.

Lite små vidrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morrowind kan faktist vara ganska läskigt ibland har jag märkt.

Det var nån grotta eller nått skit nånstans som jag sprang ner i, och på marken ligger en död gubbe, jaha tänker jag jag tar alla hans grejer då.

Och sen när man vänder sig om är det ett sånt där mysko spöke där.

Fatta lite man hoppade till.

Samma när jag sprang ner i en grotta nära Balmora, först en gång, sen en dörr, sen ett stort rum och från absolut ingenstans kommer det vampyrer och hoppar på en.

Lite små vidrigt.

Jag blir rädd av Hell Hounds eller va dom heter >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Teehee... har blevet lite skrämd av HL 2. När man får möta dom där små sakerna som försöker hoppa på en. En gång så gick jag helt vanligt. Min intution säger till mig att vända mig om. Jag gör det och ser en sån där liten sak i när bild! Jag trillade nästan av stolen.

---

Och sedan i Halo 1... när den där videon kom men han soldaten. Han som låg död där alltså. Och då sa vi typ: Hoppas inte vi ska möta dom nu! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...