Jump to content

Religon


Zix
 Share

Recommended Posts

Nej, jag lämnade för att det var extremt tråkigt att sitta där och lyssna på en som snackar om något som inte hänt.

Det berodde helt enkelt på att du inte förstod. Det gjorde inte jag heller, ända fram till denna sommar faktiskt. Men när jag väl förstod... ja, lyckan går i alla fall inte att beskriva! ;)

@Patrik: Hur kan man tycka att vetenskapen har mer bevis? :) Faktum är ju att ingen av sidorna har några bevis överhuvutaget! Båda sidorna har saker som tyder på att deras teori är mer eller mindre sann, men deras bevisvärde är lika med 0. Vilken av de man finner trovärdigast är upp till var och en, jag tycker till exempel inte att "först var det ingenting, sen var det en stor explosion, sen var det jorden, sen var det celler, sen var det apor, sen var det människor" låter direkt trovärdigt heller. Men var och en får tro vad han vill utan att därför behöva bli nedtryckt av andra - det är det jag har försökt få fram hela tiden.

EDIT: Ny sida! ^_^

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 564
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Glömde att ni förkastar all vetenskap. Förstår er, den har ju inte gjort nånting för oss.

Kristna förkastar inte all vetenskap, långt därifrån.

INGEN, INGEN, INGEN människa kan återuppstå ur döden. Notera nu att Jesus var en vanlig människa.

Och vad är det ni inte fattar, bibeln är en sagobok, precis som alla andra sagor. Finns bara en skillnad och det är att den utger sig för att vara sanning.

Jesus är både gud och människa.

Vad har du för bevis för att bibeln är en sagobok?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kände du honom och kan därmed bevisa att jag har fel?

INGEN, INGEN, INGEN människa kan återuppstå ur döden. Notera nu att Jesus var en vanlig människa.

Och vad är det ni inte fattar, bibeln är en sagobok, precis som alla andra sagor. Finns bara en skillnad och det är att den utger sig för att vara sanning.

Förresten, skulle han komma tillbaka så ger jag honom personligen en avsugning.

Alles heil homoäktenskap förresten.

Hur VET du att INGEN INGEN INGEN människa kan uppstå efter döden? Är det bara för att du aldrig har varit med om det eller för att det låter orealistiskt och är emot människans natur?

Ok, om man pratar om evolution, big bang osv. Vad hände innan Big Bang ni som tror på det? Vad kom all materia ifrån? Och vad fanns innan? Vem ligger bakom allt? Ingenting kan uppstå av ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kände du honom och kan därmed bevisa att jag har fel?

INGEN, INGEN, INGEN människa kan återuppstå ur döden. Notera nu att Jesus var en vanlig människa.

Och vad är det ni inte fattar, bibeln är en sagobok, precis som alla andra sagor. Finns bara en skillnad och det är att den utger sig för att vara sanning.

Förresten, skulle han komma tillbaka så ger jag honom personligen en avsugning.

Alles heil homoäktenskap förresten.

Har du hört talats om nära-döden upplevelser? Där hjärtat och alla organ har slutat fungera i flera minuter och sen börjat leva igen. Då dom la döda konstanterade man dom med diagnosen: avliven.

Men sen håller jag med dig om att bibel är påhittad det mesta i det. Jag tycker inte att religion är bra det visar bara sen hur miljontals människor har blivit lurade sen efter de har dött då kommer dom känna sig rätt lurade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte att religion är bra det visar bara sen hur miljontals människor har blivit lurade sen efter de har dött då kommer dom känna sig rätt lurade.

Om du tror på evolutionsteorin på ett sånt sätt som de flesta i den här tråden, så är du själv religiös, vare sig du vill eller inte. Angående påhittad bibel och vad som händer efter döden, så säger jag bara: du kan inte veta. Men så länge du inte ser ner på andra religioner, så är jag nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jesus är både gud och människa.

Vad har du för bevis för att bibeln är en sagobok?

Jojo, visst. Det finns ingen gud. Finner det så att om det inte finns några bevis för att någonting finns så borde man tro på motsatsen, att det aldrig existerat. Det väger mycket tyngre. Vet inte hur jag ska förklara mig, hatar att försöka. Blä.

