Jump to content

Droger


felshoe
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 372
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Japp de svarta i USA blev "galna" av den. T.ex gick dom så långt att dom hälsade på vita kvinnor och stog på vita mäns skuggor. Så med påtryckningar från USA blev det illegalt i många länder. Det var lagligt fram till 1930.

Har du inget vettigt att komma med så håll käften.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojojoj, vissa börjar bli irriterade här...

Droger ger skador i längden, vilket alkohol och tobak också ger.

Att alkohol och tobak är legaliserat beror antagligen på att så innihelvete mycket människor är inblandade och så mycket pengar. Skulle dom nu helt plötsligt förbjuda t.ex tobak skulle dom få så starka påtryckningar från allmänheten att dom skulle vbli tvungna att llegalisera det igen.

Hur många människor har prövat att dricka alkohol? Alla ni känner? Just det, så utbrett är det!

Cannabis då? Hur många känner ni som prövaat det? Inte lika många, eller hur?

Båda är ungefär lika farliga i längden, men tar man det i måttliga längderr lite då och då händer inte ett skit.

Det är DE BEROENDE som begår brott för att få pengar till det, det är DE BEROENDE som går ut och misshandlar människor för att få pengar till mer droger.

Det är en stor jävla skillnad på beroende och människor som tar lite då och då.

Tycker också att lättare droger kan bli lagliga, om man ej blir bewroende av dem, då det är BEROENDET som förstör allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt i denna värld är "farligt", bara du går utanför dörren tar du risken att bli nedslagen och bli rånad. Låt folk testa droger om de har lust, de dör inte av en gång. Att göra det pga att vara "cool", och pga grupptryck tyder på att man är jävligt svag och har sämst självförtroende.

Tjá, om man tar en överdos första gången man testar på det kanske om man nu gör det? Hehe :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte hur vissa här vill att svenska samhället ska se ut. Ni vill att det ska gå höga människor på gatan precis som om att det vore vanligt eller? Det verkar ju nästan som det. Jag skulle inte stå ut och skulle säkert flytta till ett ställe där det inte finns lika många. Folket här borde inse att droger är farligt. Även tobak och alkohol är farligt men inte på samma sätt. Man stannar tex inte i utvecklingen som man gör med droger.

Sedan börjar ju ni på den sidan som vill att droger ska legaliseras känna er besegrade. Ni lägger bara in en massa nya diskussioner om bland annat köksknivar. Ge er. Denna tråden handlar om droger och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte hur vissa här vill att svenska samhället ska se ut. Det verkar ju nästan som det.

Svenska samhället skall vara rättvist. Antingen förbjuder man alkohol och tobak eller så legaliserar man cannabis.

Ni vill att det ska gå höga människor på gatan precis som om att det vore vanligt eller?
Det är upp till "folk" att göra vad fan dom vill.

Folket här borde inse att droger är farligt.

"Folket" här vet att det är farligt. Poängen med köksknivar (som var en liknelse, inget sidospår som du fick för dig) är att allt är farligt. Men man kan inte förbjuda allt, kan man?

Sedan börjar ju ni på den sidan som vill att droger ska legaliseras känna er besegrade.

Därför att?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir så jävla trött på er. Är ni uppväxta i Knutby eller? Har ni blivit piskade sen födslen för att ha fått en sån idiotisk och trångsynt uppfattning av droger. Jag har aldrig sagt att droger är ofarligt, men som nån annan sa här det finns praktiskt taget inget som är ofarligt i dagens läge, om du käkar en hamburgare så kan du få du få tarmcancer och om du andas luften i Kambodja kan du få resistenta bakterier, listan går vidare men jag ser ingen poäng av att försöka få er små tjockskallar att förstå sanningen, det är ganska tydligt att ni inte ens klarat att läsa mina tidigare inlägg.

Så vitt jag vet så är det bara jag och Metanolic som använder oss av droger här, och vi har några år mer erfarenhet av livet än er, så det är ingen ide att du ens försöker besvara på detta inlägg för ni har inte sagt en enda vettig sak under hela den här debatten, de andra här som delar våran syn på är helt enkelt upplysta ungdomar som förstår att det finns många brister i vårat system, många av dem är inte ens intresserade av att testa droger, men de förstår att det finns skillnad på drog användning och missbruk,har ni inte stannat till och tänkt varför det finns så många icke droganvändare på den här sidan som stödjer en legalisering av lättare droger? till skillnad från er som tror att allt vi gör att slanga er sketna bensin.

