Jump to content

Warez!


SlewME
 Share

Recommended Posts

Att diskussioner om Warez är förbjudet är bland det dummaste jag någonsin hört talas om. Jag skulle gärna vilja höra lite urdrag ur svenska lagboken om att man inte får säga "Jag har laddat ner det och det." Att du har gjort det är i sig ett brott men inte ditt uttalande.

Så jag får inte säga "hej, jag har mördat tjugo människor"? Bryter det mot någon slags lag?

Nej, den svenska grundlagen är till för att respekteras och följas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 200
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Att diskussioner om Warez är förbjudet är bland det dummaste jag någonsin hört talas om. Jag skulle gärna vilja höra lite urdrag ur svenska lagboken om att man inte får säga "Jag har laddat ner det och det." Att du har gjort det är i sig ett brott men inte ditt uttalande.

Så jag får inte säga "hej, jag har mördat tjugo människor"? Bryter det mot någon slags lag?

Nej, den svenska grundlagen är till för att respekteras och följas.

Det är förbjudet på gtasajtens forum, det är det ända som räknas här. Och tror inte någon har påstått något annat heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som kalle säger.

Det finns typ 2 svenska lagar som gäller för diskussionsforum på internet. Resten är upp till forumet själv att välja.

Det finns ju flera forum som BARA handlar om Warez, och det är helt ok, men här är det inte det. Respektera det, annars bliré ban! :angry:

Okaaay. Men får man inte länka till forum som har warez som inriktning? Typ Piratbyrån eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag nämnt innan, tv-serier är en helt annan grej. Oftast kommer det ut flera månader efter i Sverige, eller ibland inte alls. Och ska man då behöva vänta tills det släpps på DVD för att kunna se det? No way Jose. Därimot filmer och spel som släpps i Sverige är en helt annan femma.

Så det är helt okej att uppmana folk att ladda hem en film som bara släpps i Japan eftersom vi aldrig får chans att se den på lagligt vis?

Hultan kanske valt att förbjuda warez för att slippa hamna i trubbel.

Han hamnar inte i trubbel för att någon säger att dom laddade hem en film.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såklart du kan, men du kan få en varning för det. Så tänk före du länkar. Ibland kan det vara bra att låta bli.

Men om jag länkar till den sidan så kan jag ju inte få en varning eftersom den är laglig och det finns (delvis) lagliga saker där. Samma sak med TPB, det finns ju spel-demos och annat lagligt där.

Sålänge man inte länkar till något olagligt så borde man kunna länka till sådana sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det är helt okej att uppmana folk att ladda hem en film som bara släpps i Japan eftersom vi aldrig får chans att se den på lagligt vis?

Han hamnar inte i trubbel för att någon säger att dom laddade hem en film.

Uppmana och uppmana. Om en film bara släpps i Japan så är det endast nedladdning som finns kvar som möjlighet för oss som bor utanför Japans gränser. Så då är det såklart ok att säga att den finns ute (alltså ett release namn). Du for fortfarande inte säga att "Japan.Filmen.2006.DVD.HejHopp finns att ladda ner på <valfri tracker>".

Spelar ingen roll om han inte åker dit på det eller inte. Han har skapat sidan, och han bestämmer helt och hållet vad han vill ha på sin sida, oavsett vad ni tycker. Så det är bara att lyda under järnhanden och hålla sin käft stängd när den ska vara det.

@Sniper: Spelar det någon roll? Jag bestämmer ju själv när jag tycker att en person ska ha en varning eller inte. Har en sida olagligheter på sig, så är det inte mer än rätt att det blir en varning. Även om det också finns lagliga saker på sidan för nedladdning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

So kiss me, I'm shitfaced.

Ho ho. Två regler säger du, Stell? Ger du mig dessa och det visar sig att ni, forumledningen och högsta hönsen, har rätt att tysta folk hur helst ni behagar, lovar jag att knipa - annars inte... I och för sig har du väl ändå en ban med mitt namn på väntande i bakfickan, men jag ber dig - verkligen ber dig - att endast sända iväg den när jag begått ett riktigt regelbrott.

Förövrigt ser det väldigt dumt ut när du med fria tyglar riktar bössan mot dem som bekänner sina nätrelaterade olagligheter, samtidigt som du själv rastlöst låter dig bikta både det ena och det andra vad gäller ditt narkotikabruk och allt därtill.

