Jump to content

Religon


Zix
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 564
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

ÄNDRADES? Ooooh, de ÄNDRADE i bibeln! Så nu stämmer ändringarna alltså med sanningen! Woah dude, religion är dynamiskt! Fuck yeah, let's have an orgy!

Egentligen ändrades inte så mycket. I gamla testamentet offrade man får m.m. för att få sina synder förlåtna, iom nya testamentet har Jesus offrat sig för oss alla. Därmed har också straffen ändrats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det där är inte logik. Jag tror du får ta och läsa på. Om man inte har några bevis för något betyder det inte att detta ting är sanning. Då kan jag säga att gosedjur lever när vi inte ser dem, det är rent logiskt, för ni kan inte bevisa att det inte är så. Det är inte logik.

@SlewME: Naaww... Jag har inte rätt i det mästa, jag har rätt i allt! Hiiah.

@Anathema: Det där har jag inte hört något om, men däremot har jag hört att Jungfru Maria hade en hjärntumör, eftersom när forskarna undersökte hennes kranium fanns det en stor grop i det.

Sedan till alla er kristna: Bara det faktum att det existerar fler än en religion säger väl en hel del om hurpass mycket påhitt det är? I olika länder har människor hittat på olika svar på de frågor man inte visste svaren på. Men allt var, som sagt, ack, som sagt, påhitt.

Säg det där till SlewME Siana. Orsaken till varför jag skrev det där med logik var för att SlewMe skrev följande:

SlewME: "Om man inte kan bevisa att han finns så finns han inte? Ganska logiskt?"

Då svarade jag: "Om man inte kan bevisa att jesus inte gjorde mirakel så gjorde han mirakel, ganska logiskt?"

Siana, du säger:

"Sedan till alla er kristna: Bara det faktum att det existerar fler än en religion säger väl en hel del om hurpass mycket påhitt det är?"

Det säger ingenting om hurpass mycket påhitt det är.

Tro handlar inte om konkurans eller vad andra tror.

En människa som har gud i sitt hjärta struntar fullkomligt i hur mycket strunt denne får höra kring sin gud, han vet ändå att gud finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xogede. Jag måste fråga dig.

Allt man gör är ju för att tillfredsställa gud. Vad är det som är så förbannat spännande med att hela tiden stå någon till lags? Är det inte roligare att, liksom, ha kul?

Jag måste bara säga; eftersom gud skapades oss och bestämde att vi hela tiden måste be till honom, uppskatta honom och allt möjligt, så måste det vara en otroligt narcisstisk gud. En uppblåst jävel, helt enkelt.

Jag förstår att sanningen är svår att smälta, det är inte lätt att leva när man vet att universum är kontinuerligt växande och att man, när man dör, endast ruttnar bort och inte kommer till en inhägnad park med äppelträd och nakna människor.

Och vad har du att säga om hinduer, buddhister, muslimer, judar, och alla de otaliga sekter och småreligioner som finns? Har de anammat fel religion? Är de vilsna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xogede. Jag måste fråga dig.

Allt man gör är ju för att tillfredsställa gud. Vad är det som är så förbannat spännande med att hela tiden stå någon till lags? Är det inte roligare att, liksom, ha kul?

Jag måste bara säga; eftersom gud skapades oss och bestämde att vi hela tiden måste be till honom, uppskatta honom och allt möjligt, så måste det vara en otroligt narcisstisk gud. En uppblåst jävel, helt enkelt.

Jag förstår att sanningen är svår att smälta, det är inte lätt att leva när man vet att universum är kontinuerligt växande och att man, när man dör, endast ruttnar bort och inte kommer till en inhägnad park med äppelträd och nakna människor.

Och vad har du att säga om hinduer, buddhister, muslimer, judar, och alla de otaliga sekter och småreligioner som finns? Har de anammat fel religion? Är de vilsna?

Skribb, du skriver:

"Jag måste bara säga; eftersom gud skapades oss och bestämde att vi hela tiden måste be till honom, uppskatta honom och allt möjligt, så måste det vara en otroligt narcisstisk gud. En uppblåst jävel, helt enkelt."

Gud har absolut inte bestämt att vi måste be till honom, det är någonting som är frivilligt och upp till dig själv, han älskar dig för den du är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, om det nu skulle finnas en gud (vilket det inte gör),

varför skulle han då vilja att man "offrar"? :wub:

Jag förstår att sanningen är svår att smälta, det är inte lätt att leva när man vet att universum är kontinuerligt växande och att man, när man dör, endast ruttnar bort och inte kommer till en inhägnad park med äppelträd och nakna människor.