Jag är journalist för i helvete, jag har kämpat hårt för att komma dit jag är idag, och jag har använt mig av droger sen jag var 15 år, och jag har inte stannat i utvecklingen, faktum är att jag utvecklas varje dag, spirituellt, mentalt, och fysiskt. Jag vet mer om livet än er och jag skulle aldrig sitta här och glorifiera droger, droger är inte för alla människor, vissa kan inte hantera det och borde därför inte ge sig in på den stigen.

Eran syn på droger påminner mig om propaganda filmen från 30 talet Reefer Madness, där, alla som får i sig ett bloss på en joint förvandlas till missbrukande våldtäktsmän, Ha ho har ni tvingats kolla på den här filmen fastbunden till en stol med ögonen uppspärrade i sann clockwork anda, för att ha blivit så här hjärntvättade.

Nej det finns ingen poäng att försöka diskutera det här med er på en mogen och vuxen nivå med er, så jag avslutar det här inlägget på ett språk som ni kan relatera till

Vi har rätt och ni har fel, idioter

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir så jävla trött på er. Är ni uppväxta i Knutby eller? Har ni blivit piskade sen födslen för att ha fått en sån idiotisk och trångsynt uppfattning av droger. Jag har aldrig sagt att droger är ofarligt, men som nån annan sa här det finns praktiskt taget inget som är ofarligt i dagens läge, om du käkar en hamburgare så kan du få du få tarmcancer och om du andas luften i Kambodja kan du få resistenta bakterier, listan går vidare men jag ser ingen poäng av att försöka få er små tjockskallar att förstå sanningen, det är ganska tydligt att ni inte ens klarat att läsa mina tidigare inlägg.

Så vitt jag vet så är det bara jag och Metanolic som använder oss av droger här, och vi har några år mer erfarenhet av livet än er, så det är ingen ide att du ens försöker besvara på detta inlägg för ni har inte sagt en enda vettig sak under hela den här debatten, de andra här som delar våran syn på är helt enkelt upplysta ungdomar som förstår att det finns många brister i vårat system, många av dem är inte ens intresserade av att testa droger, men de förstår att det finns skillnad på drog användning och missbruk,har ni inte stannat till och tänkt varför det finns så många icke droganvändare på den här sidan som stödjer en legalisering av lättare droger? till skillnad från er som tror att allt vi gör att slanga er sketna bensin.

Jag är journalist för i helvete, jag har kämpat hårt för att komma dit jag är idag, och jag har använt mig av droger sen jag var 15 år, och jag har inte stannat i utvecklingen, faktum är att jag utvecklas varje dag, spirituellt, mentalt, och fysiskt. Jag vet mer om livet än er och jag skulle aldrig sitta här och glorifiera droger, droger är inte för alla människor, vissa kan inte hantera det och borde därför inte ge sig in på den stigen.

Eran syn på droger påminner mig om propaganda filmen från 30 talet Reefer Madness, där, alla som får i sig ett bloss på en joint förvandlas till missbrukande våldtäktsmän, Ha ho har ni tvingats kolla på den här filmen fastbunden till en stol med ögonen uppspärrade i sann clockwork anda, för att ha blivit så här hjärntvättade.

Nej det finns ingen poäng att försöka diskutera det här med er på en mogen och vuxen nivå med er, så jag avslutar det här inlägget på ett språk som ni kan relatera till

Vi har rätt och ni har fel, idioter

Mkt bra skrivet, håller verkligen med.

[Offtopic] Om jag bara får undra en sak utan att vara elak, du säger att du är journalist, men du verkar inte kunna hantera särskrivningar särskilt bra...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mkt bra skrivet, håller verkligen med.

[Offtopic] Om jag bara får undra en sak utan att vara elak, du säger att du är journalist, men du verkar inte kunna hantera särskrivningar särskilt bra...

Ha ho, jo kritiken är befogad, jag får höra glåpord på grund av min skrivning ett antal gånger per dag, men det finns högteknologiska maskiner som rättar särskrivningar nuförtiden ha ho, jo det e sant, och som du kanske gissat så måste jag använda mig av dem.

Men jag tycker inte det spelar så stor roll när jag sitter här och skriver för nöjes skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir så jävla trött på er. Är ni uppväxta i Knutby eller? Har ni blivit piskade sen födslen för att ha fått en sån idiotisk och trångsynt uppfattning av droger. Jag har aldrig sagt att droger är ofarligt, men som nån annan sa här det finns praktiskt taget inget som är ofarligt i dagens läge, om du käkar en hamburgare så kan du få du få tarmcancer och om du andas luften i Kambodja kan du få resistenta bakterier, listan går vidare men jag ser ingen poäng av att försöka få er små tjockskallar att förstå sanningen, det är ganska tydligt att ni inte ens klarat att läsa mina tidigare inlägg.

