Jump to content

Droger


felshoe
 Share

Recommended Posts

Nu kanske de har kontroll ja men låt det gå några år till så har de antagligen inte det.

.men lol.. man tappar inte kontrollen över sitt liv pga. cannabis ;P varför är det så svårt att tro på folk med personlig erfarenhet och lätt att tro på statlig propaganda?

förr i tiden brukade jag alkohol dagligen.. jag har även hållt på med amfetamin.. jag har testat massa olika droger inkl. heroin.. nu för tiden använder jag bara cannabis, jag dricker inte ens alkohol (ok då, ca. 1 gång om året)..

man tappar inte kontrollen av cannabis :) det är inte ens beroendeframkallande.. jag har inte rökt på flera månader..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 372
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför dricker folk alkohol månne? Du borde inrikta din ilska mot alkohol som faktiskt skördar miljontals offer varje år världen över. Alkohol är ju dessutom lagligt.

Fråga inte mig varför folk dricker alkohol. Jag gör det inte själv.

Knarkaren: Det där tyder ju bara på hur dum i huvudet du har blivit.

Redigerad av SAAB
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga inte mig varför folk dricker alkohol.

Det var en retorisk fråga.

Du skriver "Ge mig några fördelar med att ta droger".

Finns det några fördelar med att dricka alkohol?

Jag bara sitter och grubblar över varför du spyr så mycket galla över droger, medan du lämnar alkohol utanför.

Håller inte du med om att det är hyckleri att cannabis är narkotikaklassat när inte alkohol och nikotin är det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orka bry sig om vad andra gör på fritiden. Om de knarkar, låt de knarka. Ni skadas inte om de får nåt hjärnfel, eller dör av överdos. Om nån super, låt de supa. Om de super ihjäl sig och sen hoppar ut för nåt medans de är fulla, eller slår nån tills döds under tiden de är påverkade, så de hamnar i fängelse i över 10 år är heller inte ert problem. Samma sak går för droger.

Låt folk göra vad de vill med sina liv, ni får gärna säga eran egna åsikt, men sen kan ni inte göra mer. Sen är det upp till personen i fråga att bestämma själv vad han ska göra här i sitt liv, om han vill ta risker för att ha kul i en natt eller liknande.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.menar du mig så ber jag dig utveckla ditt påstående..

Ja jag menar dig och den andra. Ja ni är ju inte riktigt kloka i huvudet om ni tror att det är nyttigt att ta droger. Jag säger inte att de är nyttigt med alkohol och tobak heller men det är mycket mycket sämre med droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kanske de har kontroll ja men låt det gå några år till så har de antagligen inte det. Men visst tyck vad du vill men det är ändå synd att det finns folk i Sverige som verkligen inte fattar bättre. Ge mig några fördelar med att ta droger?

Några naktdelar:

Man stannar i utvecklingen

Kostar bara pengar

Man tror man är fräck men är en tönt

Du vet inte ett skit om metanolic så sluta dra slutsatser, tar man det i rätt mängder så blir man inte som ni säger kan du inte bara fatta det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet inte ett skit om metanolic så sluta dra slutsatser, tar man det i rätt mängder så blir man inte som ni säger kan du inte bara fatta det?

Nej. Varför ta något man överlever utan då? Man bara kastar pengar i sjön när man håller på med droger. Köp något vettigt istället för drogerna och skaffa ett liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag menar dig och den andra. Ja ni är ju inte riktigt kloka i huvudet om ni tror att det är nyttigt att ta droger. Jag säger inte att de är nyttigt med alkohol och tobak heller men det är mycket mycket sämre med droger.

.jag har inte sagt att det är nyttigt att bruka droger i allmänhet.. jag har bara sagt att det inte är onyttigt att bruka cannabis.. blandar man med tobak och röker så är det givetvis onyttigt men äter man det så finns det inga dokumenterade ohälsosamma bieffekter..

angående pengar så har jag aldrig "offrat" något annat för att ha råd att köpa cannabis.. det är en lyx man kan unna sig när man inte har något annat att slösa pengar på.. t.ex. saker till bilen har alltid gått före och kommer alltid att göra..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag menar dig och den andra. Ja ni är ju inte riktigt kloka i huvudet om ni tror att det är nyttigt att ta droger. Jag säger inte att de är nyttigt med alkohol och tobak heller men det är mycket mycket sämre med droger.

WOOOOOOOOOORD!

---

Förstår egentligen inte varför vi tjafsar? För min del så får alla droga ner sig och bli "koko-bing-bong", bara det inte drabbar mig. Alltså var och en bestämmer själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kanske de har kontroll ja men låt det gå några år till så har de antagligen inte det. Men visst tyck vad du vill men det är ändå synd att det finns folk i Sverige som verkligen inte fattar bättre. Ge mig några fördelar med att ta droger?

Några naktdelar:

Man stannar i utvecklingen

Kostar bara pengar

Man tror man är fräck men är en tönt

Nästan hela ditt inlägg skulle man kunna byta ut knark mot nikotin eller alkohol... Just nu har fjortisarna kontroll på alkoholen vad händer om ett par år?

Ge mig några fördelar med rökning av nikotin?

Några nackdelar

Stor risk för att dö

Är orsaken att andra personer i närheten dör

Kostar bara pengar

Man tror man är fräck men är en tönt

Visst knark är inte bra och borde inte vara lagligt, men varför är nikotin lagligt isåfall?

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.jag har inte sagt att det är nyttigt att bruka droger i allmänhet.. jag har bara sagt att det inte är onyttigt att bruka cannabis.. blandar man med tobak och röker så är det givetvis onyttigt men äter man det så finns det inga dokumenterade ohälsosamma bieffekter..

angående pengar så har jag aldrig "offrat" något annat för att ha råd att köpa cannabis.. det är en lyx man kan unna sig när man inte har något annat att slösa pengar på.. t.ex. saker till bilen har alltid gått före och kommer alltid att göra..

Jo men nyttan med det har du ej sagt än. Sedan finns det något som kallas spara pengar. Man kanske kommer på något man vill ha senare. Säg att jag har 5000. Då skulle jag enligt dig gå och köpa droger för det då eller när jag lika gärna kan spara pengarna och köpa något som jag vill ha senare men jag vet inte vad än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...