Jump to content

Warez!


SlewME
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 200
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag anser att om det nu är sagt att inget snack om warez ska förekomma, så ska det heller inte göra det. Förstår inte vad man får ut av att säga "jag laddade ner det"? Säg skaffade eller vad som helst (busk-uttryck undantaget).

Regler är ju trots allt regler.

Däremot om man ska få en varning så fort man råkar slänga ur sig något sådant..vet jag inte vad jag tycker om. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det emot reglerna att tex skriva "ska gå och köpa Crysies på Åhlens.." om datumet idag är 25:e och Crysis inte släpps för den 27:e.. ?

dvs man menar en viss sak som man inte får prata om här..

._.

Det borde det ju inte göra ifall det inte är uppenbart att du ska ladda ner den, istället för att vänta i två dagar på att filmen kommer ut på Åhlens.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag anser att om det nu är sagt att inget snack om warez ska förekomma, så ska det heller inte göra det. Förstår inte vad man får ut av att säga "jag laddade ner det"? Säg skaffade eller vad som helst (busk-uttryck undantaget).

Regler är ju trots allt regler.

Däremot om man ska få en varning så fort man råkar slänga ur sig något sådant..vet jag inte vad jag tycker om. :)

Korrekt!

Varje varningstillfälle omprövas innan åtgärd vidtages för den delen också.

Ibland är det befogat, ibland inte.

Samma med hypernating, ibland är det befogat och ibland inte.

Sen ska vi inte glömma regeln: §1.6 - Respektera och följ administratörernas/moderatorernas beslut.

Hur fel en Admin/Mod än har, så har han/hon alltid rätt.

Ni får gärna säga att ni ska köpa saker. Inga problem.

Men nåt jävla myglande ska vi fan inte ha, då är det bättre att hålla käft.

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje varningstillfälle omprövas innan åtgärd vidtages för den delen också.

Ibland är det befogat, ibland inte.

Bara utav rent intresse får du gärna ge mig ett exempel på när det är befogat.

Sen ska vi inte glömma regeln: §1.6 - Respektera och följ administratörernas/moderatorernas beslut.

Hur fel en Admin/Mod än har, så har han/hon alltid rätt.

Beror på hur man tolkar det. Självklart ska man sluta spamma om en mod ber en.

Men att man inte får kritisera moderatorerna beslut börjar lukta diktatur. Så länge man inte trotsar moderatorernas beslut ska man väl få diskutera om det var rätt eller fel?

Ni får gärna säga att ni ska köpa saker. Inga problem.

Det han menade var att det inte går att köpa spelet den 25:e om det släpps den 27:e och att det därför är ganska självklart att personen ska ladda hem. Är det mygling då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara utav rent intresse får du gärna ge mig ett exempel på när det är befogat.
När den mod/admin anser att det krävs en varning för tillrättaviselse.

Beror på hur man tolkar det. Självklart ska man sluta spamma om en mod ber en.

Men att man inte får kritisera moderatorerna beslut börjar lukta diktatur. Så länge man inte trotsar moderatorernas beslut ska man väl få diskutera om det var rätt eller fel?

Klart man får kritisera, varför skulle man inte få det?

Nej, man ska inte spamma då det kan leda till ytterligare varningar.

Det han menade var att det inte går att köpa spelet den 25:e om det släpps den 27:e och att det därför är ganska självklart att personen ska ladda hem. Är det mygling då?

Är det en så pass stor "händelse" inom spel/film/musik världen så alla intresserade vet om exakt release datum och samtidigt som Åhlens eller liknande inte har gått ut med någon "förköps" nyhet, så ja, då är det mygling.

Men en annan sak förstår inte jag.

Varför måste man tvunget berätta för folk här att man ska ladda ner det os.v.

Varför måste man ens uttrycka sig om det?

Varför måste man "mygla" om det?

Varför måste man leta "kryphål" i reglerna för att framföra sin usla mening om warez?

Har du svar på detta? Någon annan kanske?

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När den mod/admin anser att det krävs en varning för tillrättaviselse.

Nu ville jag ha riktiga exempel men skitsamma då.

Klart man får kritisera, varför skulle man inte få det?

Nej, man ska inte spamma då det kan leda till ytterligare varningar.

Eftersom du sa att hur fel en moderator/admin har så har han alltid rätt. Det lät som att det inte var öppet för diskussion.

Är det en så pass stor "händelse" inom spel/film/musik världen så alla intresserade vet om exakt release datum och samtidigt som Åhlens eller liknande inte har gått ut med någon "förköps" nyhet, så ja, då är det mygling.

Då hänger jag med. Händer visserligen att affärerna råkar släppa det för tidigt men det vet man ju inte innan.

Men en annan sak förstår inte jag.

Varför måste man tvunget berätta för folk här att man ska ladda ner det os.v.

Varför måste man ens uttrycka sig om det?

Varför måste man "mygla" om det?

Varför måste man leta "kryphål" i reglerna för att framföra sin usla mening om warez?

Har du svar på detta? Någon annan kanske?

I just detta fallet så tycker jag att det var fel av trådskaparen att ha det som alternativ men att medlemmar svarade att dom skulle ladda hem och då fick varning tycker jag var lite fel.

