Jump to content

Warez!


SlewME
 Share

Recommended Posts

Jaså du, säger du det.

Ja vi bor i ett land med tryck- och åsiktsfrihet, säger du emot?

Det är förbjudet på forumet, då respekterar vi det.

Klart man får diskutera det. Inga problem.

Ja, det är förbjudet på forumet. Jag är inte dum i huvudet. Jag respekterar det och jag följer reglerna som dom är.

Däremot försöker jag ha en "debatt" om varför reglerna ser ut som dom gör. Det är väldigt fint att du inte verkar ha några argument utan bara svarar att det är så och därför...är det så och därför...ska vi respektera det och därför...ska det vara så.

Undrar jag också.

Du är välkommen att polisanmäla oss om du nu tycker så.

Återigen, bra att du har argument.

Men de kan väl inte vara så jävla svårt att hålla käft om att man laddar ner? Regler är regler, och regler är till för att följas.

Du verkar ha missat poängen.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 200
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så nu passar det att dra fram lagboken och fäktas hejvilt? Upphovsrättslagen då? Den är inte mindre värd bara för att ni tycker mindre om den.

Alltså... det kan vara svårt att tro, men man blir utbränd som moderator här. Det spelar ingen roll vad man gör, oavsett vilket så finns det alltid minst 20 medlemmar som ska ställa till världens liv för att de tycker man gör fel. Ingen vet vad vi ska göra, Hultenius har stuckit och allt är helt upp och ner, alla bråkar med varandra och allt moderatorerna gör för att försöka förbättra stämningen blir katastrof. Det är ständigt tjat om att forumet har dålig stämning, men ingen gör ett skit för att försöka förbättra den. Vad vill ni egentligen? Att moderatorerna lägger av så ni får ha erat rebelliska anarkist-forum?

Äh, jag rokar verkligen inte. Det är bara jobbigt som alla håller på. Ingen blir nöjd förrens alla andra är missnöjda.

Vad ska vi göra då? Det är det som är grejen, ingen vet vad vi ska göra. Det enda vi får är okonstruktivt jävla GNÄLL, ingen bidrar med ett skit.

Det borde väl ändå vara smuttsfritt att prata om sina egna skumrasksaffärer så länge man låter bli att uppmana andra att begå brott eller ger dem tips på hur man bäst kan göra för att klättra över diverse stängsel, ah?

Att du sedan ser din uppgift på forumet som en börda är bara att beklaga. Funderat på att överlåta den - förvisso mest svartsotiga - facklan till någon annan, kanske?

EDIT: Konkretism var det: Låt forumiterna välja moderatorer!

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vi bor i ett land med tryck- och åsiktsfrihet, säger du emot?
Nej, vilken mening får dig att tro det?

Ja, det är förbjudet på forumet.

Ja.

Jag är inte dum i huvudet
Så bra då.

Jag respekterar det och jag följer reglerna som dom är.

Synd inte att alla kunde göra det.

Däremot försöker jag ha en "debatt" om varför reglerna ser ut som dom gör. Det är väldigt fint att du inte verkar ha några argument utan bara svarar att det är så och därför...är det så och därför...ska vi respektera det och därför...ska det vara så.
Vad säger att jag måste svara i form utav argument-inlägg till dig?

Har jag sagt eller påstått att jag är med i din, "debatt"?.

Jag svarar bara på frågor.

Återigen, bra att du har argument.

Vem sa att det skulle vara ett argument? Jag sa bara att om han tycker att vi bryter mot lagen så får han väl polisanmäla oss.

Svårt att förstå?

Du verkar ha missat poängen.

Jaså, förklara för honom istället då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde väl ändå vara smuttsfritt att prata om sina egna skumrasksaffärer så länge man låter bli att uppmana andra att begå brott eller ger dem tips på hur man bäst kan göra för att klättra över diverse stängsel, ah?

Det är jättekul att du har rikt ordförråd, men kan du inte för en gångs skull försöka uttrycka dig lite vettigt?

Warez, i alla former, är inte tillåtet på forumet. Uppmaningar, förfrågningar, upplysningar, diskussioner, inget. Om något av det blir tillåtet kommer någon gå bara lite för långt, bli bestraffad och sen går allt åt Flanders. Anledningen till att reglerna ser ut såhär är för att något måste göras. Folk spammar och bryter mot andra regler hela tiden, och om inget görs kommer alla till slut ignorera alla regler, och forumet förvandlas till något sunkigt online-klotterplank.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde väl ändå vara smuttsfritt att prata om sina egna skumrasksaffärer så länge man låter bli att uppmana andra att begå brott eller ger dem tips på hur man bäst kan göra för att klättra över diverse stängsel, ah?

Att du sedan ser din uppgift på forumet som en börda är bara att beklaga. Funderat på att överlåta den - förvisso mest svartsotiga - facklan till någon annan, kanske?

Förslag på vem det kan vara då eftersom du kommer med den galanta idén om att byta ut mod / alternativt admin kåren?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.Nej, vilken mening får dig att tro det?

Ja.

Så bra då.

Synd inte att alla kunde göra det.

