Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

The Enemy - This Song Is About You (Live from Union Chapel)

Fantastisk stråkversion av en även i vanliga fall fantastisk låt.

http://open.spotify.com/track/65rIWBhKdiv7KV8QOG4NsC

The Enemy - Last Goodbye

The Enemy fortsätter, och förstärker, på sin andra skiva, som överlag är väldigt bra, sin tradition att skriva betydligt bättre lugna låtar än rockiga. Last Goodbye är ett utmärkt exempel på det.

Här är mina favoritartister från Facebook, också.

The Libertines, Bloc Party, Arctic Monkeys, MGMT, The Smiths, The Bunburys, The National, Shout Out Louds, The Strokes, Arcade Fire, Lightspeed Champion, Justice, Muse, Wolf Parade, Noah and the Whale, Simian Mobile Disco, Death Cab for Cutie, Babyshambles, Boys Noize, The Wombats, Oasis, The Whitest Boy Alive, Placebo, Kate Nash, The Enemy, The Decemberists, Lily Allen, Franz Ferdinand, Laakso, Razorlight, The Shins, Death From Above 1979, Metronomy, Mew, Sigur Rós, Jamie T, The Cribs, Yeah Yeah Yeah's, Mystery Jets

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hahahaha! jag började precis garva åt hur jävla brutalt awesome Justice låt Phantom Part 2 (A Cross the Universe-versionen) är, och det märkte man att publiken också tyckte p.g.a. allt jubel (live-version), helt otroligt..

JUSTICE - PHANTOM PART 2 (A CROSS THE UNIVERSE)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Libertines, Bloc Party, Arctic Monkeys, MGMT, The Smiths, The Bunburys, The National, Shout Out Louds, The Strokes, Arcade Fire, Lightspeed Champion, Justice, Muse, Wolf Parade, Noah and the Whale, Simian Mobile Disco, Death Cab for Cutie, Babyshambles, Boys Noize, The Wombats, Oasis, The Whitest Boy Alive, Placebo, Kate Nash, The Enemy, The Decemberists, Lily Allen, Franz Ferdinand, Laakso, Razorlight, The Shins, Death From Above 1979, Metronomy, Mew, Sigur Rós, Jamie T, The Cribs, Yeah Yeah Yeah's, Mystery Jets

Det är nästan skrämmande hur lika musiksmak vi har, jag gillar alla de där banden. Att du och andra här på forumet har format min musiksmak står helt klart. Tack, Musiktips-tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstnämnda finns på Spotify!

Kings of Leon - California Waiting

Ah, Hultsfred i år kommer bli grymt! Från första skivan 'Youth and Young Manhood', och tiden när de fortfarande såg ut som tre inavlade texassläktingar och en fjärde kille.

Hahahaha. Haha. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Jag längtar verkligen. Det kittlas i benen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Amen to that! Det borde höras på namnet, men lite musik har så mycket själ som soul.

Jag vet inte om detta passar in på "soul", det är en för mig obevandrad musikstil. Men jag diggar den här skarpt! :naughty:

The Band - The Weight

Förkortad version men förbaskat skön video:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Empire Of The Sun - Walking On A Dream

Mina ifrån favoriter ifrån facebook: The Libertines, Bloc Party, Arctic Monkeys, MGMT, The Strokes, Arcade Fire, Justice, Muse, Wolf Parade, Simian Mobile Disco, Death Cab for Cutie, Babyshambles, Boys Noize, The Wombats, Kate Nash, The Enemy, Lily Allen, Laakso, Razorlight, The Shins, Death From Above 1979, Metronomy, Mew, Jamie T, The Cribs, Yeah Yeah Yeah's, Billie The Vision & The Dancers, Håkan Hellström, Kanye West, Peter Doherty, Girl Talk, Daft Punk, The Kooks, Eliott Smith, M83, Crystal Castles, The Knife, Kings Of Leon.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...