Jump to content

Warez!


SlewME
 Share

Recommended Posts

x_slyna_x: Det är aldrig lätt att komma från medlem till moderator och börja styra och ställa över folk som inte allt för länge sedan var i samma skor som deras överhuvuden nu är i. Antagligen så är det en stor dos avundsjuka men också en stor del ren idioti som människan aldrig kommer att komma undan ifrån.

Jag, med mina kära kollegor KalleHor och Arvid har ju haft turen på våran sida och blev moderatorer långt innan all hysteri till höger och vänster började ta fart, och på så sätt ätsat fast oss i folks huvudet att "jävlas inte med oss" helt enkelt. Tids nog så är våra kära moderatorer också där, men tills dess så kommer dom ligga nersparkade i rännstenen då och då, men vad gör det. Då kommer stora stugga vargen(admins), och läxar upp dom uppkäftiga mobbarna.

Jaha, nu blev jag slyna även åt dig också :) ( :lol: )

Ja, på den vägen kan det vara, att moderatorerna är ganska nya, men man får hoppas att, som du säger, moderatorerna innefår mer respekt hos oss medlemmar, för just nu tycker jag att vi beter oss som skit mot dem, tjafsar och har oss så fort de sticker inte näsan i en tråd.

Tror att det är så för att vi har inte varit med lika länge som adminsen.

Orka hålla tålamodet uppe när, (som stellhell) säger, surfittegänget hela tiden ska påpeka varenda liten jävla sak vi gör.

Annars, jävligt bra talat.

Synd inte alla är lika smarta som dig.

EDIT:, Ja Stellhell, ungefär vad jag tänker....

Jo, som sagt, man får hoppas att eran respekt någon gång stiger i medlemmarnas ögon, och att vi inser att ni är mäktigare än oss.

Jag har bara upplevt att det känns som att ni har mer tålamod än admins, att de kör med mer nolltollerans än vad ni gör. Men det är som sagt bara mina uppfattningar, det kanske inte är så i den verkliga verkligheten.

Ja, jag har också alltid tyckt att det är synd att alla inte är lika smarta som jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 200
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det lustiga är igentligen hur dålig respekt vi (Ja, jag säger vi) medlemmar har emot moderatorer. Mott A.A och Topp3 tjafsades det hejvilt. Sedan kom Stellhell som en storm och det blev knäpptyst.

Kan det bero på Stellhells humör, man är mer varsam med Stellhell eftersom han bannar enklare, kan det bero på sättet han uttrycker sig, det ger verkligen effekt, eller beror det på att man helt enkelt är respektlös mot moderatorer, eller för att de har mer tålamod än Stellhell.

I vilket fall så tycker jag inte om den vändningen forumet har tagit, då det helt plötsligt verkar vara poppis att tjafsa med "de högre makterna", jag vill se skärpning och mer respekt från oss (ja, jag säger faktiskt oss, även i det här fallet) medlemmar.

Nja. Dels är StellHell helt enkelt hårdare, men sedan slängde han ut hot om varningar, ban och så vidare. Sedan ligger personerna som tidigare tjaffsade antagligen och sover just nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Få skit i ett år, kontrar att få skit i fyra.. Vem tror du tröttnar först och börjar banna hejvilt och gör lite som dom känner för? evilgrin39_745831_0.gif

Att vara Admin är fan hur glassigt som helst, och varje gång man bannar någon så blir det som en extra veckas betald semester, så varför skulle man tveka liksom? Aja, ingen idé att man förklarar när ingen här förstår innebörden i det hela ändå. Det går att försöka förstå, men man kan aldrig förstå det ändå.

*slampedit*

Siana är min personliga genspridare så han får säga vad han vill, tills han blir bannad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyst nu, innan du förstör ett annars ganska så bra skrivet inlägg :)

Häh.

Det är rätt en del, ändå. När det helt plötsligt kommer nya moderatorer från S.A- forumet är det inte alla som vill slicka deras röv direkt. Sedan fanns det ju vissa skall-icke-bli-nämnda personer som ville att vissa skall-icke-bli-nämnda-moderatorer aldrig skulle bli globala - klart det då finns bitterhet i luften kring den röda brickan.

Edit: StellHell är ett online- sadistiskt jävla svin. :)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att vara Admin är fan hur glassigt som helst, och varje gång man bannar någon så blir det som en extra veckas betald semester, så varför skulle man tveka liksom? Aja, ingen idé att man förklarar när ingen här förstår innebörden i det hela ändå. Det går att försöka förstå, men man kan aldrig förstå det ändå.

Fortsätt beskriva du, jag förstår. Åtminstone varna och banna-delen, jag är också admin(eller något åt det hållet) förstår du ;)

Quicke: Pico "Jag ska ladda ned daimstrut"

Bwahahaha B)

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan ligger personerna som tidigare tjaffsade antagligen och sover just nu. B)

Precis som jag ska göra nu.

Börjar jobb 11.00 imorn, vettifan varför jag ens sitter här.