Så vitt jag vet så är det bara jag och Metanolic som använder oss av droger här, och vi har några år mer erfarenhet av livet än er, så det är ingen ide att du ens försöker besvara på detta inlägg för ni har inte sagt en enda vettig sak under hela den här debatten, de andra här som delar våran syn på är helt enkelt upplysta ungdomar som förstår att det finns många brister i vårat system, många av dem är inte ens intresserade av att testa droger, men de förstår att det finns skillnad på drog användning och missbruk,har ni inte stannat till och tänkt varför det finns så många icke droganvändare på den här sidan som stödjer en legalisering av lättare droger? till skillnad från er som tror att allt vi gör att slanga er sketna bensin.

Jag är journalist för i helvete, jag har kämpat hårt för att komma dit jag är idag, och jag har använt mig av droger sen jag var 15 år, och jag har inte stannat i utvecklingen, faktum är att jag utvecklas varje dag, spirituellt, mentalt, och fysiskt. Jag vet mer om livet än er och jag skulle aldrig sitta här och glorifiera droger, droger är inte för alla människor, vissa kan inte hantera det och borde därför inte ge sig in på den stigen.

Eran syn på droger påminner mig om propaganda filmen från 30 talet Reefer Madness, där, alla som får i sig ett bloss på en joint förvandlas till missbrukande våldtäktsmän, Ha ho har ni tvingats kolla på den här filmen fastbunden till en stol med ögonen uppspärrade i sann clockwork anda, för att ha blivit så här hjärntvättade.

Nej det finns ingen poäng att försöka diskutera det här med er på en mogen och vuxen nivå med er, så jag avslutar det här inlägget på ett språk som ni kan relatera till

Vi har rätt och ni har fel, idioter

Jag hade nästan kallat dig smart där om du inte avslutat med "idioter".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir så jävla trött på er. Är ni uppväxta i Knutby eller? Har ni blivit piskade sen födslen för att ha fått en sån idiotisk och trångsynt uppfattning av droger. Jag har aldrig sagt att droger är ofarligt, men som nån annan sa här det finns praktiskt taget inget som är ofarligt i dagens läge, om du käkar en hamburgare så kan du få du få tarmcancer och om du andas luften i Kambodja kan du få resistenta bakterier, listan går vidare men jag ser ingen poäng av att försöka få er små tjockskallar att förstå sanningen, det är ganska tydligt att ni inte ens klarat att läsa mina tidigare inlägg.

Så vitt jag vet så är det bara jag och Metanolic som använder oss av droger här, och vi har några år mer erfarenhet av livet än er, så det är ingen ide att du ens försöker besvara på detta inlägg  för ni har inte sagt en enda vettig sak under hela den här debatten, de andra här som delar våran syn på är helt enkelt upplysta ungdomar som förstår att det finns många brister i vårat system, många av dem är inte ens intresserade av att testa droger, men de förstår att det finns skillnad på drog användning och missbruk,har ni inte stannat till och tänkt varför det finns så många icke droganvändare på den här sidan som stödjer en legalisering av lättare droger? till skillnad från er som tror att allt vi gör att slanga er sketna bensin.

Jag är journalist för i helvete, jag har kämpat hårt för att komma dit jag är idag, och jag har använt mig av droger sen jag var 15 år, och jag har inte stannat i utvecklingen, faktum är att jag utvecklas varje dag, spirituellt, mentalt, och fysiskt. Jag vet mer om livet än er och jag skulle aldrig sitta här och glorifiera droger, droger är inte för alla människor, vissa kan inte hantera det och borde därför inte ge sig in på den stigen.

Eran syn på droger påminner mig om propaganda filmen från 30 talet Reefer Madness, där, alla som får i sig ett bloss på en joint förvandlas till missbrukande våldtäktsmän, Ha ho har ni tvingats kolla på den här filmen fastbunden till en stol med ögonen uppspärrade i sann clockwork anda, för att ha blivit så här hjärntvättade.

Nej det finns ingen poäng att försöka diskutera det här med er på en mogen och vuxen nivå med er, så jag avslutar det här inlägget på ett språk som ni kan relatera till

Vi har rätt och ni har fel, idioter

JAG JAG JAG HAR RÄTT, MUHAHAHA, NI HAR SÅÅÅÅÅÅÅ FEL!