Det är så tragiskt, fruktansvärt tragiskt. Religion uppfanns pga rädsla för det okända. Visste man inte vad som hände så hittar man på nånting som på den tiden lät vettigt. Det har gått flera tusen år nu, det är dags att släppa dessa gamla, ogrundliga teorier.

Conny_S: Men snälla, har det inte hänt än så lär det inte hända heller. Ni kyrkgroupies kan ju sitta och vänta på Jesus och company. Väck mig när gänget är här.

Ceone: Men snälla, det var inte det jag menade. "Snabba" återuppståndelser, existerar, ja. Efter elchocker som sätter igång hjärtat som sedan sätter igång andra organ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Patrik: Hur kan man tycka att vetenskapen har mer bevis? ;) Faktum är ju att ingen av sidorna har några bevis överhuvutaget! Båda sidorna har saker som tyder på att deras teori är mer eller mindre sann, men deras bevisvärde är lika med 0. Vilken av de man finner trovärdigast är upp till var och en, jag tycker till exempel inte att "först var det ingenting, sen var det en stor explosion, sen var det jorden, sen var det celler, sen var det apor, sen var det människor" låter direkt trovärdigt heller. Men var och en får tro vad han vill utan att därför behöva bli nedtryckt av andra - det är det jag har försökt få fram hela tiden.

Tycka/anse, jaja. Skillnaden är att vetenskapens teori är mer trovärdig.

"först var det ingenting, sen var det en stor explosion, sen var det jorden, sen var det celler, sen var det apor, sen var det människor"

Så enkelt var det nog inte heller, för om det var, så håller jag med dig

om att det inte är speciellt trovärdigt.

Smällen finns det många teorier bakom, man tror t.ex att den ska ha förekommit

flera gånger, enligt en dokumentär jag såg. (kommer inte riktigt ihåg)

Jorden vette fan. ^_^ Det tog nog också väldigt länge för det första livet att

utvecklas, det var nog inte heller så enkelt som att "plötsligt kom det till".

Utvecklingen därefter är ju ganska självklar?

Religionens syn då.

Gud skapade Eva, sen skapade han ett träd som förvandlades till Adam.

Edit, Wõrd på Curly. Aja, orka diskutera detta. :)

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jojo, visst. Det finns ingen gud. Finner det så att om det inte finns några bevis för att någonting finns så borde man tro på motsatsen, att det aldrig existerat. Det väger mycket tyngre. Vet inte hur jag ska förklara mig, hatar att försöka. Blä.

Det är så tragiskt, fruktansvärt tragiskt. Religion uppfanns pga rädsla för det okända. Visste man inte vad som hände så hittar man på nånting som på den tiden lät vettigt. Det har gått flera tusen år nu, det är dags att släppa dessa gamla, ogrundliga teorier.

Conny_S: Men snälla, har det inte hänt än så lär det inte hända heller. Ni kyrkgroupies kan ju sitta och vänta på Jesus och company. Väck mig när gänget är här.

Ceone: Men snälla, det var inte det jag menade. "Snabba" återuppståndelser, existerar, ja. Efter elchocker som sätter igång hjärtat som sedan sätter igång andra organ.

Finner det så att om det inte finns några bevis för att någonting finns så borde man tro på motsatsen, att det aldrig existerat.

Det finns ju inga bevis för evolutionsteorin, så då ska man inte tro på den heller.

Det är så tragiskt, fruktansvärt tragiskt. Religion uppfanns pga rädsla för det okända. Visste man inte vad som hände så hittar man på nånting som på den tiden lät vettigt. Det har gått flera tusen år nu, det är dags att släppa dessa gamla, ogrundliga teorier.

Detta verkar vara den allmänna uppfattningen, och det, om något, är tragiskt. Dessutom är det okända fortfarande lika okänt, bara det att det finns teorier för hur det kan ha gått till. Inte ens den som skapar en teori försöker idiotförklara alla som inte tror på den, inte förrän den är bevisad vill säga. När teorin dessutom är på gränsen till omöjlig, ja, då borde det snarare vara tvärtom.

har det inte hänt än så lär det inte hända heller

Det verkar vara så alla evolutionister säger: händer det nu så hände det förut och kommer fortsätta för evigt, och händer det inte nu så har det aldrig hänt och kommer aldrig att hända. Du har inte dött än, betyder det att du aldrig kommer att göra det?

