Jump to content

Religon


Zix
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 564
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Han uppstod ju!!!!

På den tredje dagen när några kom för att göra nåt vid graven (fortfarande opåläst) så såg dom att stenen som tidigare stog för öppningen var borta. De mötte nån ängel, tror jag, och han sa att Jesus hade uppstått.

Och Stålmannen existerar. Och Spindelmannen. Och Hulken. Och tomten. Och Freddy Kreuger. Och alla i Fantastic Four. Och Batman. Och King-Kong. Och TV-serien Lost har hänt på riktigt. Och alla karaktärer i alla filmer någonsin finns på riktigt! :ermm::P(w00t);):lol::D:D:D

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och Stålmannen existerar. Och Spindelmannen. Och Hulken. Och tomten. Och Freddy Kreuger. Och alla i Fantastic Four. Och Batman. Och King-Kong. Och TV-serien Lost har hänt på riktigt. Och alla karaktärer i alla filmer någonsin finns på riktigt! :P(w00t);):lol::D:D:D:D

Säg gärna till om du behöver hjälp med något. Du har min msn. :P:ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sånt kan man väll göra utan att vara kristen? du får det att låta som att man MÅSTE vara kristen för att kunna slippa bli beroende av droger..

alla som inte är kristna, sitter dom hemma och knarkar ihjäl sig? :ermm:

Dessa är bara några exempel. Klart att man inte behöver knarka bara för att man inte är kristen. Men det finns så många fler saker. T ex, så slipper man oftast hamna i bråk, eftersom ingen orkar slå en när man inte slår tillbaka. Listan kan göras hur lång som helst, tänk bara på allt dåligt som du känner att du bara "måste" göra.

@skribb: Jude till religion och jude till släkt är olika saker.

@Anathema: Att de kallade sig kristna betyder inte att de var kristna, det är precis som idag när alla som är barndöpta kallar sig kristna. Medeltidens präster feltolkade bibeln med flit för att få makt och pengar.

@SlewME: Jehovas vittnen är per definition inte kristna, de tror ju inte ens på att Jesus är Guds son.

...era fördomar kan jag tyvärr inte göra något åt. Men när man har fått något klart och tydligt motbevisat för sig, och fortfarande påstår att alla som inte tror på det är undervärdiga hjärnbefriade idiotiska [insert valfri svordom], så är något allvarligt fel med en.

EDIT: Jag tror jag lämnar disskussionen tills någon av mina opponenter har fixat fram ett argument som varken bygger på fördomar eller allmän dumhet.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Jag tror jag lämnar disskussionen tills någon av mina opponenter har fixat fram ett argument som varken bygger på fördomar eller allmän dumhet.

Säger killen som grundar hela sitt levene på en påhittat historia. :D

Fördommar i all ära, men har man inga bevis för något så är det inte sant tills någon kommer med konkreta bevis på att det är sant.

"Min gud är Loch Ness. Jag vet att hon finns för hon pratade med mig när jag drömde"

Nu finns det inga bevis för att Loch Ness finns, men tills något fiskar upp henne så finns hon inte.

Medeltidens präster feltolkade bibeln med flit för att få makt och pengar.

Är det inte präster som står gud närmast ey? Låter som ett pack giriga dumjävlar faktist. Varför skulle dom göra så om dom nu är lika säker som du på att "gud" finns.

Religon är det dummaste jävla skiten som människan har hittat på. Tvi vale.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Jag tror jag lämnar disskussionen tills någon av mina opponenter har fixat fram ett argument som varken bygger på fördomar eller allmän dumhet.

Du är så jävla tappad i stengolvet att du är bortom all hjälp. Så fort vi presenterar ett faktum eller argument så säger du genast att det är en fördom eller att vi är dumma. Hallå? Det var inte min folkgrupp som började stjäla när ett feltryck i bibeln påstod att "du skall stjäla" på 1600-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger killen som grundar hela sitt levene på en påhittat historia. :D

Får väl sticka in en gång till på grund av missuppfattning: Jag anser att ni har fel och har vetenskapliga bevis för det, precis som ni anser att jag har fel och har vetenskapliga bevis för det. Skillnaden är att ni påstår att jag är idiot som tror på sånt, vilket jag inte tror om er. För att undvika frågan om "vilka bevis?", länkar jag ännu en gång till min post i höna-eller-ägg-tråden: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...pic=37931&st=44

Och jag väntar fortfarande på vettiga argument.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bozzard din ignoranta, inskränkta, spädbarnsknullande idiotjävel:

Först säger du att gud älskar dig för vem du är. Men när jag sedan presenterar min ensemble av lagförbrytare och äckliga människor så säger du att han inte älskar oss för vem vi är utan för att han skapat oss? Och vadå skapat oss? Hört talas om samlag? Sex? Man KNULLAR för att skapa människor. Sen föds dem.

Jag "slipper" allt detta och jag är ingen troende, inskränkt, religiös liten fjant. Förresten glömde du grupptryck och underkuvning, vilket är något ni troende inte slipper, då det är allt religon handlar om.

Och jaså, de är vilsna? Men vet du vad de svarar om jag frågar dem samma sak? SAMMA SAK! Ord står mot ord.

Jag förväntar mig ännu en 24-timmarshybernation. Bring it on.

Kort stubin :D:P

Redigerad av Bozzard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...