Jump to content

Karikatyrerna av profeten Muhammed


The Dude
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 361
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Enlight me.

Danmark hotas med FN-resolution

Världens två största muslimska statsförbund förklarade på söndagen att man ska kräva en FN-resolution, helst med sanktionshot, mot Danmark med anledning av karikatyrerna av profeten Muhammed i dansk press. Danska mejerigiganten Arla förlorar redan nu tio miljoner kronor om dagen på arabiska bojkotter av dess varor.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=517180

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Danmark hotas med FN-resolution

Världens två största muslimska statsförbund förklarade på söndagen att man ska kräva en FN-resolution, helst med sanktionshot, mot Danmark med anledning av karikatyrerna av profeten Muhammed i dansk press. Danska mejerigiganten Arla förlorar redan nu tio miljoner kronor om dagen på arabiska bojkotter av dess varor.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=517180

HAHAHAHA. Nej, fyfan vad tragiskt.

kebabkurt: Hatar du honom? Det tycker jag var oerhört fjantigt egentligen, ni (och vi då) har bara skilda åsikter. Lugna ner dig ett par hekton :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser du nått krig mot Danmark ?

Krig startar pga olikheter och fördomar, precis sådanna fördomar som ni nu går ut med.

Dom har inte fördomar då eller? någon målade en bild på muhammed bomba dom, bränn deras flaggor, tvinga alla skandinavier att sticka från landet, alla i danmark är emot islam

Edit: kebabkurt vad tycker du vi ska göra då vänta tills dom bombar danmark och säga dom får skylla sej själva dom målade en bild av mohammed.

Redigerad av Sir.Per
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte det var onödigt det Jylland-Posten visade men på nyheterna sa en muslim: "det är precis som om vi skulle trampa på danska flaggan" Men vad fan gör inte dom varje dag mot amerikanska flaggan? Dom bryr ju sig inte.

Precis som om vi skulle trampa på danska flaggan :mellow: vem bryr sej om dom trampar på en flagga? dom bränner ju tillochmed flaggorna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni är så jävla inskränkta här och aldrig ser i ett mera öppet perspektiv.

De har blivit uppväxta med sin tro, deras tro är ofta det enda dom har.

Om ni läser om islam kommer ni se att det absolut inte står någonting om att man ska fixxa lite självmordsbombare och skylla på Jihad. Ni kan inte beskylla deras tro för terrordåd och självmords attentat.

De skyller på jihad och bryter därmed en del av sin tro och de självmordsbombare som finns har blivit hjärntvättade.

Deras religion kan inte beskyllas i och med alla dessa attentat.

Bilderna på muhammed kan ses som oskyldiga bilden men det finns extremister av alla slag.

ALLAH AKBAR! JA ALLAH ELLAH ALLAH! *gurgelljud* JIHAD ACHMED ALI.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flera här verkar blanda ihop "religion" och "islam". Personligen har jag inte hört talas om andra religioner än islam som terroriserar mänkligheten (även om själva religionen inte gör det), så var vänliga och skilj åt begreppen. Jag är religiös, men jag är varken muslim, mördare, slodat, självmordbombare eller Israel-fientlig president. (Däremot har jag också en ovana att dra alla över en kam... :mellow: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hot mot svenskar "ett missförstånd"

Världen 31 jan 21:40

Den väpnade palestinska gruppen al-Aqsamartyrernas brigader hävdade på tisdagen i Rapport att hoten mot svenskar byggde på ett missförstånd och att de inte har någonting emot Sverige. Däremot kräver de att den danska regeringen ber om ursäkt och att de ansvariga på en dansk tidning som publicerat teckningar av profeten Muhammed ställs inför rätta, rapporterar TT.

Det var väl bra, inte för att just jag var särskilt oroad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte riktigt var jag ska stå. Konstigt att inte muslimerna tål humor - konstigt att de danskarna som gjorde det inte respekterar andra religioner?

Såg nyss på nyheterna, där några maskerade extremister talade. Dem sa att de nu också hatar Sverige för att vi sagt att "Danmark och Norge inte behöver be om ursäkt". Var kommer det påståendet ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tror ni de kristna hade kännt sig om någon arabtidning hade någon teckning med Hitler som halshugger en jude? Eller kanske Jesus med en kuk upp i röven?

Sanning, sanning. Det är skillnad på skämt och skämt, och det här var ju en stor tidning som nådde allmänheten. Lite bättre omdömde får man ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan ska dom va så jävla känsliga för? Kan dom inte bara ignorera det dära, eller inte göra någonting stort utav det? Skulle fan inte förvåna mig om dom terroriserar Köpenhamn(ok ensålänge är det bara bojkottning av Arla som är aktuellt men...) PGA det. Dem bygger ju hela tiden på de fördommar som redan fins mot dem. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag vet är att bilder av Muhammed och andra profeter är respektlöst tillagda. Gammalkristna anser också att det är fel att tolka Jesus Kristus utseende hur som helst, i detta fallet med långt hår och skägg.

Men Islamister vet man ju inte vad dom kan göra. (är jag helt ute och cyklar i snöslasket om jag säger att Islamister tror på honom? Inte så insatt i just Muhammed. Vill bara va 100%:mellow: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...