Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Går det att få bort det irriterande pipande ljudet som uppstår om man trycker in flera tangenter,

Jätte jobbigt att höra det när jag tex lirar sportspel.

Testa att instalera nya drivrutiner

En fråga ochså: Villket headset ska man köpa om man vill ha bra ljud men det ska hellst inte gå över 500kr

Redigerad av T-Ryder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Går det att få bort det irriterande pipande ljudet som uppstår om man trycker in flera tangenter,

Jätte jobbigt att höra det när jag tex lirar sportspel.

Ja, genom att köpa nytt tangentbord. Vissa tangentbord har stöd för att hålla in 2 tangenter samtidigt, andra 3(finns säkert fler nu, hänger inte med i tangentbordsutvecklingen). Håller du in flera så kommer detta pipljudet vilket tyder på att du håller in fler än vad tangentbordet "klarar av"(och detta resulterar i att ditt senaste knapptryck inte registreras och därför inte har nån betydelse) och därför hörs detta pipljud för att berätta detta.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, genom att köpa nytt tangentbord. Vissa tangentbord har stöd för att hålla in 2 tangenter samtidigt, andra 3. Håller du in flera så kommer detta pipljudet vilket tyder på att du håller in fler än vad tangentbordet "klarar av" och därför hörs detta pipljud för att berätta detta.

Jobbigt har ju ändå relativt nytt tangentbord av Microsoft :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att få bort det irriterande pipande ljudet som uppstår om man trycker in flera tangenter,

Jätte jobbigt att höra det när jag tex lirar sportspel.

Menar du ljudet som uppstår när du trycker ner shift-tangenten 5 gånger i rad? Det går att stänga av om du klickar på inställningar på rutan som kommer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det finns en p4 på 3800mhz också^^

Men en fråga bara... varför bry dig om divx5.2? Segar ens din nuvarande cpu i sånt? bryr du dig? Titta istället på spel, t.ex. farcry, hl2, doom3 etc.etc.

Vilken är det som är på 3.8???

Nej det var inte jag som hade ställt in på DivX, det var första inställningen på den där sidan :D jag brukar jämföra i doom3 ; P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken är det som är på 3.8???

Nej det var inte jag som hade ställt in på DivX, det var första inställningen på den där sidan :D jag brukar jämföra i doom3 ; P

P4 570 (den högst upp). I parentesen står det 3800.. det är klockfrekvensen. Jämför med t.ex. den under. den är 3.46 ghz, och i parentesen står det: 3460 :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp!

Min dator (främst internet) är mega segt, vet ej vad som hände men nu går allt 10Xsöligare :D:D

ad-aware hittar inget och avast hittar inget.

lite innan kom det upp att det var ett virus på sidan jag var påväg till men då tröck jag på abort connection och kryssade den rutan, så har det blivit förut men då har jag aldrig fått detta problem. någon som tror sig veta vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit på posten...Min nya dator har inte kommit ännu...Men det gör inget, Dom drar av en hundralapp för varje dag den kommer sent...

BTW så kan jag inte starta min gamla Pentium II'a ngot mer, Den vägrar bara starta. Någon som har en gissning om vad det kan va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit på posten...Min nya dator har inte kommit ännu...Men det gör inget, Dom drar av en hundralapp för varje dag den kommer sent...

BTW så kan jag inte starta min gamla Pentium II'a ngot mer, Den vägrar bara starta. Någon som har en gissning om vad det kan va?

Det kan ju bero på allt ifrån att du trycker på fel knapp till att jorden snurrar för fort att datorn inte hänger med :P

Detaljer? Vad händer när du trycker på strömknappen? Sätts skärmen på? Visas ingen bild fastän skärmen lyser grönt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju bero på allt ifrån att du trycker på fel knapp till att jorden snurrar för fort att datorn inte hänger med :P

Detaljer? Vad händer när du trycker på strömknappen? Sätts skärmen på? Visas ingen bild fastän skärmen lyser grönt?

Skärm sätts på, Visar Windows 95 loggan, Får damp och blir svart...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...