Eller jo, jag har suttit här hela natten för att få vissa personer att försöka förstå innebörden utav warez och varför jag varnade vissa personer.

Sen om det var till någon nytta är en annan sak.

Nu säger jag god natt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • mygel [m'y:gel] myglet subst.
    fiffel, fusk

Jag undrar då; är inte just "jag ska ladda ned daimstrut" så pass himla uppriktigt det kan bli?

Det är bara en fundering, så spar gärna på de bitska svaren.

Korrekt.

Men nu handlar det om att forumets användare förstår innebörden och det känns viktigast, och då känns det mindre viktigt att personer som du tvunget måste kommentera det.

Så spar gärna på kommentarerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortsätt beskriva du, jag förstår. Åtminstone varna och banna-delen, jag är också admin(eller något åt det hållet) förstår du ;)

Quicke: Pico "Jag ska ladda ned daimstrut"

Bwahahaha B)

Du är admin på? Beffos uppladningssida..

Nu snackar jag om att du och en handfull med personer ska hålla reda på 8000 personer. GLHF att få alla att följa din vilja utan uppoffringar och "våld".

@Pico: Da da da.

T: Jag hade t.o.m lite ork kvar att läsa lite till, och såg något om releasenamn. Anledningen till att det inte går under warezreglerna är att om det skulle vara så, så skulle vi inte kunna snacka om något innan det har släppts i sverige. Alltså, inga spel/program/fim/musik. Allt som idag går att ladda ner på ett eller annat sätt skulle vi inte kunna prata om.

Så, att nämna ett spel och ett releasenamn är precis samma sak.

World of Warcraft: The Burning Crusade (Kommer ut 2007)

Super.Duper.Serien.2007.DVD-r.SWESUB.SLyNA

Precis samma sak, båda kommer ut 2007, och om båda skulle vara under samma regel så skulle folk inte kunna prata om WoW:TBC innan dess releasedatum helt enkelt, vilket skulle vara jävligt absurt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, då undrar jag en sak.

Får man skriva såhär?

Jag ska ta och skaffa DaiMstruT.2007.PROPER.aXXo.

Jag menar, skaffa säger någonting, men daimstruten är ju inte ute än, och eftersom man skriver dess releasenamn tyder det ju bara på en sak. B)

My best bet would be nej, att droppa releasenamn till höger och vänster är väl nästan snäppet värre? Redan då är du ute på hal mygel-is.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

My best bet would be nej, att droppa releasenamn till höger och vänster är väl nästan snäppet värre? Redan då är du ute på hal mygel-is.

Då har vi ett problem. Var går gränsen?

Om man inte får skriva "Jag ska skaffa DaiMstruT.Proper", får man då skriva "DaiMstruT.Proper! B) " eller "Jag bara måste ha DaiMstruT.Proper!"?

Finns fler exempel.

"DaiMstruT.Proper, here I go!"

"Jag får DaiMstruT.Proper om bara några dagar"

"Jag behöver inte se den på bio. Jag har DaiMstruT.Proper."

"Orka vänta tills den släpps. DaiMstruT.Proper. ;) "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har vi ett problem. Var går gränsen?

Om man inte får skriva "Jag ska skaffa DaiMstruT.Proper", får man då skriva "DaiMstruT.Proper! B) " eller "Jag bara måste ha DaiMstruT.Proper!"?

Finns fler exempel.

"DaiMstruT.Proper, here I go!" X - Samma som "Jag ska skaffa DaiMstruT.Proper"

"Jag får DaiMstruT.Proper om bara några dagar" X/O - Det beror på om "några dagar" är efter den riktiga releasen.(detta gäller allt utom tv-serier i princip)

"Jag behöver inte se den på bio. Jag har DaiMstruT.Proper." X - Om den går på bio finns den inte att köpa = warez

"Orka vänta tills den släpps. DaiMstruT.Proper. ;) " X/O - " :P " är absolut sämst. Byt ut den mot " :) " och det blir "laglig" användning av relnamnet.

Det lättaste är att bara testa med ett stort program eller spel som alla vet om.

"Photoshop.CS2.HejHopp är ute. Here I go!" - Självklart säger man inte detta om man har beställt det för 30papp.

"Jag får F.E.A.R.proper.HejHopp om några dagar" - Igen, om du får det helt lagligt när det har släppts i sverige, eller om du verkligen har beställt det från utlandet är det ok. Iofs skulle aldrig jag personligen säga releasenamnet när jag nämner ett spel som jag köpt helt lagligt. :blink:

"Jag behöver inte se den på bio. WTC.DVD-r.HejHopp." - Uppenbart att du inte köpt den och att du laddat hem den.

"Orka vänta tills den släpps. In.Diana.Jones.XXX.LoL. :shifty: " kontrar "In.Diana.Jones.XXX.LoL :) " - Vilken skulle du tro har laddat ner sin?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har inte jag läst igenom alla inlägg i den senaste diskutionen så risken finns att jag upprepar vad andra sagt.