2. Vad säger att jag måste svara i form utav argument-inlägg till dig?

3. Har jag sagt eller påstått att jag är med i din, "debatt"?.

4. Vem sa att det skulle vara ett argument? Jag sa bara att om han tycker att vi bryter mot lagen så får han väl polisanmäla oss.

5. Jaså, förklara för honom istället då.

1. Att du skrev jaså, du säger det.

2. För att vi kanske vill komma överens om något istället för att hålla på och bråka om reglerna i all evighet.

3. Nej men som jag sa i 2. så kanske vi vill komma någonstans?

4. Om han påstår att ni bryter mot yttrandefriheten kanske ni vill försvara er?

5. Nej, det har jag inte. Men tycker ändå det är drygt av er att tjafsa då ni ändå aldrig kommer få igenom det.

5. Jo SiXxe. Självklart ska vi följa reglerna när dom gäller. Det jag menade var att vi vill ha en förändring, inte att vi ska skita i reglerna och prata warez hej vilt.

Förslag på vem det kan vara då eftersom du kommer med den galanta idén om att byta ut mod / alternativt admin kåren?

Varför är det en dålig idé att Topp3 ska hoppa av om han inte orkar med? Finns många som skulle platsa som mods/admins och som kanske har med tid än Topp3.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5. Jo SiXxe. Självklart ska vi följa reglerna när dom gäller. Det jag menade var att vi vill ha en förändring, inte att vi ska skita i reglerna och prata warez hej vilt.

Men liksom varför ska man snacka om det då? Det behövs ju liksom inte, bättre att säga att man har köpt det eller något sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Att du skrev jaså, du säger det.

2. För att vi kanske vill komma överens om något istället för att hålla på och bråka om reglerna i all evighet.

3. Nej men som jag sa i 2. så kanske vi vill komma någonstans?

4. Om han påstår att ni bryter mot yttrandefriheten kanske ni vill försvara er?

5. Jo SiXxe. Självklart ska vi följa reglerna när dom gäller. Det jag menade var att vi vill ha en förändring, inte att vi ska skita i reglerna och prata warez hej vilt.

1. Ja?. Och?.... Jag motstrider inte det alls.

2. Bråkar vi? Trodde du förde debatt. :)

3. Keep on going.

4. Nej, det är upp till Hultenius som driver sidan eftersom han får ta emot polisanmälan.

5. Snällt att du kan förklara, blir bättre så.

Varför är det en dålig idé att Topp3 ska hoppa av om han inte orkar med? Finns många som skulle platsa som mods/admins och som kanske har med tid än Topp3.

Även om Topp3 hoppar av så ersätts inte han med en ny.

Han har varit lite inaktiv på sista tiden av diverse anledningar.

Men vi har klarat oss bra ändå! (Inget ont mot dig Topp3 :) )

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är jättekul att du har rikt ordförråd, men kan du inte för en gångs skull försöka uttrycka dig lite vettigt?

Bra att du ger onödiga kommentarer.

Warez, i alla former, är inte tillåtet på forumet. Uppmaningar, förfrågningar, upplysningar, diskussioner, inget. Om något av det blir tillåtet kommer någon gå bara lite för långt, bli bestraffad och sen går allt åt Flanders. Anledningen till att reglerna ser ut såhär är för att något måste göras. Folk spammar och bryter mot andra regler hela tiden, och om inget görs kommer alla till slut ignorera alla regler, och forumet förvandlas till något sunkigt online-klotterplank.

Det borde finnas en gräns, ja, men med vilken fumlande hand ska den dras egentligen, va? Saker och ting måste få vara öppna att diskutera - så länge det man säger inte bryter mot lagen.

---

A.A, Siana vore en god kandidat, om vi nu ska luffa vidare på konkretismspåret.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ja?. Och?.... Jag motstrider inte det alls.

2. Bråkar vi? Trodde du förde debatt. :)

3. Keep on going.

4. Nej, det är upp till Hultenius som driver sidan eftersom han får ta emot polisanmälan.

5. Snällt att du kan förklara, blir bättre så.

1. Bra bra. Det lät så eftersom du skrev som du gjorde.

2. Man försöker inte komma överens i en debatt då? Snälla sluta vara så bokstavlig.

3. Whatever.

4. Ni vill inte slippa en polisanmälan då? Blir nog gladare så även om det knappast händer något.

5. Trodde det var uppenbart men jo, det blir bättre om alla förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är jättekul att du har rikt ordförråd, men kan du inte för en gångs skull försöka uttrycka dig lite vettigt?

Om du inte förstår vad han menar, kanske du ska utöka ditt ordförråd?

Warez, i alla former, är inte tillåtet på forumet. Uppmaningar, förfrågningar, upplysningar, diskussioner, inget. Om något av det blir tillåtet kommer någon gå bara lite för långt, bli bestraffad och sen går allt åt Flanders. Anledningen till att reglerna ser ut såhär är för att något måste göras. Folk spammar och bryter mot andra regler hela tiden, och om inget görs kommer alla till slut ignorera alla regler, och forumet förvandlas till något sunkigt online-klotterplank.