Men snälla, det var inte det jag menade.

...och angående "långvariga" återuppståndelser, så vet du exakt lika mycket som vetenskapen: ingenting. Man ska visserligen inte anse att sånt som inte är bevisat är orubblig sanning, men det finns inget fel i att tro på det. Annars skulle ju inga teorier någonsin ha dykt upp.

@Patrik: Som sagt, vad som är trovärdigast är upp till var och en. Anledningen till att evolutionsteorin har utvecklats så mycket är dess målgrupp. Den försöker nämligen vara en vetenskaplig teori, vilket den också lyckats med. Men att bli sanning, det kommer den enligt mig aldrig att lyckas med. Kristendomens skapelseteori har inte behövt någon utveckling, då troende har andra bevis för sin sak (som bygger på egna erfarenheter, och därmed inte går att överföra). Det har gjorts försök att utveckla bibelns lära till en vetenskaplig teori, som har resulterar i Intelligent Design, som är mycket mer trovärdig än evolutionsteorin.

@Colan_K: Enligt kristendomen, så ingår Jesus i "treenigheten". Förenklat, så är han en "del" av Gud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar vara så alla evolutionister säger: händer det nu så hände det förut och kommer fortsätta för evigt, och händer det inte nu så har det aldrig hänt och kommer aldrig att hända. Du har inte dött än, betyder det att du aldrig kommer att göra det?

Finns undantag, givetvis. Finns en sak som är säkert med livet; döden. Alla dör, sen är det så. Ingen kommer komma tillbaka efter längre än ~5 minuters "avlidenhet". That's that, gå och lägg dig nu, är alldeles för frustrerad och förbannad just nu. *Slick*.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns undantag, givetvis. Finns en sak som är säkert med livet; döden. Alla dör, sen är det så. Ingen kommer komma tillbaka efter längre än ~5 minuters "avlidenhet". That's that, gå och lägg dig nu, är alldeles för frustrerad och förbannad just nu. *Slick*.

Evolutionister påstår att om sedimentavlagringen pågår med en hastighet av 1-2 cm per 1000 år nu, så måste den alltid ha gjort det. Detta använder de för att datera jorden. Detta håller dock inte, för att djuren/träden/växterna/etc. skulle ha blivit uppätna eller på annat sätt förstörda innan de hunnit bli fossil i så fall. Hela resonemanget håller inte, om jag hoppar (uppåt) nu, betyder det inte att jag har varit i jordens medelpunkt för ett tag sen.

Angående döden, så kan du inte veta det. Och det vet du lika bra som jag. För övrigt så väntar jag gärna tills du har lugnar ner dig, det borde vissa andra här också göra ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nepp, Gud har funnit i evigheter. Han är aldrig född. Orsakssökandet slutar i och med Gud.

Gud blev påhittat i människans fantasi.

Du säger att INGET kan komma från INGENSTANS, men ändå så finns "gud" bara sådär, och har alltid funnits.

Jag tror att stålmannen flög ut i rymden och våldtog ett par rymdmonster, som sedan födde den första människan. Skulle jag säga att människan uppstod på detta vis skulle folk bura in mig och slå fast att jag är sinnessjuk. Det är lika absurt som att säga att något har funnits i alla oändlighet och han på 7 dagar skapade människan, men alla miljarder år innan människan sket han i. Men sen finns det utgrävningar och hur många bevis som hellst på att människan inte fanns på den tiden..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gud blev påhittat i människans fantasi.

Du säger att INGET kan komma från INGENSTANS, men ändå så finns "gud" bara sådär, och har alltid funnits.

Jag tror att stålmannen flög ut i rymden och våldtog ett par rymdmonster, som sedan födde den första människan. Skulle jag säga att människan uppstod på detta vis skulle folk bura in mig och slå fast att jag är sinnessjuk. Det är lika absurt som att säga att något har funnits i alla oändlighet och han på 7 dagar skapade människan, men alla miljarder år innan människan sket han i. Men sen finns det utgrävningar och hur många bevis som hellst på att människan inte fanns på den tiden..

Gud blev påhittat i människans fantasi.

Varför säger du saker som varken du eller någon annan kan varken bekräfta eller bevisa, som om de vore självklara?

