Jump to content

Religon


Zix
 Share

Recommended Posts

@Patrik: Vad har du fått det ifrån? Man ska inte offra nåt inom kristendomen. :ermm:

De offrade på gamla testamentets tid (innan Jesus kom) för syndernas förlåtelse, men Jesus offrade sig för oss och det räcker för alla synder (lr nåt sånt, är inte så påläst som jag borde vara :"> ).

Syftade inte på kristendomen. :P Missade dock att det var det tråden handlade om. :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 564
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Inte mig personligen, men de har förstört jorden på många sätt. Religion är en epidemi ungefär som fågelsjukan, man kan bara bota infekterade genom att döda dem.

Ni har låtit religion hjärntvätta er och den genomsyrar era åsikter, era sätt att tänka och leva. Ni kan inte handla rationellt då ni endast agerar utifrån regler som skrevs för över två tusen år sedan. Regler som, för övrigt, skrevs av lika smarta människor som de som påstod att jorden var platt.

Tror ni på tomten också?

*Suckar*........

Ingen tvingar dig in i kristen tro! MEN! Alla får ju välja själva, eller hur?

En kristen person är inte på något sätt farlig, så jag anser du bör tänka på

vad du säger! Du dömer ut en folkgrupp, trots att du inte har någon som helst

rätt att göra det.

Än en gång, läs igenom denna och tänk noga efter på vad som sägs:

Matt 7:12

Allt vad ni vill att människrona skall göra för er,

det skall ni också göra för dem.

PS: Det du sa: "Religion är en epidemi ungefär som fågelsjukan, man kan bara bota infekterade genom att döda dem." Vad sjutton vill du sa sagt med det? Att döda kristna gör inget bättre för dig, tvärt om där också, då det står i Guds Budord nr.V "Du skall icke dräpa".

Kristendomen är inte så hemsk som du vill ha det till, du borde hellre frukta riktiga hot som nazism, rasism eller såna saker. Låt de kristna göra det de tycker är rätt och acceptera dem för vem de är som person - INTE pga deras tro! Detta gäller alla religioner.

Är det uppfattat?

Edit: Nej, jag tor inte på tomten... men någon här verkar ha tomtar på loftet? :ermm:

Redigerad av Officer Hernandez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den enda boken som jag behöver för att styra mitt liv är Sveriges Lagar.

Koranen:

"Grisar är smutsiga"

"Hundar är smutsiga"

"Den som är vänsterhänt är haram"

Gah! Finns folk som rabblar upp en massa allah akbar innan de går och skiter.

Hmmm intressant. Säga guds namn när man ska skita.

Sedan kommer vi till Adam och Eva.

2Ensama människor. Hur FAN ska de få en massa barn när muslimerna säger att Eva bara fick 2söner.

Sex with your mamma anyone?

Då är vi alla missbildade människor som finnss enbart eftersom 2snela pojker hade sex med mommy och fick en massa barn som hade sex med varandra.

Och så har det pågot hela jävla tiden.

SJUKT? Ja

WIERD? Ja

ISLAM? Ja

HARAM? Ja (Men adam och eva fick göra det!)

= Islam = Wierd! och enda sättet att bli av med detta har Mr.Skribb berättat om.

Answer fire with fire!

Viva la muslimish resictance (stava?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte mig personligen, men de har förstört jorden på många sätt. Religion är en epidemi ungefär som fågelsjukan, man kan bara bota infekterade genom att döda dem.

Ni har låtit religion hjärntvätta er och den genomsyrar era åsikter, era sätt att tänka och leva. Ni kan inte handla rationellt då ni endast agerar utifrån regler som skrevs för över två tusen år sedan. Regler som, för övrigt, skrevs av lika smarta människor som de som påstod att jorden var platt.

Tror ni på tomten också?

"Ni kan inte handla rationellt då ni endast agerar utifrån regler som skrevs för över två tusen år sedan"

Det beror ju på hur konservativ man är och vad man anser. Förr begick man tex en "synd" om man gick på bio enligt kyrkan. Inte enligt gud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte mig personligen, men de har förstört jorden på många sätt. Religion är en epidemi ungefär som fågelsjukan, man kan bara bota infekterade genom att döda dem.

Ni har låtit religion hjärntvätta er och den genomsyrar era åsikter, era sätt att tänka och leva. Ni kan inte handla rationellt då ni endast agerar utifrån regler som skrevs för över två tusen år sedan. Regler som, för övrigt, skrevs av lika smarta människor som de som påstod att jorden var platt.

