Jump to content

Religon


Zix
 Share

Recommended Posts

Hej påer ! :)

Vad tykcer ni om Jesus egentligen? Många människor tror att han inte var Gud's son utan att han var bara en galning som sa det till alla och det var därför som han blev korsfest. Och andra säger tillexempel att han är samma person som Gud eller att han bara är en vanlig snickare som var jättesnäll mot sjuka och fattiga folk.

Vad tror ni? Jag vill se många postar så att vi kan ha litn diskution för det här är ett ämne som blev väldigt omtalat när boken Da-vinci Koden släpptes osv. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 564
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Eh, var ska man börja?

Det är vetenskapligt bevisat att lille Jesus existerade. Men alla superkrafter är bara påhitt, precis som vetelängder och Henrik Pontén, det är myter, helt enkelt.

Gud är bara en tröst för de sörjande, eller ett desperat svar på de frågor vi ännu inte besvarat. När vi väl får svaret på frågorna och inser hur korkad Gud- teorin verkar alla kristna bara vara tysta. Han finns helt enkelt inte.

Are you happeh' wit' me now, fella?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gud är bara en tröst för de sörjande, eller ett desperat svar på de frågor vi ännu inte besvarat. När vi väl får svaret på frågorna och inser hur korkad Gud- teorin verkar alla kristna bara vara tysta. Han finns helt enkelt inte.

Hur orkar du ha rätt i det mesta du skriver?

Det där är helt korrekt och ingen, absolut ingen kan bevisa motsatsen.

Har någon någon gång sett gud? Nej. Däremot finns det folk som säger att han hjälpt dem osv. vilket givetvis är fel - de har fantiserat. Det har med än själv att göra. Folk som tagit hjälp av gud har själva blivit starkare och tagit tag i saker.

Detta låter ju ganska bra men att fantisera att det finns något som inte finns är lite "too much".

Du är numera min idol.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur orkar du ha rätt i det mesta du skriver?

Det där är helt korrekt och ingen, absolut ingen kan bevisa motsatsen.

Har någon någon gång sett gud? Nej. Däremot finns det folk som säger att han hjälpt dem osv. vilket givetvis är fel - de har fantiserat. Det har med än själv att göra. Folk som tagit hjälp av gud har själva blivit starkare och tagit tag i saker.

Detta låter ju ganska bra men att fantisera att det finns något som inte finns är lite "too much".

Du är numera min idol.

Det är klart att ingen kan bevisa motsatsen, inte heller ni kan bevisa att jesus inte gjorde under och att allt är påhitt. Ni säger ingenting med säkerhet utan ni tror på det ni säger.

Kom ihåg att kristendommen är en TRO.

Man tror på en gud och ett himmelrike osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är klart att ingen kan bevisa motsatsen, inte heller ni kan bevisa att jesus inte gjorde under och att allt är påhitt. Ni säger ingenting med säkerhet utan ni tror på det ni säger.

Kom ihåg att kristendommen är en TRO.

Man tror på en gud och ett himmelrike osv.

Om man inte kan bevisa att han finns så finns han inte? Ganska logiskt?

Vart skulle han vara annars? I en grotta i nevada?

Japp, kristendomen är en TRO och GALENSKAP.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man inte kan bevisa att han finns så finns han inte? Ganska logiskt?

Vart skulle han vara annars? I en grotta i nevada?

Japp, kristendomen är en TRO och GALENSKAP.

Varför skulle det vara logiskt? Om man inte kan bevisa att jesus inte gjorde mirakel så gjorde han mirakel, ganska logiskt?

En troende har jesus och gud i sitt hjärta och vet att de följer med dig och finns nära, gud och jesus är inga människor som man hittar i någon grotta i Nevada.

Som sagt handlar det om tro, och att tron är galenskap är din åsikt. Ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta INTE illa upp nu alla kristna!!!

Det var någon som hade kommit på en teori om att Maria var en "hora" och blev gravid med en av kunderna.

För att inte mördas så kom hon på idén attt säga att det är guds barn och alla hennes kunder hjälpte henne.

Inte min idé utan någon vetenskapsman.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, orka bry sig om religon.

Jag är döpt, och det stör mig inte. Jag pallade inte att konfirmera mig. Men det betyder inte att jag är ateist, som många tror.

Jag är kristen, även om jag inte vet vad jag tycker om huruvida gud existerar eller inte.

Jag orkar helt enkelt inte bry mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle det vara logiskt? Om man inte kan bevisa att jesus inte gjorde mirakel så gjorde han mirakel, ganska logiskt?

En troende har jesus och gud i sitt hjärta och vet att de följer med dig och finns nära, gud och jesus är inga människor som man hittar i någon grotta i Nevada.

Som sagt handlar det om tro, och att tron är galenskap är din åsikt. Ok.

Nej, det där är inte logik. Jag tror du får ta och läsa på. Om man inte har några bevis för något betyder det inte att detta ting är sanning. Då kan jag säga att gosedjur lever när vi inte ser dem, det är rent logiskt, för ni kan inte bevisa att det inte är så. Det är inte logik.

@SlewME: Naaww... Jag har inte rätt i det mästa, jag har rätt i allt! Hiiah.

@Anathema: Det där har jag inte hört något om, men däremot har jag hört att Jungfru Maria hade en hjärntumör, eftersom när forskarna undersökte hennes kranium fanns det en stor grop i det.

Sedan till alla er kristna: Bara det faktum att det existerar fler än en religion säger väl en hel del om hurpass mycket påhitt det är? I olika länder har människor hittat på olika svar på de frågor man inte visste svaren på. Men allt var, som sagt, ack, som sagt, påhitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gud är bara en tröst för de sörjande, eller ett desperat svar på de frågor vi ännu inte besvarat. När vi väl får svaret på frågorna och inser hur korkad Gud- teorin verkar alla kristna bara vara tysta.

Då får ni vackert vänta tills ni får svaret.

För övrigt vill jag referera till min egen post i en anna tråd: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...pic=37931&st=44

EDIT: @Conny_S, SlewME och resten: att man inte kan bevisa motstasen, bevisar (som varje människa borde förstå) ingenting. Varken att det är så, eller att det inte är så.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. "Gud är kärlek." 1 John 4:8.

2. "Kärleken är inte avundsjuk." 1 Cor 13:4

3. "Jag, er Herre och Gud, är en avundsjuk Gud." Exodus 20:5

What gives?

Citat 1 och 2 är från nya testamentet, 3 är från gamla. Citat 3 kommer från en plats där straffen beskrivs, och straffen var en av sakerna som ändrades i nya testamentet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...