Du säger att INGET kan komma från INGENSTANS, men ändå så finns "gud" bara sådär, och har alltid funnits.

Enligt er så har ju "punkten" som exploderade vid big bang funnits i evighet, så ni är inte bättre i det avseendet.

Jag tror att stålmannen flög ut i rymden och våldtog ett par rymdmonster, som sedan födde den första människan.

Det är din rätt att tro det.

Skulle jag säga att människan uppstod på detta vis skulle folk bura in mig och slå fast att jag är sinnessjuk.

Nej, bara om du försökte övertyga alla om det på ett mindre civilicirat sätt, eller på annat sätt utgjort en fara för samhället.

Det är lika absurt som att säga att något har funnits i alla oändlighet och han på 7 dagar skapade människan, men alla miljarder år innan människan sket han i.

Lika absurt kan det mycket väl vara, och då även lika absurt som evolutionsteorin.

Men sen finns det utgrävningar och hur många bevis som hellst på att människan inte fanns på den tiden..

Nix. Angående dateringar av utgrävningar, läs föregående post. Angående bevis, så finns det inga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså att evolutionen inte är 100% bevisad, och så vidare.

Det är inte bara "inte 100% bevisad", den är nästan 100% motbevisad.

Men detta förklarar inte allt fjanteri som står i alla religiösa texter

Om mirakel överhuvudtaget existerar, spelar det ingen roll hur många eller "konstiga" de är.

Ta ett hårt grepp om kuken och läs vidare. Kanske bäst att hämta en hink så ni har någonstans att spy också, när ångesten nalkas.

Det är inte bara "inte 100% bevisad", den är nästan 100% motbevisad.

Jaså? Detsamma gäller religion.

Om mirakel överhuvudtaget existerar, spelar det ingen roll hur många eller "konstiga" de är.

Ursäkta mig?

1. Nyligen var du 100% säker på att mirakel existerade.

2. Varför spelar det ingen roll? Viskade gud det till dig en natt?

Och (inte) sist men inte minst, när du inte kan argumentera mot något så byter du samtalsämne. Du påstod för inte så längesedan att alla andra religioner än kristendomen var felaktiga. Och samtidigt säger du nu att det inte spelar någon roll hur "konstiga" dessa "mirakel" är (som jag tog från exempelvis den grekiska mytologin).

Lite trivia samt bibliska fakta:

-Det nya testamentet är något som fabricerades av den romerska regeringen för att få judarna att sluta kriga och bråka och ha sig. Dessutom var det romarna som hittade på konceptet Jesus.

-Ordet religion kommer från latinets religre som betyder ungefär "att lita". Religiösa litar alltså blint på lögner.

-Domedagen ja, den får inte glömma. Vad var syftet med den nu igen? Att slutligen ta kål på världen och ta död på alla icketroende och syndiga, eller något i den stilen va? Jag skulle tro att den borde ha inträffat för längesedan. Tänk, det är finns fler icke-kristna än kristna. Och det finns fler syndare än icke-syndare.

-Växterna skapades på den tredje dagen innan solen kom till, med andra ord innan fotosyntesen fanns till. Det är MUDDAFUCKIN vetenskapligt bevisat att växter använder sig utav fotosyntesen så SHUT THE FUCK UP era spädbarnsuppsprättande gudknullande handikappsmisshandlande NEKROFILKUKAR.

-gud (notera mitt rebelliska sätt att inte stava gud som ett egennamn) skapar alla jordens djur och låter dem vandra framför Adam för och se om han fastnar för något av dessa. Men Adam gilar inget djur. Efter detta ber gud Adam namnge alla djur. Fan vad kort tid det tar att namnge miljontals djurarter! Inte alls en hel livstid för en människa. Absolut inte!

-När gud skapar den första mannen och den första kvinnan så döper han dem till Adam. Men vänta, hette inte kvinnan Eva? "Inte om gud får bestämma! >_< "

-I människosläktets barndom levde man extremt länge: Adam blev 930 år, Enos blev 905 år, Mahalaleel blev 895 år, Noak blev 950 år, och så vidare. Det verkar inte direkt stämma överens med de diagram som visar medelivslängden från medeltiden fram tills nu.

