Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

 oKEJ :wub:  du gjorde mig glad, har beställt en 3700+ som är på väg :D

jag tänkte passa på att ställa en lagom dum fråga:

- Är det HÄR grafikkortet bra? för dom pengarna? ;)

Det där är riktigt bra för pengarna. Men själv skulle jag aldrig köpa det. Varför? Det handlar inte om priset, det där är rimligt att lägga ut för ett bra grafikkort. Men grejen är att utvecklarna gör spel som de flesta ska kunna spela. De vill ju ha många som köper spelen, och hur skulle det se ut om de gjorde spel som krävde en så hög prestanda att endast de med de bästa grafikkorten skulle kunna spela? Jo, inte lika många skulle köpa spelen, och det är det sista utvecklarna vill. Så det går egentligen att ta ett mycket billigare grafikkort, och ändå spela alla de nya spelen. Visst, GeForce 6600GT är ett monsterkort, med enorma krafter. Men vad fan ska du med de krafterna till, när det inte finns något som kräver så stora krafter? Enda fördelen är att det är framtidssäkert.

Nu blev jag sugen på persika. *Springer iväg efter persika*

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är riktigt bra för pengarna. Men själv skulle jag aldrig köpa det. Varför? Det handlar inte om priset, det där är rimligt att lägga ut för ett bra grafikkort. Men grejen är att utvecklarna gör spel som de flesta ska kunna spela. De vill ju ha många som köper spelen, och hur skulle det se ut om de gjorde spel som krävde en så hög prestanda att endast de med de bästa grafikkorten skulle kunna spela? Jo, inte lika många skulle köpa spelen, och det är det sista utvecklarna vill. Så det går egentligen att ta ett mycket billigare grafikkort, och ändå spela alla de nya spelen. Visst, GeForce 6600GT är ett monsterkort, med enorma krafter. Men vad fan ska du med de krafterna till, när det inte finns något som kräver så stora krafter? Enda fördelen är att det är framtidssäkert.

Nu blev jag sugen på persika. *Springer iväg efter persika*

6600GT är ju inget monsterkort som du säger, man kan nog spela alla spel men inte på högsta upplösningen flytande.

men är man inte kräsen av sig så köp det, själv sparar man till ett x850xt eller ett 7800GTX

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte riktigt passar i denna tråden, men jag är i behov av hjälp.

Jag ska köpa en ny gamingmus som VÄNSTER-hänta kan andvända villken skulle ni rekomendera?

Diamondback är det väl inte så stor skillnad på höger eller vänster?

Och klaga inte på att det inte är en gamingmus

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade(har?) problem med mitt ljudkort, (Det var typ dött) men sedan laddade jag ner nya drivrutiner och då började "högtalarna" nedanför datorn att fungera men inte dom vid sidan av.. (Se bild nedan)

post-22-1124538017.jpg

Men iaf så köppte jag ett headset några dagar senar och pluggade in det genom att byta ut ljud sladden från högtalarna till dom från headset:et. Det fungerade utmärkt!

Först nu upptäcker jag att om jag är inne på Ventrilo ( Ett mick program ) och snackar med andra och sedan så startar jag Counter-Strike så kan jag inte höra med Ventrilo längre.. Jag kan inte heller lyssna på musik samtidigt som jag spelar... "Det verkar som spelet tar upp allt ljud" och blockerar andra ljudprogram.. ^_^

Så snälla, hjälp mig att fixa detta!

Tacksam för svar! ;)

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett par högtalare till datorn, "Primax Soundstorm" Speaker System 240W PMPO. Men problemet är att jag tappat bort strömadaptern. Kan man på något sätt fixa detta genom att köpa en ny eller hur ska man gå till väga? Är det bara att köpa nya högtalare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett par högtalare till datorn, "Primax Soundstorm" Speaker System 240W PMPO. Men problemet är att jag tappat bort strömadaptern. Kan man på något sätt fixa detta genom att köpa en ny eller hur ska man gå till väga? Är det bara att köpa nya högtalare?

Teknikmagasinet borde nog ha något sådant...Kolla på tillverkarnas hemsida annars, Går det inte så är det väl bara att köpa nya eller skaffa ett skönt headset

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag än spelar för spel så:

när jag blir skjuten i nåt spel så hoppar det

av spelet så står det Skicka, skicka inte....

har hänt i OFP, VC, SA hittils.

Tacksam för svar :ermm:

Edit: Varför gör dom inte om forumet så här? :lol:

GTAsajtens Forum -> Off-topic -> Datorer

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är riktigt bra för pengarna. Men själv skulle jag aldrig köpa det. Varför? Det handlar inte om priset, det där är rimligt att lägga ut för ett bra grafikkort. Men grejen är att utvecklarna gör spel som de flesta ska kunna spela. De vill ju ha många som köper spelen, och hur skulle det se ut om de gjorde spel som krävde en så hög prestanda att endast de med de bästa grafikkorten skulle kunna spela? Jo, inte lika många skulle köpa spelen, och det är det sista utvecklarna vill. Så det går egentligen att ta ett mycket billigare grafikkort, och ändå spela alla de nya spelen. Visst, GeForce 6600GT är ett monsterkort, med enorma krafter. Men vad fan ska du med de krafterna till, när det inte finns något som kräver så stora krafter? Enda fördelen är att det är framtidssäkert.

Nu blev jag sugen på persika. *Springer iväg efter persika*

Ge force 6600 GT 256mb är knappast ett monsterkort. Ska du ha ett monster kort ska du ha Geforce 6800ultra eller Geforce 7500. Eller på atis sida: 850XT. Som kostar runt 5000kr

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är riktigt bra för pengarna. Men själv skulle jag aldrig köpa det. Varför? Det handlar inte om priset, det där är rimligt att lägga ut för ett bra grafikkort. Men grejen är att utvecklarna gör spel som de flesta ska kunna spela. De vill ju ha många som köper spelen, och hur skulle det se ut om de gjorde spel som krävde en så hög prestanda att endast de med de bästa grafikkorten skulle kunna spela? Jo, inte lika många skulle köpa spelen, och det är det sista utvecklarna vill. Så det går egentligen att ta ett mycket billigare grafikkort, och ändå spela alla de nya spelen. Visst, GeForce 6600GT är ett monsterkort, med enorma krafter. Men vad fan ska du med de krafterna till, när det inte finns något som kräver så stora krafter? Enda fördelen är att det är framtidssäkert.

Nu blev jag sugen på persika. *Springer iväg efter persika*

Då kan man ställa in max på alla inställningar. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...