(S J A B D R O)

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

So kiss me, I'm shitfaced.

Ho ho. Två regler säger du, Stell? Ger du mig dessa och det visar sig att ni, forumledningen och högsta hönsen, har rätt att tysta folk hur helst ni behagar, lovar jag att knipa - annars inte... I och för sig har du väl ändå en ban med mitt namn på väntande i bakfickan, men jag ber dig - verkligen ber dig - att endast sända iväg den när jag begått ett riktigt regelbrott.

Förövrigt ser det väldigt dumt ut när du med fria tyglar riktar bössan mot dem som bekänner sina nätrelaterade olagligheter, samtidigt som du själv rastlöst låter dig bikta både det ena och det andra vad gäller ditt narkotikabruk och allt därtill.

(S J A B D R O)

http://www.polisen.se/inter/nodeid=30905&a...geversion=1.jsp

Klart jag har en ban väntande på dig, men likväl alla andra medlemmar..

..och vad har mitt cannabisbruk med den här diskutionen att göra? Bara för du är anti-allt så ska väl inte det avspeglas här. Fjant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.polisen.se/inter/nodeid=30905&a...geversion=1.jsp

Klart jag har en ban väntande på dig, men likväl alla andra medlemmar..

..och vad har mitt cannabisbruk med den här diskutionen att göra? Bara för du är anti-allt så ska väl inte det avspeglas här. Fjant.

Okej, jag hade fel. Förlåt. Din attityd är fortfarande väldigt överdriven. Jag har inte gått till angrepp mot dig och ändå attackerar du mig med både det ena och det andra. Snälla, sluta med det.

Ditt cannabisinnehav är olagligt. Warez är olagligt. -- Jag ifrågasatte varför man får nämna att man pysslar med det ena, men inte det andra.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag hade fel. Förlåt. Din attityd är fortfarande väldigt överdriven. Jag har inte gått till angrepp mot dig och ändå attackerar du mig med både det ena och det andra. Snälla, sluta med det.

Ditt cannabisinnehav är olagligt. Warez är olagligt. -- Jag ifrågasatte varför man får nämna att man pysslar med det ena, men inte det andra.

LOL! Jag sa fjant, då jag tycker du är fjantig. Det måste va det lindrigaste jag någonsin sagt till någon alls, och då vill alltså påstå att just den attityden är överdriven.

Om vi säger så här, sluta med din "jag har 100 saker uppkörda i arslet" stuket på hela din grej här så ska jag sluta med "angrepp" mot dig. Väx ner för satan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just det, det är du som håller med allt vad Corleone säger.

Det där, min bäste herre, var en överdrift av rang. :(

Okej, jag hade fel. Förlåt. Din attityd är fortfarande väldigt överdriven. Jag har inte gått till angrepp mot dig och ändå attackerar du mig med både det ena och det andra. Snälla, sluta med det.

Ditt cannabisinnehav är olagligt. Warez är olagligt. -- Jag ifrågasatte varför man får nämna att man pysslar med det ena, men inte det andra.

Ja, det ligger ju tveklöst lite dubbelmoral här men se det så här: Det här forumet bygger i grunden på ett spel (rättare sagt en spelserie) och warez är spelindustrins ärkefiende nummer ett. Ergo är det icke önskvärt, rent teoretiskt, med tanke på spelseriens fortsatta existens att vi här förhåller oss positiva till warez eftersom det, rent teoretiskt, skadar spelseriens framtid och därmed även forumets dito.

Aight?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag hade fel. Förlåt. Din attityd är fortfarande väldigt överdriven. Jag har inte gått till angrepp mot dig och ändå attackerar du mig med både det ena och det andra. Snälla, sluta med det.

Heh, det är StellHell vi snackar om. Så fungerar han, inte lärt dig det än?

Är detta tillåtet? Jag menar, titeln på filmerna tyder ju på att Warez är inblandade.

Det är tillåtet. Även om det inte var tillåtet hade det inte spelat någon roll, tro mig. Jag kom på StellHell med kuken långt upp i brevlådan, men den fräcke jäveln editerade inte ens bort det. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...