-Minns ni att Noak beskrivs som en perfekt och rättvis man? Jag tycker inte det verkar så perfekt att supa sig full, klä av sig, för att sedan upptäckas av sin sån Ham, och DÄRPÅ bli arg på Hams son, Canaan, för vad Ham gjorde mot Noak (alltså, råkade gå in i tältet där Noak låg, naken och utslagen. Fan, vilken elak son den där Ham är!). Logiken flödar kring det faktum att Canaan inte hade ett skit med detta skeende att göra.

-Djuren som skall gå ombord på arken, som är 137 meter lång, gör detta på en och samma dag. Det finns ungefär 40 miljoner djurarter på vår jord, enligt CNN. Och TVÅ djur av varje art gick ombord på Noaks ark. Fysikens lagar, någon?

-gud vet inte om han gillar slaveri eller inte. Men jag gissar på att han gör det. Anledningen är den att, han påstår både och, men han påstår att han gillar slaveri mer än dubbelt så många gånger som han påstår att han ogillar slaveri.

-Det står i bibeln att regnbågen är en påminelse som gud satte ut för sig själv så att han, varje gång han ser den, ska påminnas om att han inte ska göra regn igen. Öhm...

-Lot, som enligt bibeln är rättvis och rättfärdig, erbjuder sina döttrar till en grupp ängelvåldtäksmän.

-Varje gång gud gör någon gravid, så föds en pojke. gud hatar kvinnor.

-Israels befolkning ökar från 70 personer till flera miljoner på bara några år. Tänk så bra hälsa man hade på den tiden!

-gud hatar förhudar.

-Den femte plågan innebär att alla kor i Egypten dör. Men lite senare så dödar gud dem en sisådär fem miljoner gånger till.

-Moses kastar ett träd i vattnet och får det sura vattnet att smaka gott. Hmm, jaha.

-Moses överlever i 40 dygn utan vatten. Teh Supa Man.

-Om man tar på ett bränt lik blir man helig.

-Ett avsnitt i bibeln berättar hur man ska behandla någon som har diarré.

-Ett avsnitt i bibeln berättar vad man ska göra om man råkar sarra på någon. gud är omtänksam!

-Handikappade och missbildade får inte gå nära guds altare. De smutsar ner det. http://www.skepticsannotatedbible.com/lev/21.html#16

-gud gillar lukten av bränt kött.

-Gå inte nära kyrkor! Då måste gud döda dig. only they shall not come nigh the vessels of the sanctuary and the altar, that neither they, nor ye also, die.

-Moses beskriver sin egen död och begravning. Out of body experience månntro?

-gud är rädd för vagnar gjorda av järn.

-Shamgar dödar 600 personer med en pinne.

-Gideon gjorde en dräkt som fick alla i Israel att bli prostituerade. Amagad, så logiskt!

-Abimelech dödar 69 pers med en sten.

-gud blev arg på Israel så han sålde Israel till Mesopotamien. Sedan till Canaan, Sedan till ytterligare ett folkslag.

-Samson lemlästar ett lejon. När han sedan ska knulla sin fru märker han en svärm av bin och honung i lejonets kadaver. Ett mirakel? Nja. Troligen bara några likmaskar och inälvsgegga :)

-Jesus var en mäktig krigare. Hans krigsutstyrsel? Brinnande ögon, ett flertal kronor på huvudet, kläder som droppar av blod, ett svärd som sticker ut ur munnen och ett HEMLIGT NAMN. Ingen vet att han heter Jesus! INGEN SÄGER JAG!!!

-Jesus har också vitt hår. Och fötter av mässing. Ledsen alla konstnärer, men ni har målat _lite_ fel.

-Satan är allsmäktig.

-Hundar är farliga.

-gud ogillar bögar.

-gud är för bigami (månggifte).

-gud skapar några hästliknande gräshoppor med människohuvuden, kvinnohår, lejontänder och skorpionsvansar. Dessa plågar sedan människor i fem månader.

Lite vackra citat från The "Good" Book:

Elisha prayed unto the LORD, and said, Smite this people, I pray thee, with blindness. And he smote them with blindness according to the Håller med till 100%! of Elisha.

-Elisha bad till gud och ville att gud skulle göra några människor blinda? Och han lydde också? COOLT. Det måste jag pröva.

