Jump to content

Religon


Zix
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 564
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skribb: tillåt mig slå vad om att du har kopierat allt.

Jaså? Detsamma gäller religion.

Det är det jag har sagt hela tiden, om du inte har märkt det. Alla får tro vad de vill, så länge det inte går ut över andra.

Ursäkta mig?

Missuppfattning

1. Jag menar att om man tror på mirakel, så spelar det ingen roll hur "konstiga" dessa är.

Jag påstår fortfarande att alla religioner förutom kristendom är felaktiga, men jag ser inte ner på dem, som ni försöker göra.

Det nya testamentet är något som fabricerades av den romerska regeringen för att få judarna att sluta kriga och bråka och ha sig. Dessutom var det romarna som hittade på konceptet Jesus.

Nix.

Ordet religion kommer från latinets religre som betyder ungefär "att lita". Religiösa litar alltså blint på lögner.

Att lita ja. Dvs, att lita på Gud, inte att lita på lögner.

Domedagen ja, den får inte glömma. Vad var syftet med den nu igen? Att slutligen ta kål på världen och ta död på alla icketroende och syndiga, eller något i den stilen va? Jag skulle tro att den borde ha inträffat för längesedan. Tänk, det är finns fler icke-kristna än kristna. Och det finns fler syndare än icke-syndare.

Det finns inget som i bibeln som säger att domedagen kommer så fort det finns fler icke-kristna än kristna.

Växterna skapades på den tredje dagen innan solen kom till, med andra ord innan fotosyntesen fanns till. Det är MUDDAFUCKIN vetenskapligt bevisat att växter använder sig utav fotosyntesen så SHUT THE FUCK UP era spädbarnsuppsprättande gudknullande handikappsmisshandlande NEKROFILKUKAR.

Dock fanns det ljus. Finns inget som säger att fotosyntesen bara kan ske under just solen. Förövrigt är du väldigt trevlig.

gud (notera mitt rebelliska sätt att inte stava gud som ett egennamn) skapar alla jordens djur och låter dem vandra framför Adam för och se om han fastnar för något av dessa. Men Adam gilar inget djur. Efter detta ber gud Adam namnge alla djur. Fan vad kort tid det tar att namnge miljontals djurarter! Inte alls en hel livstid för en människa. Absolut inte!

Det står inget om hur lång tid det tog, begreppet död existerade inte då. Dessutom ska man ha stor bokstav i början av mening, oberoende av om det är egennamn eller inte.

När gud skapar den första mannen och den första kvinnan så döper han dem till Adam. Men vänta, hette inte kvinnan Eva? "Inte om gud får bestämma!"

Han döper mannen till Adam och kvinnan till Eva. Vad är problemet? >_<

I människosläktets barndom levde man extremt länge: Adam blev 930 år, Enos blev 905 år, Mahalaleel blev 895 år, Noak blev 950 år, och så vidare. Det verkar inte direkt stämma överens med de diagram som visar medelivslängden från medeltiden fram tills nu.

Återigen, resonemanget att allt som händer nu måste ha hänt hela tiden. Fattar du inte själv att det inte håller? Om inte, så ser du ett perfekt exempel i min förrförra post.

Minns ni att Noak beskrivs som en perfekt och rättvis man? Jag tycker inte det verkar så perfekt att supa sig full, klä av sig, för att sedan upptäckas av sin sån Ham, och DÄRPÅ bli arg på Hams son, Canaan, för vad Ham gjorde mot Noak (alltså, råkade gå in i tältet där Noak låg, naken och utslagen. Fan, vilken elak son den där Ham är!). Logiken flödar kring det faktum att Canaan inte hade ett skit med detta skeende att göra.

Vad jag kan komma ihåg, så beskrivs Noak som en perfekt man innan detta (om han ens gör det). Att "supa sig full" (dvs dricka vin) finns det inget större problem med så länge man inte blir beroende eller dricker så mycket att det blir skadligt. Lite vin skadar inte, även om man blir full.

Att klä av sig ser jag inget fel med.

Klart man blir arg när någon går in och upptäcker en naken. Dock står det inget om huruvida det är bra eller inte.

Djuren som skall gå ombord på arken, som är 137 meter lång, gör detta på en och samma dag. Det finns ungefär 40 miljoner djurarter på vår jord, enligt CNN. Och TVÅ djur av varje art gick ombord på Noaks ark. Fysikens lagar, någon?

Troligtvis fanns inte ens en bråkdel av alla arter som finns nu på den tiden, då de flesta bildades långt senare vid mikroevolution, eller till och med skapades senare.

gud vet inte om han gillar slaveri eller inte. Men jag gissar på att han gör det. Anledningen är den att, han påstår både och, men han påstår att han gillar slaveri mer än dubbelt så många gånger som han påstår att han ogillar slaveri.

