Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

I mitt tycke den bästa låten The Who har gjort. Jag känner både glädje och sorg när jag hör låten och jag tycker absolut att ni ska ta och lyssna på den åtminstone en gång. Förhoppningsvis känner ni samma underbara känsla som jag när jag hörde den för första gången för ett par år sedan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Upphovsmannen till reggaeklassikern "Police & Thieves", Junior Murvin gick ur tiden för några dagar sedan. Hade förmånen att se honom vid ett uppträdande på en liten lokal i Uppsala för ett antal år sedan. Innan konserten snackade jag och min polare dessutom med honom utan att veta vem det var! Döm om vår förvåning då den person vi tipsat om en "reggae concert in here tonight" själv stiger upp på scenen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Public Service Broadcasting blandar "samples from old public information films, archive footage and propaganda material, attempting to 'teach the lessons of the past through the music of the future'." vilket låter jävligt flummigt men är väldigt mysigt. Lyssna på Everest.

Silvana Imam - Blomstertid, igen är svensk rap som skiljer sig ur mängden. Beatsen är otroliga och texterna är inte det traditionella orten/betongen/aina/zattla (även om jag gillar det också). Påminner lite om Lorentz & Sakarias och Alexis Weak textmässigt.

Lyssnar någon på Deafheaven? Är chockad att jag gillar musik de growlar i men älskar hela senaste skivan, Sunbather. Dreamhouse är sjukt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...