Komigen använd sunt förnuft!

Wares snack är för bjudet. Att skriva "Jag skall ladda ner filmen!" "

...på sf.se, där är det lagligt!" är att hänvisa till wares. Man provocerar folk genom att tro att man menar wares. Likna det med att jag säger till Farbror blå: "Min lillebror är 12, jag ska köpa ut till honom!" "...när han fyller 18! B) "

Det är provocera.

Men givetvis är vi inte mer än människor och man kan göra misstag, och då är det helt fel att få en varning/hybernating. Sådant får man bedömma från fall till fall och vem det är.

A.A´s agerande tex.

För några dagar sedan, (jag kommer inte ihåg det ordagrant så jag tar mig friheten och quotar fritt) skrev The_Copy

Var kan jag ladda ner Matrix, första filmen? Jag har letat på TPB men hittar den inte

Uppenbart att det var wares. Men detta är en medlem som aldrig, vad jag kan minnas, har pratat om sådant här förr och vad jag vet, inte har några varningar. A.A. redigerade hennes inlägg och sa till henne att wares snack inte är tillåtet.

Helt korret agerat. Hade han i stället bett henne hålla tjäften om wares och gett henne en hybernating hade jag med blivit sur, just för att man kan göra misstag.

Hade det varit en av de gammla veteranerna på forumet, SlewME, Jag, Skribb, R2D2 osv så hade det varit välförtjänt med en varing då vi kan reglerna på våra fem fingrar.

Men även vi kan göra misstag ibland. Och detta är en bedömning som moderatorerna måstebör göra när de ser wares snack. Vilket jag tycker de alla har skött förträffligt hittils.

Och det här med alla "hålen" i reglerna, det är klart att det blir en massa mygel med sådana hål. Och då det är otroligt svårt att säga: "här går gränsen för wares" så är det inte konstigt att det finns nolltolerans. Använd sunt förnuft: Kan det tolkas som wares, skriv det inte.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah. Jag begriper inte vad som vore så farligt om folk fick berätta att de laddar ner, that's all. Era fåniga påhopp och hot kan ni köra upp någonstans, men inte här.

Det är ju enklaste plätten att urskilja brottsuppmaning från brottsbiktning - eller vad vi nu ska kalla det - eller är det inte?

Alltså, att för moderatorerna sätta dit dem som uppmanar eller hjälper andra att ladda hem warez, samtidigt som de låter förbi sånna som enbart nämner att de laddat hem, borde väl inte vara världens svåraste/undergång?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah. Jag begriper inte vad som vore så farligt om folk fick berätta att de laddar ner, that's all. Era fåniga påhopp och hot kan ni köra upp någonstans, men inte här.

Det är ju enklaste plätten att urskilja brottsuppmaning från brottsbiktning - eller vad vi nu ska kalla det - eller är det inte?

Alltså, att för moderatorerna sätta dit dem som uppmanar eller hjälper andra att ladda hem warez, samtidigt som de låter förbi sånna som enbart nämner att de laddat hem, borde väl inte vara världens svåraste/undergång?

Ungefär vad jag har försökt säga.

I alla fall, jag skriver inte mer eftersom mensäcklet admin StellHell antagligen kommer banna mig om jag gör det. Vore inte så bra timing.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"DaiMstruT.Proper, here I go!" X - Samma som "Jag ska skaffa DaiMstruT.Proper"

"Jag får DaiMstruT.Proper om bara några dagar" X/O - Det beror på om "några dagar" är efter den riktiga releasen.(detta gäller allt utom tv-serier i princip)

"Jag behöver inte se den på bio. Jag har DaiMstruT.Proper." X - Om den går på bio finns den inte att köpa = warez

"Orka vänta tills den släpps. DaiMstruT.Proper. B) " X/O - " ;) " är absolut sämst. Byt ut den mot " :blink: " och det blir "laglig" användning av relnamnet.

Det lättaste är att bara testa med ett stort program eller spel som alla vet om.

"Photoshop.CS2.HejHopp är ute. Here I go!" - Självklart säger man inte detta om man har beställt det för 30papp.

"Jag får F.E.A.R.proper.HejHopp om några dagar" - Igen, om du får det helt lagligt när det har släppts i sverige, eller om du verkligen har beställt det från utlandet är det ok. Iofs skulle aldrig jag personligen säga releasenamnet när jag nämner ett spel som jag köpt helt lagligt. :shifty:

"Jag behöver inte se den på bio. WTC.DVD-r.HejHopp." - Uppenbart att du inte köpt den och att du laddat hem den.

"Orka vänta tills den släpps. In.Diana.Jones.XXX.LoL. :P " kontrar "In.Diana.Jones.XXX.LoL :) " - Vilken skulle du tro har laddat ner sin?

Men du... man kanske är i typ Thailand, där finns ju typ alla möjliga filmer innan dem släpps, och när dem är på bio :)

^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...