Det står ingenstans i bibeln att slaveri är varken bra eller dåligt. Det närmsta man kan komma är att man ska lyda sin herre (i kontexten att herre=ägare). Slaveri i sig är inget problem, det är de grymma ägarna som är det. En person som förlorat allt han äger ("bottenskrap") kan sälja sig som slav, och därmed överleva. På den tiden behandlades de flesta slavar ganska bra.

Det står i bibeln att regnbågen är en påminelse som gud satte ut för sig själv så att han, varje gång han ser den, ska påminnas om att han inte ska göra regn igen. Öhm...

Att han inte ska göra syndaflod igen.

Lot, som enligt bibeln är rättvis och rättfärdig, erbjuder sina döttrar till en grupp ängelvåldtäksmän.

Var står det?

Varje gång gud gör någon gravid, så föds en pojke. gud hatar kvinnor.

1. Det har inte hänt så många gånger.

2. Kvinnor var från början skapade till att vara männens tjänare, och nämns därför väldigt sällan i gamla testamentet.

Israels befolkning ökar från 70 personer till flera miljoner på bara några år. Tänk så bra hälsa man hade på den tiden!

"bara några år"? Slaveriet i Egypten pågick lite mer än "bara några år".

gud hatar förhudar.

Nej, däremot är omskärning en judisk tradition.

Den femte plågan innebär att alla kor i Egypten dör. Men lite senare så dödar gud dem en sisådär fem miljoner gånger till.

1. När dödar han de en gång till?

2. Även om han gör det, kan kor mycket väl ha blivit "importerade" från andra länder.

Moses kastar ett träd i vattnet och får det sura vattnet att smaka gott. Hmm, jaha.

Jaha?

Moses överlever i 40 dygn utan vatten. Teh Supa Man.

Jaha?

Om man tar på ett bränt lik blir man helig

1. Var står det?

2. Jaha?

Ett avsnitt i bibeln berättar hur man ska behandla någon som har diarré

Jaha?

Ett avsnitt i bibeln berättar vad man ska göra om man råkar sarra på någon. gud är omtänksam!

Jag betvivlar inte att Gud är omtänksam! :)

Handikappade och missbildade får inte gå nära guds altare. De smutsar ner det.

Handikapp ansågs vara ett straff från Gud, och handikappade var därför orena. Nu "vet" man ju att det beror på olyckor och medfödda besvär, men huruvida det är slumpmässigt eller inte vilka som drabbas av det, vet man inte.

gud gillar lukten av bränt kött

Eller så gillar han när man offrar till honom.

Gå inte nära kyrkor! Då måste gud döda dig.

Det där syftar på "oheliga" personer.

Moses beskriver sin egen död och begravning. Out of body experience månntro?

1. Var står det?

2. Jaha?

gud är rädd för vagnar gjorda av järn

Var står det?

Shamgar dödar 600 personer med en pinne

Inte med pinnen utan med något som kallas "Guds kraft", men det kommer du aldrig förstå.

Gideon gjorde en dräkt som fick alla i Israel att bli prostituerade. Amagad, så logiskt!

Väldigt logiskt, men var står det?

Abimelech dödar 69 pers med en sten

Se förrförra.

gud blev arg på Israel så han sålde Israel till Mesopotamien. Sedan till Canaan, Sedan till ytterligare ett folkslag.

1. "sålde"?

2. Han hade tidigare tydligt lovat dem att göra det, så varför inte uppfylla sina löften?

Samson lemlästar ett lejon. När han sedan ska knulla sin fru märker han en svärm av bin och honung i lejonets kadaver. Ett mirakel? Nja. Troligen bara några likmaskar och inälvsgegga

Eller så har boet ramlat ner i det.

Jesus var en mäktig krigare. Hans krigsutstyrsel? Brinnande ögon, ett flertal kronor på huvudet, kläder som droppar av blod, ett svärd som sticker ut ur munnen och ett HEMLIGT NAMN. Ingen vet att han heter Jesus! INGEN SÄGER JAG!!!

"En mäktig krigare" är inte bokstavligt, som judar tror.

Angående hemligt namn:

1. Det står tydligt i bibeln att han hette Jesus Kristus.

2. Det finns, som sagt, till och med vetenskapliga bevis för att en sådan person har funnits (dock inte för det han utförde).

Jesus har också vitt hår. Och fötter av mässing. Ledsen alla konstnärer, men ni har målat _lite_ fel.

1. Jag antar att du skämtar, men för säkerhets skull: Var står det?

2. Jaha?

-Satan är allsmäktig.

