Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Jo men som du ser på bilden som visar var den ska sitta så är den spegelvänd.

Kolla på bilden och sen på uttagen så ser du att dom sitter spegelvänt.

[Juper-settings][iDE-Kabel][ström]

[ström][iDE-Kabel][Jumper-settings]

Okej, men om den nu sitter rätt så borde den ju funka när jag kopplat in den? Det verkar inte funka vidare bra då datorn inte hittar den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej, men om den nu sitter rätt så borde den ju funka när jag kopplat in den? Det verkar inte funka vidare bra då datorn inte hittar den.

Ja det borde den göra, lite skumt att den inte gör det.

Hittar du den i bios?

Eller ser du den ibörjan när du startar datorn?

Edit. stava

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det borde den göra, lite skumt att den inte gör det.

Hittar du den i bios?

Eller ser du den ibörjan när du startar datorn?

Edit. stava

Det ända jag kikat efter är om den finns på den här datorn efter jag kopplat in den.

Kan absolut ingenting om det här, men bios?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ända jag kikat efter är om den finns på den här datorn efter jag kopplat in den.

Kan absolut ingenting om det här, men bios?

Okej, men är det bara brännaren som sitter på IDE-kabeln?

ingen slave som sitter i mitten uttaget på sladden?

Om det gör det så kan det vara så att den inte är byglad som slave utan som cable select.

Testa med att ändra om den då till slave från cable select.

Annars har jag ingen aning om vad som kan vara felet.

Är det en hemdator? som typ SIBA, Hem-PC.

Isåfall kan bioset vara låst har jag för mig.

Men annars när du bootar datorn så brukar det stå någonstans på skärmen "Setup"

Kan vara F2, Delete eller något annat.

Du kan ju fråga på SweClockers då dom nog vet lite mer än mig.

Du får ursäkta mig om jag skriver lite flummigt då jag är svinigt trött.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok nu står jag och tvekar lite gulligt här:

Jag har uppe fönster med Sapphire Radeon 9600XT 256mb, men det är för dyrt. Det finns två andra alternativ då. Det finns Radeon 9600XT Lite 256mb, och det finns Radeon 9600XT Atlantis 256mb. Ska jag ta något av alternativen, eller köra på 128mb istället?

... Ingen? ;P

256 XT Lite

256 XT Atlantis

Eller 128 XT? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, vilken socket har ditt moderkort och hur stor är din budget?

 jag tänkte bara allmänt, socket 939 låter väl vettigast just nu eftersom man kan ha dual-core i framtiden? jag vet inte, därför jag frågar :angry:

budget..normal, inte överdrivet dyrt men inte heller några budget-prylar, vad bör man satsa på just nu för att få mycket för pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag tänkte bara allmänt, socket 939 låter väl vettigast just nu eftersom man kan ha dual-core i framtiden? jag vet inte, därför jag frågar :angry:

budget..normal, inte överdrivet dyrt men inte heller några budget-prylar, vad bör man satsa på just nu för att få mycket för pengarna?

AMD64 3500+ är en stark processor för 2.250kr på komplett.se Den är för socket 939.

Annars finns AMD X2 4400+, som är exakt likadan som AMD X2 4800+, men saknar 200mhz (till skillnad från AMD X2 4600+ som "bara" har 1mb cache, jämfört med 2mb hos 4400+ och 4800+). Den är dyrare och kostar 5300kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom att tänka på en sak angående den HÄR CPU-jämförelsen, den är ju världelös, den bästa P4:an man kan jämföra är ju på 3.46 GHz! :shifty:

Nej, det finns en p4 på 3800mhz också^^

Men en fråga bara... varför bry dig om divx5.2? Segar ens din nuvarande cpu i sånt? bryr du dig? Titta istället på spel, t.ex. farcry, hl2, doom3 etc.etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bra. Men inte något jättekort inte. Ska du köpa det? Får du det i ny dator? Ett Geforce 6600gt slår det vilken dag som helst och är inte så mycket dyrare (skulle jag tro).

Nej... har redan köpt för några månader sen med datorn :shifty:

Lite onödigt att köpa en Grafikkort till en Dator... Lika bra att köpa en Ny dator :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...