Warez, i alla former, är inte tillåtet på forumet. Uppmaningar, förfrågningar, upplysningar, diskussioner, inget. Om något av det blir tillåtet kommer någon gå bara lite för långt, bli bestraffad och sen går allt åt Flanders.

Det är ju just därför vi klagar - Reglerna är för hårda. Om reglerna kommer vara för hårda så kommer man inte kunna göra någonting längre utan att bli varnad för det.

Anledningen till att reglerna ser ut såhär är för att något måste göras. Folk spammar och bryter mot andra regler hela tiden, och om inget görs kommer alla till slut ignorera alla regler, och forumet förvandlas till något sunkigt online-klotterplank.

Det är ju därför admin/mod-sen finns, för att förhindra det här. Men som sagt - För mycket regler, för mycket lagbrytare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2.Jag är FORTFARANDE inte med i någon debatt, jag svarar bara på frågor.

4.Man polisanmäler inte "oss"... Man polisanmäler Hultenius eftersom det är han som driver sidan. Kom igen, hot om polisanmälningar figurerar på Lunarstorm.se...

2. Okej. Vi skiter i debatt. Det ger bara dig massor av onödiga kryphål från att svara på frågor.

Vi Jag försöker bara komma överens om varför reglerna ser ut som dom gör. Eftersom ni är stora viktiga mods behöver ni självklart inte men för att få en bättre stämning på forumet (det blir ju så jobbigt för stackars modsen) kanske ni kan förklara och försvara varför reglerna ser ut som dom gör eftersom det är tydligt att många inte håller med till 100%

4. Det vore fortfarande bra med en förklaring. Som ni själva säger är stämningen dålig, det underlättar inte direkt att ni inte svarar på kritik.

Kort sagt:

Jag hade inte i hela mitt liv trott att detskulle finnas en sämre debatör.. Nej justeja, han debaterar ju inte.

Snälla A.A. svara på frågor istället för att försöka tolka dom så bokstavligt du kan för att slippa svara på dom (kanske för att du inte har något bra svar, vem vet?).

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2. Okej. Vi skiter i debatt. Det ger bara dig massor av onödiga kryphål från att svara på frågor.

Vi Jag försöker bara komma överens om varför reglerna ser ut som dom gör. Eftersom ni är stora viktiga mods behöver ni självklart inte men för att få en bättre stämning på forumet (det blir ju så jobbigt för stackars modsen) kanske ni kan förklara och försvara varför reglerna ser ut som dom gör eftersom det är tydligt att många inte håller med till 100%

4. Det vore fortfarande bra med en förklaring. Som ni själva säger är stämningen dålig, det underlättar inte direkt att ni inte svarar på kritik.

2. Skit du i det, jag har aldrig varit med.

3. Reglerna är skriva av en admin, passar dom inte så stick. Det är inte frågan om någon jävla förändring. Uppdateringen av reglerna var nödvändig då det var alldels för slappt på den fronten förut.

4. Vi får för fan bara negativ kritik. Hade du tyckt det var så jävla kul att behöva ställa upp och alltid vara så jävla positiv till allt när man får en massa skit kastat på en?

Frågan är egentligen, vad är det vi ska svara på? Frågor om regler? Ta det med den som har skrivit dom från allra första början istället.

Snälla A.A. svara på frågor istället för att försöka tolka dom så bokstavligt du kan för att slippa svara på dom (kanske för att du inte har något bra svar, vem vet?).

Inte du iaf.

Jaha, så nu svarar jag inte på frågor heller?, exempel?

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2. Skit du i det, jag har aldrig varit med.

3. Reglerna är skriva av en admin, passar dom inte så stick. Det är inte frågan om någon jävla förändring. Uppdateringen av reglerna var nödvändig då det var alldels för slappt på den fronten förut.

4. Vi får för fan bara negativ kritik. Hade du tyckt det var så jävla kul att behöva ställa upp och alltid vara så jävla positiv till allt när man får en massa skit kastat på en?

Frågan är egentligen, vad är det vi ska svara på? Frågor om regler? Ta det med den som har skrivit dom från allra första början istället.

3. Klaga då inte på att stämningen är så dålig om ni inte vill försöka tillmötesgå alla.

4. Nej inte jättekul med dålig kritik. Du verkar ge den nya regeringen massor av dålig kritik, ska vi tycka synd om dom också?

Ni har tagit på er ett ansvar och ni måste ändå känna er lite stolta över att vara utvalda till att hålla ordning på forumet.

Ja ni ska svara på frågor om regler. Alla är inte nöjda.

Vem har skrivit dom från första början då? Nyss var det ju adminsen/modsen som kände er tvungna för att stämningen var så dålig. Vem är det som har skrivt dom nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4. Vi får för fan bara negativ kritik. Hade du tyckt det var så jävla kul att behöva ställa upp och alltid vara så jävla positiv till allt när man får en massa skit kastat på en?

Frågan är egentligen, vad är det vi ska svara på? Frågor om regler? Ta det med den som har skrivit dom från allra första början istället.

Så du har inget ansvar vad gäller att hålla forumandan positiv, utan "lagen är lagen och därmed basta"?

Här snackar vi värsta gradens idiot-tunnelseende, vännen min.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...