Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Ska flytta mitt trådlösa PCI Nätverkskort från den här datorn till min nya...

Bara att ta bort, och sätta in i den nya datorn. Om kortet behöver drivrutiner så måste du installera de efter att du stoppat in kortet och kommit in i windows. Om du fått med en cd, installera drivrutinerna från denna skiva och allt bör fungera som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bara att ta bort, och sätta in i den nya datorn. Om kortet behöver drivrutiner så måste du installera de efter att du stoppat in kortet och kommit in i windows. Om du fått med en cd, installera drivrutinerna från denna skiva och allt bör fungera som det ska.

Ok...Gör väl det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet hur man kollar om man har PCI Express-kontakt?

För jag tänkte köpa GeForce 6600 är det bra eller?

Leta rätt på moderkortskartongen, googla efter info om ditt moderkort specs, och kolla om det har pci express. Kom ihåg att det är stor skillnad på pci och pci express.

Tjohej, annars om du har kvar manualen till moderkortet så står det antagligen också där vilka "kontakter" ditt moderkort har och inte har.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Leta rätt på moderkortskartongen, googla efter info om ditt moderkort specs, och kolla om det har pci express. Kom ihåg att det är stor skillnad på pci och pci express.

Tjohej, annars om du har kvar manualen till moderkortet så står det antagligen också där vilka "kontakter" ditt moderkort har och inte har.

Har inte kvar kartongen men hur ser man vad man har för moderkort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet hur man kollar om man har PCI Express-kontakt?

För jag tänkte köpa GeForce 6600 är det bra eller?

Om ditt moderkort är mer än 1 år gammalt har det antagligen inte PCI-Express.

Geforce 6600 är inget toppkort men det duger, om du har råd att lägga ut några hundralappar till så köp hellre ett 6600GT.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver hjälp, snabbt.

Har hittat några avsnitt av en känd och bra serie på TV4 i en buske men jag kan inte se dom. När jag öppnar med Creative kommer bara ljudet och i Windows Media Player står det bara att det uppstod ett fel när codec hämtades.. Vad ska jag göra för att kunna se det?

Tack på förhand. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver hjälp, snabbt.

Har hittat några avsnitt av en känd och bra serie på TV4 i en buske men jag kan inte se dom. När jag öppnar med Creative kommer bara ljudet och i Windows Media Player står det bara att det uppstod ett fel när codec hämtades.. Vad ska jag göra för att kunna se det?

Tack på förhand. ^_^

VLC? Videolan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...