1 miljon svenskar laddar hem, varför ska man försöka låtsas som att det inte finns? Det är väl precis lika tvunget som att säga att man har köpt det.

Jag laddar hem (självklart bara sådant som artisten också ger ut gratis, t.ex 50 hertz) innan jag köper för att veta om det är värt att lägga pengarna på.

Att säga om man ska ladda hem eller köpa säger också lite om hur mycket man tycker om/har förväntningar på något. Om man köper något är man antagligen ett fan sedan innan men om man laddar hem ger man det en chans.

Att framföra sin usla mening om warez är väl ändå en rättighet? Man måste få diskutera det.

Om du menar att säga "jag laddade hem blabla" så kan du läsa det jag skrev några rader upp.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom vi lever i ett land med tryck- och åsiktsfrihet, är det så att många motsäger sig dina usla påfund.

Forumet är inte ett land, det är ett forum. Forumet styrs av huvud-administratören, som i detta fall är Hultenius. Iochmed hans inaktivitet styr de som har näst högst rank, vilka är administratörerna och moderatorerna. De som styr bestämmer reglerna.

Vad är det som är svårt att förstå?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forumet är inte ett land, det är ett forum. Forumet styrs av huvud-administratören, som i detta fall är Hultenius. Iochmed hans inaktivitet styr de som har näst högst rank, vilka är administratörerna och moderatorerna. De som styr bestämmer reglerna.

Vad är det som är svårt att förstå?

Så Sveriges lag gäller inte här?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forumet är inte ett land, det är ett forum. Forumet styrs av huvud-administratören, som i detta fall är Hultenius. Iochmed hans inaktivitet styr de som har näst högst rank, vilka är administratörerna och moderatorerna. De som styr bestämmer reglerna.

Vad är det som är svårt att förstå?

Svensk lag gäller fortfarande på en svensk sida.

Självklart bestämmer ledningen reglerna men man måste få ha en åsikt. Reglerna finns väl inte där för att tillfredställa "ledningen" utan för att göra så att alla trivs?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom vi lever i ett land med tryck- och åsiktsfrihet, är det så att många motsäger sig dina usla påfund.

Jaså du, säger du det.

I just detta fallet så tycker jag att det var fel av trådskaparen att ha det som alternativ men att medlemmar svarade att dom skulle ladda hem och då fick varning tycker jag var lite fel.

1 miljon svenskar laddar hem, varför ska man försöka låtsas som att det inte finns? Det är väl precis lika tvunget som att säga att man har köpt det.

Jag laddar hem (självklart bara sådant som artisten också ger ut gratis, t.ex 50 hertz) innan jag köper för att veta om det är värt att lägga pengarna på.

Att säga om man ska ladda hem eller köpa säger också lite om hur mycket man tycker om/har förväntningar på något. Om man köper något är man antagligen ett fan sedan innan men om man laddar hem ger man det en chans.

Att framföra sin usla mening om warez är väl ändå en rättighet? Man måste få diskutera det.

Om du menar att säga "jag laddade hem blabla" så kan du läsa det jag skrev några rader upp.

Det är förbjudet på forumet, då respekterar vi det.

Klart man får diskutera det. Inga problem.

Forumet är inte ett land, det är ett forum. Forumet styrs av huvud-administratören, som i detta fall är Hultenius. Iochmed hans inaktivitet styr de som har näst högst rank, vilka är administratörerna och moderatorerna. De som styr bestämmer reglerna.

Vad är det som är svårt att förstå?

Undrar jag också.

Erat tankesätt när ni inskränker svensk grundlag.

Du är välkommen att polisanmäla oss om du nu tycker så.

EDIT: Eller snarare Hultenius, han som driver sidan.

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så Sveriges lag gäller inte här?

Så nu passar det att dra fram lagboken och fäktas hejvilt? Upphovsrättslagen då? Den är inte mindre värd bara för att ni tycker mindre om den.

Alltså... det kan vara svårt att tro, men man blir utbränd som moderator här. Det spelar ingen roll vad man gör, oavsett vilket så finns det alltid minst 20 medlemmar som ska ställa till världens liv för att de tycker man gör fel. Ingen vet vad vi ska göra, Hultenius har stuckit och allt är helt upp och ner, alla bråkar med varandra och allt moderatorerna gör för att försöka förbättra stämningen blir katastrof. Det är ständigt tjat om att forumet har dålig stämning, men ingen gör ett skit för att försöka förbättra den. Vad vill ni egentligen? Att moderatorerna lägger av så ni får ha erat rebelliska anarkist-forum?

Äh, jag rokar verkligen inte. Det är bara jobbigt som alla håller på. Ingen blir nöjd förrens alla andra är missnöjda.

Är väl trots allt medlemmarna som får forumet att gå runt.

Finns väl ingen anledning att ha uppe ett forum vars 80% är adminer och resten mod och root admin.

Kände för att säga det, vissa kommentarer verkade få oss medlemmar att klassas som judar under Hitlers bästa år.

Vad ska vi göra då? Det är det som är grejen, ingen vet vad vi ska göra. Det enda vi får är okonstruktivt jävla GNÄLL, ingen bidrar med ett skit.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...