Jump to content

Warez!


SlewME
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 200
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

A.A´s agerande tex.

För några dagar sedan, (jag kommer inte ihåg det ordagrant så jag tar mig friheten och quotar fritt) skrev The_Copy

Uppenbart att det var wares. Men detta är en medlem som aldrig, vad jag kan minnas, har pratat om sådant här förr och vad jag vet, inte har några varningar. A.A. redigerade hennes inlägg och sa till henne att wares snack inte är tillåtet.

The_Copy är en hane ;)

Men du... man kanske är i typ Thailand, där finns ju typ alla möjliga filmer innan dem släpps, och när dem är på bio :P

^^

Om du är i Thailand så kan admins och moderatorer se det på din IP. Så de ser om du ljuger eller inte.

Man kanske har köpt orginalet eller nåt B)

Tänkte bara då man "äger" rättigheterna till den :shifty:

Men det är ju pårecis som Eudoros säger, har du köpt en skiva/film/bok i affären så kan du ju inte bara gå och ta en till likadan eftersom du "Redan köpt rättigheten" till skivan/filmen/boken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah. Jag begriper inte vad som vore så farligt om folk fick berätta att de laddar ner, that's all. Era fåniga påhopp och hot kan ni köra upp någonstans, men inte här.

Det är ju enklaste plätten att urskilja brottsuppmaning från brottsbiktning - eller vad vi nu ska kalla det - eller är det inte?

Alltså, att för moderatorerna sätta dit dem som uppmanar eller hjälper andra att ladda hem warez, samtidigt som de låter förbi sånna som enbart nämner att de laddat hem, borde väl inte vara världens svåraste/undergång?

Pff, påhopp och hot är inget som finns i mitt vukabulär. För att verkligen få dig att fatta att vi menar allvar så får du en varning så du fattar att detta inte är något att diskutera. Våga aldrig påstå igen att allt vi säger bara är för att skrämmas. Säger jag är en sak så är det så, och gör ni inte som ni ska så får ni en varning. And thats final.

(förövrigt, en massa ordbajs igen.. att du aldrig lär dig)

Ungefär vad jag har försökt säga.

I alla fall, jag skriver inte mer eftersom mensäcklet admin StellHell antagligen kommer banna mig om jag gör det. Vore inte så bra timing.

Går att ordnas, men det är inget jag önskar. Håll er bara till reglerna, och sluta beté er som rebelliska ungdomar som bara MÅSTE göra precis tvärt emot vad som sägs. Hur jävla svårt ska det vara att bara hålla käften om man skulle ha laddat ner något som räknas som warez.

Då är det bättre med en vit lögn, och vänta tills det har haft sin release så folk inte får för sig att det är nedladdat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håll er bara till reglerna, och sluta beté er som rebelliska ungdomar som bara MÅSTE göra precis tvärt emot vad som sägs. Hur jävla svårt ska det vara att bara hålla käften om man skulle ha laddat ner något som räknas som warez.

Då är det bättre med en vit lögn, och vänta tills det har haft sin release så folk inte får för sig att det är nedladdat.

Vi håller oss till reglerna. Vi uppmanar ingen att bryta mot reglerna och dom som är nu gäller.

Några av oss är bara missnöja med hur dom ser ut och vill gärna ha en liten förändring. Det är allt.

Med din logik så borde många i Prison Break-tråden varnas. Har sett ett par säga något liknande "skulle sova men nu kom ju nästa avsnitt ut <releasenamn>". Så det är inte ganska så självklart att den personen har laddat hem avsnittet då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men för sidan är laglig betyder inte det att man få länka dit. TPB är en laglig sida och dit får man inte länka.(?)

Det beror ju på vart och hur man länkar inom tpb.

Det finns ju faktiskt shareware på tpb, samtidigt som det finns diverse olagligheter.

Till exempel så får man väl länka till torrenten Mina.semesterbilder.rar

Men inte till First.Encounter.Assault.Recon.Extraction.Point-RELOADED.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Regler är till för att följas, det vet vi ju alla. Så varför reviderar ni inte bara den första paragrafen till att omfatta allt som har med warez att göra? Enklare än så kan det inte bli. Då finns det som regel, och folk kommer således att sluta tjafsa om var gränsen går.

Det går att göra, jo. Men, eftersom det bara är Hultan som kan ändra den regeln, eftersom det finns inskriven här på sajten spelar det ingen roll. Därför har vi bara utökat den regeln till vår "egen".

'Kay. Låter bara som att det här är en början till ett nytt mygel- sätt.

EHEHEHEHE!

Låter som det där var mycket fel av dig. *Spank* :angry:

Tagen härifrån.

Jag är Admin, jag gör som jag vill, det vet du väl?

Vi håller oss till reglerna. Vi uppmanar ingen att bryta mot reglerna och dom som är nu gäller.

Några av oss är bara missnöja med hur dom ser ut och vill gärna ha en liten förändring. Det är allt.

Med din logik så borde många i Prison Break-tråden varnas. Har sett ett par säga något liknande "skulle sova men nu kom ju nästa avsnitt ut <releasenamn>". Så det är inte ganska så självklart att den personen har laddat hem avsnittet då?

Som jag nämnt innan, tv-serier är en helt annan grej. Oftast kommer det ut flera månader efter i Sverige, eller ibland inte alls. Och ska man då behöva vänta tills det släpps på DVD för att kunna se det? No way Jose. Därimot filmer och spel som släpps i Sverige är en helt annan femma.

Kan man länka till en sajt som innehåller Warez, typ torrents och cracks... men också inehåller trainers , fusk och annat "lagligt"--- Det kan man väl göra utan att få Varning/Ban?

Såklart du kan, men du kan få en varning för det. Så tänk före du länkar. Ibland kan det vara bra att låta bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...