Jump to content

Warez!


SlewME
 Share

Recommended Posts

Det är som GiZmo sa, olagligt att att ändra koden. Med andra ord göra en crack.

Min uppfattning:

När man crackar ett spel byter man ju ut .exe filen, bara som att byta ut någon vanlig fil.

När man crackar en kopia av ett spel så är det ju kopian som e väres i första klass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 200
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu drar jag upp denna för att säga en liten sak.

Det är väldigt många som säger att Crack till spel är Warez.

Ni har både rätt och fel på samma gång.

Har ni en laglig kopia av ett spel får ni cracka, patcha, modda eller hurfan ni vill med det.

Men det är mer olagligt till spel hittade i buskarna.

Crackar används egentligen mest till om skivan gått sönder, skivan är borttappad, skivan inte funkar riktigt, eller om du är riktigt lat och inte orkar leta upp skivan.

Men somsagt laglig kopia av spel, crack lagligt :rolleyes:

Olaglig kopia av ett spel, crack olagligt = Warez :wub:

over and out // ZcruweN

Oftast så står det i EULAn att man inte får modifiera spelet på något vis, men själva cracken är inte warez antar jag. Då cracken inte är samma fil som det upphovrättsskyddade materialet från orignalet.

edit: dock blir det olagligt att cracka för personen som utför det, om jag har rätt dvs.

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu drar jag upp denna för att säga en liten sak.

Det är väldigt många som säger att Crack till spel är Warez.

Ni har både rätt och fel på samma gång.

Har ni en laglig kopia av ett spel får ni cracka, patcha, modda eller hurfan ni vill med det.

Men det är mer olagligt till spel hittade i buskarna.

Crackar används egentligen mest till om skivan gått sönder, skivan är borttappad, skivan inte funkar riktigt, eller om du är riktigt lat och inte orkar leta upp skivan.

Men somsagt laglig kopia av spel, crack lagligt :huh:

Olaglig kopia av ett spel, crack olagligt = Warez :lol:

over and out // ZcruweN

Nej nu är det så att den 1 Juli så gick en liten lag igenom som gör att det nuförtidne är olagligt att kringgå kopieringsskydd.

Alltså är det nu totalt olagligt att cracka, oavsett om det är en laglig version eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nu är det så att den 1 Juli så gick en liten lag igenom som gör att det nuförtidne är olagligt att kringgå kopieringsskydd.

Alltså är det nu totalt olagligt att cracka, oavsett om det är en laglig version eller inte.

Aj fan. Det här betyder ju att både Megagames och Gamecopyworld får stänga ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Well, DC++ Kan även användas till att ladda ner lite trevliga olagligheter, vilket inte är tillåtet :o

Men det går att snacka om? =)

Cracks huvusak är att ta bort kopieringsskyddet så jo. Ska du kanske inte tillåta att man länkar till saker i dagens lol heller? Kanske finns något på den servern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Nu

1. drar jag upp tråden

och

2. byter inriktning

men A.A ville ha det så.

Vad tycker ni om reglerna angående Warez? I dom "nya" reglerna kan man läsa sig till att det är mot reglerna att säga "jag ska ladda hem blabla" och även att försöka dölja det genom att skylla på att "hittade blabla i min hallonbuske".

Vad jag har märkt så är många medlemmar (inklusive mig) starkt mot denna regel och tycker att den är otroligt överdriven.

Jag kan förstå ursprungsregeln från början, nämligen:

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!
Att säga "jag ska ladda hem blabla" är varken uppmaning, hjälp eller förfrågan men enligt den nya regeln så är det totalförbjudet.

Vad tycker ni? Ska regeln vara kvar eller är den bara överdriven?

Tydligen har modsen fått "order" från "mannen högst upp" att vara stenhårda mot warez och därav de nya reglerna men förmodligen lyssnar han på medlemmarna och ändrar reglerna om tillräckligt många tycker så.

Om man ska fortsätta att varna för detta tycker jag att punkt 4 på dom nya reglerna inte riktigt passar in.

4. Ett releasenamn är inte betraktat som warez, men direkt det nämns med en tracker eller ett p2p program så är det direkt anknytet till warez.

Det är ju (eller används i alla fall oftast som) uppmaning men det kanske bara är våra warezglada admins (KalleR och StellHell) som ville ha så. Vem vet.

I alla fall, tyck till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din första mening kan missuppfattas, du frågade efter en tråd där du kunde diskutera warez, det gav jag dig. Du sa aldrig något till mig om att du skulle, "byta inrikting"....

Till er alla:

§3.6 - Warez

Hårdare regler på warez. Läs regel §1.1 igen. All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet! Detta är på blodigt allvar nu.

1. All "mygling" av warez kommer numera att vara straffbart. Inget busk-snack eller pirat-snack.

2. Lär dig vad warez är. Tipsa om det du kan tipsa om, och håll det andra för dig själv.

3. All "Uppmaning" ( Ladda ner <insert warez> ! ), "Hjälp" (Du kan ladda ner <insert warez> här! ), "Förfrågan" ( Vart kan jag ladda ner <insert warez> ? ). Nu vet ni vad som är vad.

4. Ett releasenamn är inte betraktat som warez, men direkt det nämns med en tracker eller ett p2p program så är det direkt anknytet till warez.

Upprepning av warez-snack slutar i att personen får varning/ban beroende på hur många gånger det hämt.

Jag ber er alla som fortfarande inte läst detta kollar igenom detta.

Detta är alltså uppdaterade regler som tillkom för inte allt så länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din första mening kan missuppfattas, du frågade efter en tråd där du kunde diskutera warez, det gav jag dig. Du sa aldrig något till mig om att du skulle, "byta inrikting"....

Det förstod du väl?

Jag skrev ett PM där jag klagade på att reglerna om warez är allt för hårda och bad om en tråd där detta hade diskuterats innan.

Trodde du att jag skulle prata om warez i allmänt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar det gigantiska kryphålet. Faktum är att "Jag ska ladda ner <somthin'>" varken är en uppmaning, en fråga eller hjälp. :P

Nej, men mygling.

Det förstod du väl?

Jag skrev ett PM där jag klagade på att reglerna om warez är allt för hårda och bad om en tråd där detta hade diskuterats innan.

Trodde du att jag skulle prata om warez i allmänt?

Annars är finns det en väldigt fin tråd klistrad som heter; "Forumets regler V.2.0"... Hrm, regler... Jaa, kan man nog diskutera där.

Men eftersom det handlade om warez i helhet tänkte jag kanske att du ville posta här istället.

Du ville ha det till en ny tråd, men jag sa att det fanns befintliga.

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...