He slew all the house of Baasha: he left him not one that pisseth against a wall ... according to the Håller med till 100%! of the LORD.--1 Kg.16:11-12

-Någon vrickad jävel som dödade några för att de pissade mot en vägg. Jaha, okej. Lite overkill på hans civilkurage. Detta är väl ett av de mirakel ni talar om, inte sant?

Thou hast ... madest to thyself images of men, and didst commit whoredom with them.--Ezekiel 16:17

-Så, om man onanerar till bilder av män är man prostituerad. Då förstår jag.

For Moses said, Honour thy father and thy mother; and, Whoso curseth father or mother, let him die the death.--Mark 7:10

-Man skall alltså, enligt Moses den Allsmäktige Kuksugaren, bli dödad om man inte gillar någon av sina föräldrar.

The second angel poured out his vial upon the sea; and it became as the blood of a dead man: and every living soul died in the sea.--Rev.16:3

-Änglar som dödar oskyldiga små fiskar :wub:

I guess it's no more Mr. Nice Guy.

If a man lie with a beast, he shall surely be put to death: and ye shall slay the beast.--Lev.20:15

-Man ska döda människor som har sex med djur, inklusive djuret som människan hade sex med. Intresseklubben antecknar och runkar därefter till anteckningarna.

A man also or woman that hath a familiar spirit, or that is a wizard, shall surely be put to death: they shall stone them with stones: their blood shall be upon them.--Lev.20:27

-Döda de som kan magi. Okej. Vänta lite nu... kunde inte Jesus det?

"I have given you every herb ... and every tree ... for meat." 1:29

-DROGER BABY! The Dude, StellHell, är ni med mig? :)

John sees a sea monster with 7 heads and 10 horns, and with "blasphemy" written on on each head. It looked like a leopard, except its feet were like a bear, and its mouth like a lion. 13:1-2

-Sounds like SOMEONE was on drugs.

Några av de varelser som nämns i bibeln - jag frågar, har du stött på någon av dessa?

Beelzebub:

Behemoth:

Moloch:

Baal-peor:

Det ska bli spännande att se vad ni har att säga nu. Kom ihåg att jag inte godtar något i stil med "jag har aldrig sagt att jag tror på bibeln!" eller "Öööh... gud är allsmäktig... !" för då har ni bara än en gång bevisat er infernala dumhet.

Jag förstår dock varför era svaga hjärnor skulle få er att säga något sådant.

Syftet med kristendomen och religion är allmänhet är att sudda ut alla spår av rationellt tänkande en människa har och i och med detta radera en människas sökande efter sanningen. Bibeln försöker även få troende att inte ifrågasätta sin tro. Den lär oss att nöja oss med att inte förstå världen.

Kan ju även avsluta med att 4 miljarder människor på jorden är av annan religon än kristendomen.

Ni har inget att säga till ert försvar. Gör mig inte arg igen för då jävlar skär jag av era pittar och trycker upp dem i era egna, redan sönderspruckna, arslen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inga bevis, du har inga bevis. Du idiotförklarar mig, jag idiotförklarar dig inte. See the difference?

EDIT: Han sa ju "bortom alla logik". Varför skulle hans förklaring då vara mer logisk? >_<

EDIT:

Alla andra typer av Designers är ju exakt lika osannolika, så hur kan du veta det? Egentligen är ju "Gud" (för er) en definitionsfråga, och bara det faktum att du tror på en designer, gör ju att du tror lika mycket på Gud som på alla andra möjliga designers.

Jag har då inte idiotförklarat dig.

På honom lät det som om att på en del frågor kan man inte ge ett vetenskapligt svar, jag förstår inte varför ett reiligöst svar skulle vara att föredra då.

Jag kanske formulerade mig dåligt. Vi kanske kan kalla designern 'Gud', men jag ville skilja mig från de kristna, i och med att om man säger att man tror på gud blir man stämplad som vilken religös nisse som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*sladdrigt mycket text*

Min favorit:

A man also or woman that hath a familiar spirit, or that is a wizard, shall surely be put to death: they shall stone them with stones: their blood shall be upon them.--Lev.20:27

-Döda de som kan magi. Okej. Vänta lite nu... kunde inte Jesus det?

Vad skulle man annars stena dom med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...