Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

http://www.youtube.c...h?v=Bt1inf8CRnE

Caravan, en musikgrupp som av Youtube-visningarna att döma fortfarande är lika underground som när de bildades på 1960-talet. Första spåret på deras första album är ett av deras bästa...

Tack för tipset! Det föll bevisligen mig i smaken:

iRufpIS_1257734_0.png

På tal om det så kan jag tipsa om The War on Drugs nya platta, Lost in the Dream. Burning är en oblyg Rod Stewart-ripoff som är sjukt mysig. Hela skivan hade kunnat vara med på en modern K-DST-radiostation. Rekommenderas!

http://www.youtube.com/watch?v=lHmrSz63MlA

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Burning är en oblyg Rod Stewart-ripoff som är sjukt mysig.

Oblyg var ordet, känns som Young Turks och Tonight I'm Yours varit en stor inspiration rent tempomässigt också. Men pja, lät väl rätt nice!

Att bero på Stewart kan jag ju passa på att tipsa om en lite udda låt han gjorde med en australisk(!) grupp vid namn Python Lee Jackson i slutet av 1960-talet. Denna har gått varm senaste två månaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Här har ni en av de fetaste låtarna som släppts hittills i år. Lite disco-esque i ny tappning med en väldigt kraftfull buildup (2:40) som slutar helt galet.

Den här låten kan jag tänka mig att röja till i sommar.

Redigerad av Mark
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så.

Kents nya är faktiskt bra, men sen gillar jag senare Kent mer än tidiga också. Tycker att Röd och En plats i solen är deras bästa album hittills. Samhällskritiska texter är alltid välkommet också, vilket det finns gott om på nya plattan.

Redigerad av Frenzy
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...