Tror ni på tomten också?

Förstöra jorden? Kristendomen står för godhet, tror du något annat så har du fördomar. Om du tänker på medeltiden när du hör ordet "kristendom", så kan jag upplysa dig om att (de flesta av) medeltidens präster var maktgalna personer som feltolkade bibeln för att lura folk att följa dem. Detta kan omöjligt kallas för kristendom.

Ska man skratta eller gråta? Vägrar du acceptera att dina åsikter har lika stort vetenskapligt värde som mina, eller är du bara allmänt dum?

Reglerna som skrevs ner för över två tusen år sedan (om det är det tio buden du menar) gäller bara det man inte ska göra, varav det mesta dessutom är ganska självklart. Kort sagt innebär ju reglerna att man inte ska synda. Om du tror att man inte kan handla rationellt utan att synda, så tycker jag faktiskt synd om dig. Vem reglerna har skrivits av betyder dessutom ingenting, det viktiga är vem som gjorde reglerna.

Nej, jag tror inte på tomten.

@Bubbli: Det andra alternativet är ju att bli eremit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En töntig text.

*Suckar*........

*gråter*

Ingen tvingar dig in i kristen tro!

Tack jag vet.

MEN! Alla får ju välja själva, eller hur?

Absolut. Lika mycket som Charles Manson valde att döda några människor.

En kristen person är inte på något sätt farlig,

Jo. Inte minst för sig själv.

så jag anser du bör tänka på vad du säger!

Okej MAMMA.

Du dömer ut en folkgrupp, trots att du inte har någon som helst rätt att göra det.

Något som gud har sagt till dig? Fick man inte välja själv alldeles nyss?

Än en gång, läs igenom denna och tänk noga efter på vad som sägs:

Matt 7:12

Allt vad ni vill att människrona skall göra för er,

det skall ni också göra för dem.

Jag medger att just det där är väldigt klokt sagt, men då resten av bibeln beskriver incest, våldtäkt, sodomi, mord, kvinnoförtryck, bla, bla, bla, bla och BLA, så tänker jag inte "tänka noga" för ett rött jävla öre.

PS: Det du sa: "Religion är en epidemi ungefär som fågelsjukan, man kan bara bota infekterade genom att döda dem." Vad sjutton vill du sa sagt med det?

Precis det jag sa. Jag vill att alla religiösa ska dö för det finns ingen annan bot, de är för dumma för att övertalas.

Att döda kristna gör inget bättre för dig, tvärt om där också, då det står i Guds Budord nr.V "Du skall icke dräpa".

Går du på någon medicin för tillfället? Förstod nämligen inte ett jävla skit av det du sa. Jag skall icke dräpa? Pacifist i all ära, men om det verkligen gällde så skulle jag kunna döda. Och detta gäller ju knappst korstågen som slaktade muslimer så det stod härliga till. Du skall icke dräpa my ASS.

Kristendomen är inte så hemsk som du vill ha det till, du borde hellre frukta riktiga hot som nazism, rasism eller såna saker.

Den är inte så hemsk som jag vill ha den, men den är precis så hemsk som den ÄR. Faktum är att jag föredrar nazism mot religion any day. Den har ju faktiskt en poäng, även fast åsikterna är något vridna.

Låt de kristna göra det de tycker är rätt

Inte mig emot.

och acceptera dem för vem de är som person

Nej, kan tyvärr inte det.

- INTE pga deras tro! Detta gäller alla religioner. Är det uppfattat?

Nej.

Edit: Nej, jag tor inte på tomten... men någon här verkar ha tomtar på loftet? :ermm:

Du ja.

Vem reglerna har skrivits av betyder dessutom ingenting, det viktiga är vem som gjorde reglerna.

Aaaa. Okeeeeej.

Nej, jag tror inte på tomten.

Well there goes your argument.

@Bubbli: Det andra alternativet är ju att bli eremit.

Eller att STÅ PÅ SIG kanske.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*text*

*gråter*

*skrattar*

Jo. Inte minst för sig själv. [...] Den är inte så hemsk som jag vill ha den, men den är precis så hemsk som den ÄR.

Den allra renaste av fördomar.

Något som gud har sagt till dig? Fick man inte välja själv alldeles nyss?

Att välja religion är din rätt, att trycka ner andra religioner är det inte.

Jag medger att just det där är väldigt klokt sagt, men då resten av bibeln beskriver incest, våldtäkt, sodomi, mord, kvinnoförtryck, bla, bla, bla, bla och BLA, så tänker jag inte "tänka noga" för ett rött jävla öre.

