Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Är inte alls säker, men http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010064519 (så)

detta kan vara lika bra(om inte bättre) för ungefär samma pris. Nån får väldigt gärna rätta mig.  :o

Visst var det bra, men inte till likadant pris. Du såg exklusiv moms. Med moms och frakt hamnade prislappen på 1120:- .

Så mycket kan jag inte pröjsa. :blink:

Edit:

@Pain to the max: Intel Celeron 2,4 ghz, integrerat 64mb.

Jag förstår det, men jag är inte så textilkåt att jag behöver spela på högsta. Det duger bara det funkar. ^_^

Edit2: Skulle man få ett bättre grafikkort om man köpte Geforce för lika mycket? ;P

Edit3: Loookeyy vad jag hittade här! Ska man satsa på det istället, Pain? (Momsen är bara 59:-) http://www.datorbutiken.com/se/default.php...=SAPCIEX6OOP256

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

PCI-express. Har du det? Tror nog att du har AGP ^_^ Isf kommer du inte kunna att använda det kortet. Titta om det finns lika billigt för agp.

Eller du... ska se det jag bästa jag hittar för under 1000kr.

Ok, det bästa du kan köpa är just 9600PRO/XT. Skulle nog gå bäst med det Cortez valde ut. Din CPU kommer dock att vara den stora flaskhalsen, så spendera inte för mycket på nytt grafikkort. När du väl ska köpa ny processor, så måste du köpa nytt moderkort - och det moderkortet kommer inte att stödja AGP-grafikkort, och då måste du ändå köpa nytt PCI-express grafikkort.

Så ett 9600XT skulle nog sitta helt ok, men jag vet inte om du kommer kunna lira spel som battlefield 2 med din nuvarande CPU, men vem vet... det kanske du inte vill? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PCI-express. Har du det? Tror nog att du har AGP ;) Isf kommer du inte kunna att använda det kortet. Titta om det finns lika billigt för agp.

Eller du... ska se det jag bästa jag hittar för under 1000kr.

Ok, det bästa du kan köpa är just 9600PRO/XT. Skulle nog gå bäst med det Cortez valde ut. Din CPU kommer dock att vara den stora flaskhalsen, så spendera inte för mycket på nytt grafikkort. När du väl ska köpa ny processor, så måste du köpa nytt moderkort - och det moderkortet kommer inte att stödja AGP-grafikkort, och då måste du ändå köpa nytt PCI-express grafikkort.

Så ett 9600XT skulle nog sitta helt ok, men jag vet inte om du kommer kunna lira spel som battlefield 2 med din nuvarande CPU, men vem vet... det kanske du inte vill? ;)

Hmmm... Pengarna räcker nog inte till en 9600PRO/XT ^_^

Men jag vet inte helt säkert... Vad är bäst av 9600PRO och 9600XT då? Sedan har jag inte hittat ett enda Sapphire Radeon 9600PRO som INTE är Advantage :rolleyes: Finns det ens?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju verkligen ett svar jag ville ha. :rolleyes:

.. Men JA, det är snuskbra! Men se till att du har PCI Express.

Ok nu står jag och tvekar lite gulligt här:

Jag har uppe fönster med Sapphire Radeon 9600XT 256mb, men det är för dyrt. Det finns två andra alternativ då. Det finns Radeon 9600XT Lite 256mb, och det finns Radeon 9600XT Atlantis 256mb. Ska jag ta något av alternativen, eller köra på 128mb istället?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett problem, (säkert väldigt lätt för de flesta). Skall installera min cd-brännare igen. Kör just nu med vanlig cd-rom men ska byta till cd-bränaren. Har hört att man ska bygla om? Ska tydligen menas att man flyttar någonting på baksidan av brännaren? Kan någon hjälpa mig?

Tack på förhand.

Ingen som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som vet?

Kolla på din IDE kabel, finns två uttag på din kabel. Den enhet som du ska koppla till den kabeln längst upp ska vara Master och den andra Slave, hur du byglar dem är ganska lätt, finns en bild på enheten där dem visar hur du ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla på din IDE kabel, finns två uttag på din kabel. Den enhet som du ska koppla till den kabeln längst upp ska vara Master och den andra Slave, hur du byglar dem är ganska lätt, finns en bild på enheten där dem visar hur du ska göra.

Jag ska enbart använda mig av cdbrännaren, så jag ska byta ut cd-n till brännaren. Jo det finns en bild om byglingen, men förstår mig inte riktigt på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska enbart använda mig av cdbrännaren, så jag ska byta ut cd-n till brännaren. Jo det finns en bild om byglingen, men förstår mig inte riktigt på den.

Har för mig att dom är byglade som master från början.

Testa, det står oftast i början när den kollar igenom dina IDE enheter om den är master eller slave.

Lägg upp en bild på byglingen så är det lättare för oss då alla byglingar inte är likadana.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att dom är byglade som master från början.

Testa, det står oftast i början när den kollar igenom dina IDE enheter om den är master eller slave.

Lägg upp en bild på byglingen så är det lättare för oss då alla byglingar inte är likadana.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*bildzors*

Okej, ser inte vad det står pågrund av ljuset.

Men den blåa saken ska sitta under master texten.

På min gamla cdrom så står det så här

CSEL SLAVE MASTER

: : [:]

^så ska det vara om du vill ha den som master

CSEL SLAVE MASTER

: [:] :

^Om du vill ha den som slave

För att flytta byglingen så använd en kniv eller något annat litet och försök lyfta upp den

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok men då sitter din på Master så det är bara att plugga ur din cdrom och sätta dit den nya.

Se bara till så att du sätter den längst ut på IDE kabeln

Men, på den här bilden, http://img126.imageshack.us/my.php?image=cdbrnnare0032mm.jpg , sitter ju den gröna saken längst till höger, och på bilden som visar var den sak sitta visar ju Master längst till vänster?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...