Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Har lyssnat igenom den två gånger nu, usch. Inte så bra som jag ville att den skulle vara..

Jaså? Håller nog inte med dig. Låtarna är ju rätt annorlunda från vad han tidigare släppt men det är ju bara bra, började bli tjatigt.

Det sagt har jag faktiskt inte haft tid att lyssna igenom helt själv än, men Hey Brother och Dear Boy har jag hört innan och jag tycker de är fenomenalt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaså? Håller nog inte med dig. Låtarna är ju rätt annorlunda från vad han tidigare släppt men det är ju bara bra, började bli tjatigt.

Det sagt har jag faktiskt inte haft tid att lyssna igenom helt själv än, men Hey Brother och Dear Boy har jag hört innan och jag tycker de är fenomenalt bra.

Det beror väll lite på vad msn söker efter också. Jag tycker att både Wake Me Up & You make me är okej, men hela albumet känns som det verkar ha gått ut house/country hållet, vilket jag personligen inte gillar.

Hade varit nice om han hade försökt släppa någon "Levels" låt där man verkligen hör "droppet" om jag säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Arcade Fire - Reflektor

Första singeln från nya skivan, det är lite mer electro influenser låter det som, men än vanligt iaf, det låter lovande vilket fall som helst, ser fram emot nya skivan och en kommande turnè.

Efter ett par lyssningar tycker jag fortfarande att den är något för lång. Hörde den i P3 i någon form av radioedit för ett tag sedan och tyckte den lät bättre så. Hoppas fortfarande på nya plattan. The Suburbs är en av få skivor på senare år som jag lyssnat riktigt mycket på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter ett par lyssningar tycker jag fortfarande att den är något för lång. Hörde den i P3 i någon form av radioedit för ett tag sedan och tyckte den lät bättre så. Hoppas fortfarande på nya plattan. The Suburbs är en av få skivor på senare år som jag lyssnat riktigt mycket på.

Kan hålla med om att 7 minuter är rätt långt, hörde en annan låt från nya plattan, kommer inte ihåg vad den hette, men den var riktigt bra, tror hårt på nya skivan.

Danskar kan dom också ibland.

Baby Woodrose - Just A Ride

Mississippi baserade Bass Drum of Death släppte sitt nyligen sitt senaste album GB City, grym skiva rakt igenom, härligt skränig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan hålla med om att 7 minuter är rätt långt, hörde en annan låt från nya plattan, kommer inte ihåg vad den hette, men den var riktigt bra, tror hårt på nya skivan.

Å andra sidan vill jag dra mig till minnes att jag tyckte låtarna på Bowies Station to Station var för långa första gången jag hörde dem. Vissa saker kan man nog lära sig leva med, trots allt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använder ni fortfarande lastfm? Hur ser era mest lyssnade ut nuförtiden? Jag återställde i januari.

Mycket möjligt att detta borde postats i lastfm-tråden.. Mod får flytta isåfall.

Borde nog tas i last.fm tråden. Jag använder fortfarande lastfm iaf. :)

Ohh, vad tycker du om Chvrches' album?

Jag tycker i varje fall att det är ett utav dem bättre albumen som kom ut år, verkligen älskar det. Tycker spår 5, Lies är sjuukt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...