Syftar på sista meningen i ditt inlägg.

Jag är för det första inte så fuckad i huvudet att jag prövar droger, jag har inte vuxigt upp i Knutby, och jag gillar inte att bli piskad. Kanske du gillar det, men det är ditt problem. Sedan att du kommer med påståenden som saknar grund gör inte ditt inlägg mer seriöst.

Jag är emot droger därför att :

1! : Förstör ens liv (starkare droger)

2! : Förstör andras liv

3! : Är olagligt, och ska fan va det

4! : Man blir totalt hjärndöd efter några års liv som knarkare (starkare droger)

5! : Osv.

Likheter & skillnader mellan droger & tobak :

1! : man blir inte hög av cigaretter eller snus.

2! : möjligtvis lika farligt.

3! : Alkohol blir man "hög" av, men inte fan gör jag inbrott för att få tag på alkohol.

Fördelar med droger :

1! : Den som kommer med en vettig fördel får en present av mig!

Knarka på ni som knarkar, jag är inte så dum att jag börjar. Eller ens testar. Håller mig till snus.

Redigerad av Joey
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är emot droger därför att :

1! : Förstör ens liv (starkare droger)

2! : Förstör andras liv

3! : Är olagligt, och ska fan va det

4! : Man blir totalt hjärndöd efter några års liv som knarkare (starkare droger)

5! : Osv.

Likheter & skillnader mellan droger & tobak :

1! : man blir inte hög av cigaretter eller snus.

2! : möjligtvis lika farligt.

3! : Alkohol blir man "hög" av, men inte fan gör jag inbrott för att få tag på alkohol.

Fördelar med droger :

1! : Den som kommer med en vettig fördel får en present av mig!

Knarka på ni som knarkar, jag är inte så dum att jag börjar. Eller ens testar. Håller mig till snus.

Altså du är fan helt färdig i huvudet !

Har du äns snackat med någon alkoholist eller narkoman?

Och du är emot droger för det är olagligt, är du emot allt som är olagligt ?Och sen skulle jag gärna vilja veta vad du menar med att droger förstör andras liv.

Man blir inte alls totalt hjärndöd om man har tagit T.ex Heroin i flera år.

Mina morbrödrar har missbrukat heroin i flera år nu , dom är hur klara i huvudet som helst.

bara för du inte gör inbrott för att få alkohol betyder inte det att andra inte gör det.

Jag snattar inte godis , och andra gör inte det heller för att jag inte gör det !

Så färfan lämna denna debatten för du vet fan inte vad du snackar om !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Altså du är fan helt färdig i huvudet !

Har du äns snackat med någon alkoholist eller narkoman?

Och du är emot droger för det är olagligt, är du emot allt som är olagligt ?Och sen skulle jag gärna vilja veta vad du menar med att droger förstör andras liv.

Man blir inte alls totalt hjärndöd om man har tagit T.ex Heroin i flera år.

Mina morbrödrar har missbrukat heroin i flera år nu , dom är hur klara i huvudet som helst.

bara för du inte gör inbrott för att få alkohol betyder inte det att andra inte gör det.

Jag snattar inte godis , och andra gör inte det heller för att jag inte gör det !

Så färfan lämna denna debatten för du vet fan inte vad du snackar om !

Tro mig dumma stackare, jag vet vad jag snackar om.

1 : Så om du får inbrott av en knarkare i bilen, länsar bilen / snor bilen, då har inte den personen förstört ditt liv? Oki, kanske inte ditt liv, men iaf en del av det.

Finns gott om narkomaner här, har ju haft flera st i bilen under nattetid.

2 : Stackars dina morbröder då, kanske dags att lägga in dom på ett hem? Eller kanske sätta ett skott i nacken på dom och dumpa dom i en kontainer ? BORT MED AVSKUMMET!

Ge mig några exempel på fördelar med droger då? ÖS PÅ FÖR FAN, DU SOM ÄR EXPERT!?

Men!

om en vanlig människa inte kan betala en räkning, så försöker han komma på nåt bra sätt, låna av en kompis, arbeta övertid osv, en pundare han är så jävla beroende att han är beredd att kapa av ett ben för en sil.

Men om du bara röker lite mariuana så gör man väl inte så, men en sak leder lätt till en annan, o snart är man där och sniffar nåt skumt pulver

.

SAAB : Den där grejjen i skolan, visst var det att en knarkare hade mejjat över en man och en kvinna som blev förlamade??

----

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...