Jump to content

Droger


felshoe
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 372
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Då jag är emot att förstöra sin egen kropp eller sitt pyske är jag emot droger, och jag tycker inte att det ska legaliseras då unga kommer få tag i det, och på grund av grupptryck förstöra hela sin framtid. Ni som är för droger och inte ens har provat, hur kan ni kalla er seriösa? Hyckleri. Även om många, och jag säger många, skulle ha viljekraft nog att hålla sig borta från droger skulle många använda, och även missbruka drogerna. I det långa loppet skulle alltför många liv förstöras på grund av att en viss grupp narkomaner ville knarka utan att bryta mot lagen. Noteras ska att jag är starkt emot alkohol och nikotin också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då jag är emot att förstöra sin egen kropp eller sitt pyske är jag emot droger

Jag är också emot att förstöra min egen kropp. Men varför inte låta andra göra det om dom vill?

och jag tycker inte att det ska legaliseras då unga kommer få tag i det, och på grund av grupptryck förstöra hela sin framtid.
"Förstöra hela sin framtid"

Vilka droger pratar du då om? Alla?

Ni som är för droger och inte ens har provat, hur kan ni kalla er seriösa? Hyckleri.

Jag är för legalisering av cannabis av ren princip. Skulle varit för legalisering av andra droger också, fast där väger dom negativa sidorna tyngre än mina principer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haschpsykoser och paranoia låter inte särskilt mysigt. men det är det enda negativa jag har hört om att röka gräs, och det verkar inte så vanligt heller -_- att försöka berättiga (stavning) vissa droger genom att jämföra dem med andra låter inte så genomtänkt. att fem droger är farliga betyder inte att den sjätte är ofarlig.

Lol! jag har redan paranoia färdigt sen alla mina så kallade skolkamrater aldrig låtit mig va ifred

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funnylin, du är för att låta andra förstöra sin kropp, prima. Du kanske inte förstår att mängder med ungdomar (över femton, eller under) kommer att börja använda droger, och siffrorna med ungdomar som dör av överdoser kommer toppa allt vi någonsin sett i Sverige. Visst, cannabis kanske inte är en jättefarlig drog, men inget cannabis är bättre än lite cannabis. Droger är droger, vare sig man snackar nikotin, alkohol eller narkotika, och det ska i alla lägen förbjudas. Jag vore en grov hycklare om jag sa "förbjud cannabis, men låt alkohol vara lagligt", för jag vet att det inte är särskilt farligt i jämförelse. Dock är ämnet "Droger" och inte "Alkohol", och därför håller jag mig inom trådens gränser. Nog är jag för den egna fria viljan, men bara för att en viss grupp människor knallar runt med automatvapen och möjligtvis vill legalisera detta så är jag inte för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funnylin, du är för att låta andra förstöra sin kropp, prima.

Du kanske inte förstår att mängder med ungdomar (över femton, eller under) kommer att börja använda droger

Jag tror på eget val. Ansvaret om ungdomar tar droger ligger främst på föräldrarna.

och siffrorna med ungdomar som dör av överdoser kommer toppa allt vi någonsin sett i Sverige.

Överdos av cannabis? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funny: Varför ska man lämna ett ansvar till ungdomar på 15 år som inte ens klarar att ta ansvar? Hört talas om grupptryck?

Om 15 åringar får tag på det på olaglig väg så får man väl sätta dit langaren.

Finns fler droger än cannabis....

Jo men då kan man ju knappast skylla på en legalisering av cannabis på att ungdomar dör i överdoser av andra droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men då kan man ju knappast skylla på en legalisering av cannabis på att ungdomar dör i överdoser av andra droger.

Klart man kan?! om överdoserna ökar efter legalisering av cannabis så kan man ju knappast skylla på nått annat. Och vem vet?, dom som provar cannabis kanske tycker att dom vill ha nått med mer kräm i, provar kanske heroin då och tar en överdos?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så komiskt att alla som har tagit ställningen "emot" i denna tråd, förutom Crice och fretchi och ett fåtal till, har EXTREMT dumma argument. Exempelvis Joey som grundar allt på de bilinbrott han blivit utsatt för. Skrattretande. -_-

Så mina förra inlägg grundas på det också? NEJ!, jag tog det som ett exempel förut. Men men, då vet jag det då, inga fler exempel hädanefter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte diskuttera om det här ämnet längre då vi inte kommer nåvart,,sen att folk kommer och hånar en om ens inlägg gör ju inte saken bättre.

Skribb : Har du ens haft inbrott nångång? Isåfall lär du själv veta att det inte är kul att okända personer håller på med ens saker.

Och alla ni som är för droger, ni har inte ens vettiga exempel att komma med. Du som sa att dina morbröder knarkar och är helt klara i skallen, tänkte du ens på att folk kanske reagerar olika på droger?

Det händer så mkt skit pågrund av droger, bilolyckor, dödsfall osv, men ändå så vill ni ha det lagligt?. Det är som att säga att antalet bilstölder minskar om man gör det lagligt.

Jag orkar inte snacka om det här längre, då många av er kommenterar mitt upplägg på MINA inlägg istället för att svara på mina frågor.

Over ´n out.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart man kan?! om överdoserna ökar efter legalisering av cannabis så kan man ju knappast skylla på nått annat. Och vem vet?, dom som provar cannabis kanske tycker att dom vill ha nått med mer kräm i, provar kanske heroin då och tar en överdos?

.inkörsportsteorin är överbevisad sedan länge tillbaka ;) av forskare o sånt alltså.. holland har för övrigt färre tunga missbrukare per capita än vad vi har :P vi har för övrigt flest tunga missbrukare per capita i europa :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.inkörsportsteorin är överbevisad sedan länge tillbaka ;) av forskare o sånt alltså.. holland har för övrigt färre tunga missbrukare per capita än vad vi har :P vi har för övrigt flest tunga missbrukare per capita i europa :P

Här har vi nog gått lite för långt med drogerna du. Lär dig skriva på riktigt så man fattar.

Joey: Jag förstår hur du känner dig. De som hånar dig saknar bara brist på hjärnkapacitet och kommer inte på något vettigare att skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har vi nog gått lite för långt med drogerna du. Lär dig skriva på riktigt så man fattar.

Joey: Jag förstår hur du känner dig. De som hånar dig saknar bara brist på hjärnkapacitet och kommer inte på något vettigare att skriva.

Först hånar du metanolic. Sen skriver du att folk som hånar Joey har brist på hjärnkapacitet. ;)

Tycker att vi alla behöver ta ner debatten på en bra nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...