-Hundar är farliga.

Det är sin rätt att tro det.

gud är för bigami (månggifte)

Visserligen fanns det personer på den tiden i Israel som hade många fruar, men det står ingenstans att detta är bra.

gud skapar några hästliknande gräshoppor med människohuvuden, kvinnohår, lejontänder och skorpionsvansar. Dessa plågar sedan människor i fem månader

Jaha?

Elisha bad till gud och ville att gud skulle göra några människor blinda? Och han lydde också? COOLT. Det måste jag pröva.

Var står det?

Någon vrickad jävel som dödade några för att de pissade mot en vägg. Jaha, okej. Lite overkill på hans civilkurage. Detta är väl ett av de mirakel ni talar om, inte sant?

Om du skulle ha läst hela kapitlet (och en liten del av förra kapitlet), skulle du upptäckt att Baasha hade gjort rätt så mycket dumt förutom att pissa mot en vägg. "Pissa mot en vägg" är antagligen bara ett blidligt uttryck.

Så, om man onanerar till bilder av män är man prostituerad. Då förstår jag.

Det står i ett sammanhang där kvinnan hade varit gift, och snarare avgudadyrkade bilderna än onanerade till dem.

Man skall alltså, enligt Moses den Allsmäktige Kuksugaren, bli dödad om man inte gillar någon av sina föräldrar.

Nej, däremot om man förolämpar sina föräldrar. Detta var dessutom på den tiden då föräldrarna verkligen visste bättre än barnen.

Änglar som dödar oskyldiga små fiskar ohmy.gif

I guess it's no more Mr. Nice Guy.

Fiskar har, precis som alla andra djur, det vi skulle kalla för "inget liv". Deras liv går ut på att överleva och fortplanta sig, och att de dör spelar ingen vidare roll när hela jorden ska dö med dem.

Man ska döda människor som har sex med djur, inklusive djuret som människan hade sex med. Intresseklubben antecknar och runkar därefter till anteckningarna.

Död var på gamla testamentets tid straffet för ganska många synder. Dessutom, jag förstår att du kan försvara homosexualitet, men ingen människa som har sex men djur kan väl vara riktigt frisk?

Döda de som kan magi. Okej. Vänta lite nu... kunde inte Jesus det?

Den magi som kommer från djävulen.

DROGER BABY! The Dude, StellHell, är ni med mig?

Herb=ört. Inget fel med örter, örtte är faktiskt gott! :wub:

Sounds like SOMEONE was on drugs.

Eller att läsaren bara längtar efter ännu ett sätt att förolämpa bibeln på.

Angående djuren:

Även om djuren nämns, tror jag inte riktigt att de ser ut som på bilderna.

Ni har inget att säga till ert försvar.

Inte?

@Bubbli: Det är den engelska översättningen. I min ryska översättning står det att man ska döda dem genom stening.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Hur vet du det?

2. Det verkar ändå som om det tog mycket mindre tid för mig att svara på alla hans påhitt.

1. För att han sa till mig flera gånger under den gångna dagen att han höll på med inlägget.

2. Nä, men vad konstigt. Han har inte hela bibeln inpluggad.

Gillar dina Jaha?-svar förresten, mycket givande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xogede din jävla fjant, du svarar ju som vanligt inte på mina argument/fakta/frågor utan kringgår dem genom att säga något helt annat eller "jaha?". Du som kristen borde ju själv veta var dessa sjuka påståenden står.

Angående Jesus utseende, står i 1:14 och 1:15.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hans svar var mer genomtänkta?

Att de var mer genomtänkta betyder inte att de är mer rätt.

@Curly:

1. OK

2. Jag har inte heller hela bibeln inpluggad. Inte ens en del av den.

Angående Jaha-svar: det jag menade med "jaha?" var ungefär "och?", dvs att "argumentet" inte har något som helst värde. Han är välkommen att förklara lite mer exakt vad han menar om han vill använda det som argument.

EDIT: Angående var-står-det-svar: skribb kan väl svara på den frågan, så att jag kan se exakt vad som menas?

EDIT: 1:14 och 1:15 i vilken bok?

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice Xogede, de där hade jag aldrig orkat göra.

Som synes går det motargumentera det mesta, fram och tillbaka, fram och tillbaka.

De ställen du valt skribb var nästan uteslutande från Moseböckerna och Gamla testamentet, där de står om det gamla förbundet, med dess seder och speciella lagar. När Jesus kom kom det nya förbundet. Det fanns även en del ställen från Uppenbarelseboken, där Johannes beskriver en uppenbarelse om jordens undergång osv, inte direkt en drogtripp.

