Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är ingen större skillnad när allt funkar, men när det blir något fel och man måste ändra grejer så är det svårt om man har Home. Men det kan ju samtidigt vara bra att ha home för n00bs, så de inte råkar ändra något viktigt.

Home- För familjer och n00bs

Proffesional- För pro's

:wub:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ingen större skillnad när allt funkar, men när det blir något fel och man måste ändra grejer så är det svårt om man har Home. Men det kan ju samtidigt vara bra att ha home för n00bs, så de inte råkar ändra något viktigt.

Home- För familjer och n00bs

Proffesional- För pro's

:)

Men lol. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att inte ha haft ljud i snart några månader vänder jag mig till er.. Det hela började att det inte komm något ljud ur ena luren på Headsetet. Fast det brydde jag mig inte så om. Sen så försvann allt ljud ur headsetet. Så jag bytte till högtalare för att kolla om det funka.

Men det gjorde det inte. Förut så brukade Högtalarna lysa grönt även när dom inte va i kopplade fast det har också slutat.

Snälla Hjälp mig vad är fel??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Emil; testa installera om ljudkortets drivrutiner. För att kolla vilket kort du har, skriv "dxdiag" i kör (ja... utan ") och gå sedan till ljud.

Gta SA hackar på vilken dator som helst. Finns de med skitdatorer (jag, men lider av andra fula buggar .. notera: fula.) som har lika hög fps som de med super datorer. Spelet är helt enkelt dåligt optimerat.

Skillnaden mellan Professional och Home är minimal. Pro har funktioner som inte Home har - men det är inget som den vanlige användaren bryr sig om.

@Hades; Det beror på vad du har för grafikkort/ram. Har du redan 1gb snabb ram, så men ett slött grafikkort - ja då är det bättre att köpa ett nytt grafikkort. Lättast vore om du kunde berätta vilket RAM (och hur mycket du har) och grafikkort du har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men lol. :)

Jaeh :):)

@Hades: Du får säga vad du har just nu... Grafikkortet brukar göra stor skillnad, du kan också dubbla ditt RAM-minne... Men säg vad du har för något just nu!

@_lance_vance_: Datorn är kanske en flaskhals. Vad är det som händer när du startar SA?

@_EmiL_: Har du ändrat något på datorn sen när du köpte headsetet? Typ drivrutiner eller ändrade inställningar i ljud? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan förklara hur man sätter in och tar ut PCI Kort?

Ursäkta men är det någon som vet?? Har ganska brått...

@ EmiL: Har du av misstag råkat radera ljudvarumaskinsenheten på datorn? Jag råkade göra det och då funkade inte ljudet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta men är det någon som vet?? Har ganska brått...

@ EmiL: Har du av misstag råkat radera ljudvarumaskinsenheten på datorn? Jag råkade göra det och då funkade inte ljudet

Du drar och trycker fast pci-kort :P Är de fast med skruvar så skruva bort skruvarna först -_- Vad är det för kort du ska ta bort/sätta in?

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du drar och trycker fast pci-kort :P Är de fast med skruvar så skruva bort skruvarna först -_- Vad är det för kort du ska ta bort/sätta in?

Ska flytta mitt trådlösa PCI Nätverkskort från den här datorn till min nya...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...