Jump to content

Karikatyrerna av profeten Muhammed


The Dude
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 361
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Flera här verkar blanda ihop "religion" och "islam". Personligen har jag inte hört talas om andra religioner än islam som terroriserar mänkligheten (även om själva religionen inte gör det), så var vänliga och skilj åt begreppen. Jag är religiös, men jag är varken muslim, mördare, slodat, självmordbombare eller Israel-fientlig president. (Däremot har jag också en ovana att dra alla över en kam... :mellow: )

Hört talas om korstågen? Rätt kända på sin tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja religion är korkat!

Det står i deras religion att man inte får avbilda gud, men mohammed var ju inte gud, och danmark är ju inte muslimer dom borde få avbilda honom om dom vill det! det lär ju inte vara några kristna som bryr sej om någon gör en sån bild på gud. Bort med mellanöstern och det blir fred över hela världen :)

Hmm, bara för att jag är iranier så är jag en idiot och om jag försvann var världen i fred? Idiot..

Icke muslimer som jag då?

Edit: Lol @ GTA3 freak

Xogede: Jo vi är så stolta över den jävla apan. :ermm:

Han kommer att vara islamens fall i iran.

Redigerad av Anathema
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, bara för att jag är iranier så är jag en idiot och om jag försvann var världen i fred? Idiot..

Icke muslimer som jag då?

Edit: Lol @ GTA3 freak

Xogede: Jo vi är så stolta över den jävla apan. :)

Han kommer att vara islamens fall i iran.

Nej jag sa inte att det är fel på iranier och andra länder det jag menar är att det inte borde finnas några religioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Villka tror på Muhammed då? Det stog på wikipedia att det var en Islamsk profet.

Muslimer tror på Muhammed och han var en profet - ja, likaså Johannes Döparen, Jesus Kristus, Moses, Jakob, Ismael, Abraham, Isak, Adam, Noa, Zoroaster, Mani, Báb och Bahá'u'lláh.

Så det var självklart inte Muhammed som var den enda och första profeten av Gud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I det här fallet stöttar jag till viss del de kränkta muslimerna. Detta gör jag utav den anledningen att tidningens enda orsak till publiceringen troligen var att provocera. Danskarnas inskränkthet och främlingsfientlighet är enorm och att den inte skulle göra utslag genom dessa karikatyrer är tvivelsamt.

Visst ska yttrandefriheten få blomstra, men att i onödan bara ställa till bråk är inte acceptabelt. Om man ska säga någonting så ska man tame fan ha någonting vettigt att berätta också.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är så jävla dumt bara, håller med Tweak helt och hållet. Löjliga är vad de upprörda stackars muslimerna är, take a fucking chill pill.

Asså du ska ju fan hålla käften. Hur fan kan du säga så?... vadå stackars muslimer? du är ju fan helt sjuk :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså du ska ju fan hålla käften. Hur fan kan du säga så?... vadå stackars muslimer? du är ju fan helt sjuk  :)

Se bara vilken reaktion. Historien upprepar sig själv.

Till viss del sympatiserar jag med de muslimer som inte tar detta på sådant stort allvar då de går miste om smör och Arlas andra fina produkter men de höga herrarna som beordrar bojkott till höger och vänster kan ju ta och försöka få lite verklighetssyn och tänka över saken rejält. Sedan att hota alla danskar och norrmäns liv är inte humant.

Och för er som undrar men inte har frågat; jag är inte rasist eller något dylikt.

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...