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett avsnitt i bibeln berättar vad man ska göra om man råkar sarra på någon. gud är omtänksam!

Jag betvivlar inte att Gud är omtänksam! >_<

Haha, kan inte du kopiera in det stycket? hahaha

Lite trivia: Xogede sa hela sju stycken "jaha?" i sin post.

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ju olika teorier om vem Jesus egentligen var.

För att vara lite extra seriös så tror jag att han kom från en annan planet. >_< (finns ju "UFO-teorin", bibelns, vetenskapens..-u name it!)

Tycker inte att det på nåt sätt är "fel" att vara kristen, eller troende. Alla är vi troende, vare sej det handlar om islam, buddism, kristendom, vetenskap etc. Det jag vill komma fram till är att var och en bygger upp/skapar sin egna religion/världsbild. Ingen kan påverka den. Det är helt meningslöst att en som är "starkt" kristen diskuterar "sin" religion med en som starkt tror på vetenskapen, liksom en kristen gör med en jude. Spekulationer och diskssusioner i det samanhanget får ändå ingen vettig lösning. Det är ju som om en kommunist och en nazist skulle diskutera sina teorier med varandra, ingen skulle ge ifrån sig eftersom de är fast beslutna och för att deras ideal har alldeles för stor kontrast i förhållande till varandras (precis som hos en vetenskapsman och en kristen).

Däremot kan jag tycka att vissa sekter (tex jehovas) går till en överdrift- där är det bara ren hjärntvätt! Precis som varför nazister blir nazister eller kommunister blir kommunister. Det finns gränser till HUR långt det går får gå!!

*Att inte vara troende på nåt, är detsamma som att inte ha äpplen till äppelpajen*

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så långt ifrån kristen man kan bli, ja..jag är döpt men jag kunde knappast göra nåt åt det eftersom jag var typ 2. Jag har inte läst bibeln så jag ska inte uttala mig om mer saker än jag vet.

Det står i bibeln att man ska bli förlåten för om man har syndat..hmm..glömde visst en sak.. Om du tvivlar på guds existens ska du brinna i helvetet.

Kristna förr i tiden har alltid varigt besatta vid blods offer.

Var det ett sammanträffande att dom fick en lidande ledare?

Det har gjorts 3 ledande filmer om jesus:

"Jusus christ superstar" drog in 54 miljoner dollar

"The last temptation of christ" 13 miljoner dollar

"The passion of the christ" drog in 317 miljoner dollar.

I den sistnämnda filmen, av dom 125 minutrarna är det 16 min som INTE innehåller något blod, våld eller liknande.

Och har ni tänkt på hur grymma kristna har varigt? Till och med vissa kristna idag tycker att vad dom gjorde var fel, men..hur kan det vara fel om det stod i den mest heliga boken av dom heliga, bibeln.

Jag kan skriva några kända kristna som har fått uppmärksamhet:

Charles Manson: Påstod sig vara Jusus Kristus och inspirerade efterföljare att döda 11 personer.

Dena Shlosser, kapade hennes bebis armar, för gud.

Tim LaHaye & Jerry B. Jenkins: (författare) citat: "ser fram emot den dagen när icke-kristna kastas i en sjö av eld..lider och skriker"

Det finns många kristna skolor i USA. I många av dom lär sig barna att om dom någon gång tvivlar på den heliga anden så är dom totalt dömda och hamnar i helvetet, jag har sett dokumentär om detta så jag har fakta om någon undrar.

Jag vet att det är frivilligt med kristna skolor, men jag tror fortfarande inte att barnen som går i skolorna har valt det helt själva. Varför ska barn gå runt och vara rädda för att hamna i helvetet?

Och jag ska inte ens börja prata om vad kristna gjorde mot personer som kunde myclet om läke konst och hjälpa sjuka..aka häxor.

Det har snackats mycket om våldsamma datorspel, vissa vill att dom ska förbjudas..vissa stämmer dom osv..nu undrar jag bara, ska man stämma bibeln?

Man ska döda människor som har sex med djur, inklusive djuret som människan hade sex med. Intresseklubben antecknar och runkar därefter till anteckningarna.

Död var på gamla testamentets tid straffet för ganska många synder. Dessutom, jag förstår att du kan försvara homosexualitet, men ingen människa som har sex men djur kan väl vara riktigt frisk?

Hur kan du säga så efter allt som du tidigare har sagt? Som till exempel "alla får tro vad dom vill bara det inte går ut över andra" inkluderar det då inte läggning? jag menar.. Man kan väl inte vara riktigt frisk om man är kristen?

Jag kan också tillägga att jag har mer respekt för tidelag än kristendomen.

Redigerad av priZma
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...