Säg mig gärna var detta står.

Precis det jag sa. Jag vill att alla religiösa ska dö för det finns ingen annan bot, de är för dumma för att övertalas.

Jag har argument mot dina åsikter, du svarar med förolämpningar. Vem är dummare?

Nej, kan tyvärr inte det. [...] Nej.

Varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs:

Johannes 3:16 (lilla bibeln)

Ty så älsakde Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv.

Sammanfattar allt som vi tror på. Att jesus dog för att vi skulle få syndernas förlåtelse så att vi kan få komma hem till himlen när tiden är inne. MEN enbart de som tror.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sammanfattar allt som vi tror på. Att jesus dog för att vi skulle få syndernas förlåtelse så att vi kan få komma hem till himlen när tiden är inne. MEN enbart de som tror.

Nej, nej. Han förblödde när han blev upphängd på ett kors med spikar genom kropppen. Lite synd eftersom han antagligen var en väldigt klok man.

Men han är död nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa av er vet inte vad ni snackar om. Jag har ingen religon men jag tror på "gud" Men inte som nån gubbe som bor bland molnen utan att "gud" finns över allt. Jag har växt up med en muslim, jag har varit i marocko flera gånger och muslimer säger fan inte allah akbar när dom går in och skiter och sånt. Bismille säger dom när dom käkar när dom ska sova, mm. Bismille eller hur det stavas är samma sak som amen, man säger det för att "demonerna" inte ska kunna komma och tex käka och leva lyx därför säger man dom sakerna.

Ni som vill säga mot mig att jag har fel snälla säg inte nåt för jag orkar inte tjafsa mot några som tror dom vet allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Johannes 3:16 (lilla bibeln)

Ty så älsakde Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv.

Så vitt jag vet dör man när man är omkring 70-90 år. Evigt liv? Pfff.

NamChai: Du tror ju uppenbarligen också att du vet allt. Vet hut.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, nej. Han förblödde när han blev upphängd på ett kors med spikar genom kropppen. Lite synd eftersom han antagligen var en väldigt klok man.

Men han är död nu.

Han uppstod ju!!!!

På den tredje dagen när några kom för att göra nåt vid graven (fortfarande opåläst) så såg dom att stenen som tidigare stog för öppningen var borta. De mötte nån ängel, tror jag, och han sa att Jesus hade uppstått.

OCH Han dog inte av blodförlust!!!

Han dog efter mycket kortare tid än vad alla andra som korsfästes dog efter.

Kan ej säga varför (fortfarande opåläst) men kanske nån anna kan.

OCH det var endast 3 spikar; en i vardera handen+1 genom fötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter mer som att de hade knarkat utav bara helvete och sedan mötte dem en ännu mer nerdrogad man med ovanligt stor, fladdrande, vit mantel som sa att Chesus hade diskbråck.

Fanns inte så mycket knark då.

Nu kanske jag ha fel men; diskbråck vet jag inte om så många visste vad det var (om ens nån alls)

+ de pratade hebreiska :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[*]slipper bli beroende av droger,

[*]slipper tänka på vad andra tycker om en,

[*]slipper onödiga, tidskrävande saker som t.ex. smink och frisyr,

Sånt kan man väll göra utan att vara kristen? du får det att låta som att man MÅSTE vara kristen för att kunna slippa bli beroende av droger..

alla som inte är kristna, sitter dom hemma och knarkar ihjäl sig? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sånt kan man väll göra utan att vara kristen? du får det att låta som att man MÅSTE vara kristen för att kunna slippa bli beroende av droger..

alla som inte är kristna, sitter dom hemma och knarkar ihjäl sig? :ermm:

Du har en "fet" poäng.

Kristna i denna tråden får det att låta som om att de är felfria och över alla andra medans vi mänskliga är uteliggare och stjärtpillare.

Men ack så fel.

Ta exempelvis jehovasvittnen som för något år sedan bröt sin in i sommarstugor och tog föremål etc.

Vad har ni att säga om det? Ni är ju felfria? Hur kommer detta sig?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fanns inte så mycket knark då.

Det var det enda de höll på med din opålästa gravskändare.

Jag trodde ni skulle förstå ironin och poängen i mitt inlägg, men jag råkade visst förbise det faktum att ni är religiösa. Hemskt ledsen.

Edit: Förresten. Jesus var Messias eller hur? Han var även Jude. Inom judendomen är inte Jesus Messias eller hur? Jesus trodde alltså inte på sig själv. Hoppsan.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...