Jump to content

Droger


felshoe
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 372
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så du kunde inte försvara det då?

Det finns mer än småbarn som snattar....

Men är du hjärndöd eller?!

Så du menar att narkomaner snattar ett paket tuggummi för att kunna köpa knark eller?!

Visst finns det fler som snattar, fjortisar som snattar stringtrosor och ciggpaket, men vad har det med knark att göra??

Redigerad av Joey
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som knarkar - fortsätt med det, jag ger själva fan i om man är så korkad(eller smart, det beror på vem man frågar tydligen) bara det inte drabbar mig. Visst alkohol är lika jävligt, men det är jävligt sällan det spårar ur lika mycket som med tyngre droger. Jag bor en bra bit norrut där vi fått droger hit ganska nyligt och visst hände det förr i tiden att folk åkte på en smocka på fyllan om dom inte kunde komma överens osv men numer hör man ofta om hur folk knivhotat och slagit ner folk utan anledning, detta kom ungefär samtidigt med drogerna. tillfällighet? dont think so!

detta gäller ju nu missbrukare. men hur många av alla missbrukare har inte börjat med att röka nån joint? varför då legalisera det? ok, cigaretter är lagligt, men räcker det inte med att det preparatet är tillåtet? måste vi legalisera allt bara för att en sak är laglig? det är väl nog jävligt ändå.

och ni som säger att ni knarkar men inte är beroende. kan ni alltså röka på i en månad o sen bara lägga av? inte alls så säkert. då har ni hunnit bygga upp ett beroende. och det leder lätt till att man tar allt tyngre droger. och med t.ex heroin så krävs det större doser varje gång för att få samma kick. och *poff* så är man fast i träsket. har kanske lut på pengar o behöver en sil snabbt. och en bilstereo kan betala det ganska fort. ser ni vart jag är på väg? :rolleyes:

såg även detta i ett tidigare inlägg:

ett land där det är lagligt att röka cannabis på så kallade coffeeshops och där det även är lagligt att inneha 5 till 15 gram cannabis på sig, är även det land i Europa som har lägst kriminaliet, hmmm undra varför.
ja legaliserar man rån sjunker brottsstatistiken, inte så konstigt.

även detta såg jag:

jag pratar bara av egen erfarenhet, jag tycker nästan att jag kör bättre när jag har rökt en gås än när jag är nykter

det gör du inte. reaktionstiden försämras markant (fakta) så den där ungen som springer fram kanske du inte ens hnner märka! skulle du kunna leva med det isåfall? alkisarna tycker säkert också att dom kör bil bra, men hur går det egentligen?

Dödsfall av cannabis är förmodligen väldigt små. Att det inte är lagligt kan vara något som påverkar

även det faktum att många kanske går vidare till tyngre grejer innan dom dör...

men för fan, fördelarna överväger säkert alla dessa nackdelar så knarka på ni. jag känner inte er så mig kvittar det om ni tar en överdos. men rör för helvete inte min bil!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om du bara röker lite mariuana så gör man väl inte så, men en sak leder lätt till en annan, o snart är man där och sniffar nåt skumt pulver

Legaliserar man cannabis så tror jag faktiskt det kan hjälpa till att få ner antalet som missbrukar tyngre droger inom en 20-års period.

Bara fortsätta med det som ni tycker borde vara lagligt
Det som borde vara lagligt är den lättare drogen cannabis, det andra kan du dumpa i någon papperskorg så länge.

Är du en vägg? :rolleyes:

kan ni alltså röka på i en månad o sen bara lägga av? inte alls så säkert.

Cannabis är inte lika beroendeframkallande som nikotin, koffein eller alkohol.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Legaliserar man cannabis så tror jag faktiskt det kan hjälpa till att få ner antalet som missbrukar tyngre droger inom en 20-års period.

Det som borde vara lagligt är den lättare drogen cannabis, det andra kan du dumpa i någon papperskorg så länge.

Är du en vägg? :rolleyes:

Cannabis är inte lika beroendeframkallande som nikotin, koffein eller alkohol.

Legaliserar man cannabis så tror jag faktiskt det kan hjälpa till att få ner antalet som missbrukar tyngre droger inom en 20-års period.

Skrotar man lagen att man måste ha körkort så minskar antalet personer som kör olovligt ...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...