Ja, tyvärr. ^_^ Man kan ju iaf hoppas på något bättre. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gud har absolut inte bestämt att vi måste be till honom, det är någonting som är frivilligt och upp till dig själv, han älskar dig för den du är.

Det tycker jag är väldigt positivt. Alltså måste han ha älskat KG Hammar lika mycket som våra vänner Hitler, Stalin, Satan, pedofilerna, mördarna, brottslingarna, våldtäktsmännen samt pyromanerna. Och vi får inte glömma de som inte tror på gud, ateisterna.

Låter lovande!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xogede. Jag måste fråga dig.

Allt man gör är ju för att tillfredsställa gud. Vad är det som är så förbannat spännande med att hela tiden stå någon till lags? Är det inte roligare att, liksom, ha kul?

Jag måste bara säga; eftersom gud skapades oss och bestämde att vi hela tiden måste be till honom, uppskatta honom och allt möjligt, så måste det vara en otroligt narcisstisk gud. En uppblåst jävel, helt enkelt.

Fördomar, om än ganska accepterade sådana. Det kristna livet går inte ut på att sitta instängd i en bur och skrika "Prisa Gud!!!" tills man förlorar rösten. Tvärtom, som kristen har man mycket mer frihet. Först kan man visserligen tycka att det är dumt med alla begränsningar, men när man växer i din tro, börjar lusten att synda helt enkelt försvinna. Och tänk bara hur fri man är när man till exempel

  • slipper bli beroende av droger,

  • slipper tänka på vad andra tycker om en,

  • slipper onödiga, tidskrävande saker som t.ex. smink och frisyr,

med mera.

Jag förstår att sanningen är svår att smälta, det är inte lätt att leva när man vet att universum är kontinuerligt växande och att man, när man dör, endast ruttnar bort och inte kommer till en inhägnad park med äppelträd och nakna människor.

Sanningen? Som jag sa i ägg-vs-höna-tråden, så kan du, i din (enligt dig tillfälliga) brist på argument, inte påstå att du har mer rätt än jag.

Och vad har du att säga om hinduer, buddhister, muslimer, judar, och alla de otaliga sekter och småreligioner som finns? Har de anammat fel religion? Är de vilsna?

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Xogede. Det är faktiskt väldigt skönt att ha gud i sig samtidigt som man skrattar åt de som brukar tobak och dricker alkohol. Det är väldigt skönt att ha en färsk, ren själ som inte är beroende av andra. För detta tackar jag gud.

Redigerad av Bozzard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bozzard din ignoranta, inskränkta, spädbarnsknullande idiotjävel:

Först säger du att gud älskar dig för vem du är. Men när jag sedan presenterar min ensemble av lagförbrytare och äckliga människor så säger du att han inte älskar oss för vem vi är utan för att han skapat oss? Och vadå skapat oss? Hört talas om samlag? Sex? Man KNULLAR för att skapa människor. Sen föds dem.

slipper bli beroende av droger,

slipper tänka på vad andra tycker om en,

slipper onödiga, tidskrävande saker som t.ex. smink och frisyr,

Jag "slipper" allt detta och jag är ingen troende, inskränkt, religiös liten fjant. Förresten glömde du grupptryck och underkuvning, vilket är något ni troende inte slipper, då det är allt religon handlar om.

Och jaså, de är vilsna? Men vet du vad de svarar om jag frågar dem samma sak? SAMMA SAK! Ord står mot ord.

Jag förväntar mig ännu en 24-timmarshybernation. Bring it on.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Xogede. Det är faktiskt väldigt skönt att ha gud i sig samtidigt som man skrattar åt de som brukar tobak och dricker alkohol. Det är väldigt skönt att ha en färsk, ren själ som inte är beroende av andra. För detta tackar jag gud.

Om du tror på Gud borde du alltså tro på de tio buden och allt det där så betyder det ju att du är beroende av andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten glömde du grupptryck och underkuvning, vilket är något ni troende inte slipper, då det är allt religon handlar om.

Var har du fått det ifrån? :wub:

Grupptryck och underkuvning slipper man visserligen inte (du/ni försöker ju utöva det just nu i detta), däremot slipper man bry sig om det. Enda sätter att slippa grupptryck är att alltid lyda andra och ha samma åskiter som dem.

Ja, ord står mot ord. Alla väljer själva vad de tror på, du också. Men man ska inte förolämpa/nedvärdera/etc. andra.

@Bubbli: Man är beroende av andra kristna, eftersom det står i biblen att man ska ha gemenskap med Gud och varandra. Andra kristna kan man (oftast) lita på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, orka bry sig om religon.

Jag är döpt, och det stör mig inte. Jag pallade inte att konfirmera mig. Men det betyder inte att jag är ateist, som många tror.

Jag är kristen, även om jag inte vet vad jag tycker om huruvida gud existerar eller inte.

Jag orkar helt enkelt inte bry mig.

Öh, du... Man är liksom INTE kristen bara för att man är döpt!

Att vara kristen betyder att man har tagit emot Gud och den kristna läran.

Ok, för många är detta "strunt", dock så tar kristendomen stor plats i mitt liv, jag är övertygad, och har varit så hela mitt liv, om att Gud skapade jorden, Jesus Kristus är Guds son.

Men som jag sa: Du måste ta emot Herren för att kunna anse dig som kristen person. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bozzard din ignoranta, inskränkta, spädbarnsknullande idiotjävel:

Först säger du att gud älskar dig för vem du är. Men när jag sedan presenterar min ensemble av lagförbrytare och äckliga människor så säger du att han inte älskar oss för vem vi är utan för att han skapat oss? Och vadå skapat oss? Hört talas om samlag? Sex? Man KNULLAR för att skapa människor. Sen föds dem.

Jag "slipper" allt detta och jag är ingen troende, inskränkt, religiös liten fjant. Förresten glömde du grupptryck och underkuvning, vilket är något ni troende inte slipper, då det är allt religon handlar om.

Och jaså, de är vilsna? Men vet du vad de svarar om jag frågar dem samma sak? SAMMA SAK! Ord står mot ord.

Jag förväntar mig ännu en 24-timmarshybernation. Bring it on.

Väl valda ord Skribb. Vad säger du till chefen om han ändrar ditt schema? Det är väl ingen idé att gå in på om han sparkar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag "slipper" allt detta och jag är ingen troende, inskränkt, religiös liten fjant. Förresten glömde du grupptryck och underkuvning, vilket är något ni troende inte slipper, då det är allt religon handlar om.

Hallå!?

Vad för ont har kristendomen/de kristna gjort dig, va?!

INGET ALLS! Så du behöver inte förolämpa eller nedvärdera någon

pga. att han/hon har kristen tro (eller någon annan religion). En kristen person

är ingen ond person, tvärt om! De kristna är folk man kan lita på. Jag försöker inte på något vis tvinga in dig i tro eller så, men jag tycker att du gör fel som säger såna saker mot någon som tror på Gud. Jag tror inte du vill bli behandlad på samma sätt, eller hur?

Matt 7:12

Allt vad ni vill att människorna skall göra för er,

det skall ni också göra fär dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad för ont har kristendomen/de kristna gjort dig, va?!

INGET ALLS! det skall ni också göra fär dem.

Inte mig personligen, men de har förstört jorden på många sätt. Religion är en epidemi ungefär som fågelsjukan, man kan bara bota infekterade genom att döda dem.

Ni har låtit religion hjärntvätta er och den genomsyrar era åsikter, era sätt att tänka och leva. Ni kan inte handla rationellt då ni endast agerar utifrån regler som skrevs för över två tusen år sedan. Regler som, för övrigt, skrevs av lika smarta människor som de som påstod att jorden var platt.

Tror ni på tomten också?

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå!?

Vad för ont har kristendomen/de kristna gjort dig, va?!

INGET ALLS! Så du behöver inte förolämpa eller nedvärdera någon

pga. att han/hon har kristen tro (eller någon annan religion). En kristen person

är ingen ond person, tvärt om! De kristna är folk man kan lita på. Jag försöker inte på något vis tvinga in dig i tro eller så, men jag tycker att du gör fel som säger såna saker mot någon som tror på Gud. Jag tror inte du vill bli behandlad på samma sätt, eller hur?

Matt 7:12

Allt vad ni vill att människorna skall göra för er,

det skall ni också göra fär dem.

Har han på något sett sagt annat än vad han tycker? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är kristen så jag tror defenitivt att Jesus finns och är med oss även idag.

@Patrik: Vad har du fått det ifrån? Man ska inte offra nåt inom kristendomen. :ermm:

De offrade på gamla testamentets tid (innan Jesus kom) för syndernas förlåtelse, men Jesus offrade sig för oss och det räcker för alla synder (lr nåt sånt, är inte så påläst som jag borde vara :"> ).

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...