Jump to content

Droger


felshoe
 Share

Recommended Posts

Nej det gör jag inte.

Men det kanske andra gör ? vad vet jag ?

Så det är jävla skitsnack att narkomaner och alkoholister gör fler brott en personer utan missbruk.

Du är ju "#%&(....

Så du menar alltså att en narkoman sitter på arlset hemma och tar sina jävla droger utan att begå ett brott för att få tag på skiten, dvs, inbrott ? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 372
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men förf*n ge er nu. Klart att de narkomanerna går och gör inbrott och andra saker som är olagliga. Inse att det är narkomanerna som gör en massa skit för sitt knark. Inse det nu. Hur många här har slangat bensin ur en bil eller ens en gång slagit sönder någon annans egendom? Inte jag och jag tror inte vi har några narkomaner här faktiskt. Så inse att de är narkomanerna som gör de mesta brotten även om ni inte tror det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men förf*n ge er nu. Klart att de narkomanerna går och gör inbrott och andra saker som är olagliga. Inse att det är narkomanerna som gör en massa skit för sitt knark. Inse det nu. Hur många här har slangat bensin ur en bil eller ens en gång slagit sönder någon annans egendom? Inte jag och jag tror inte vi har några narkomaner här faktiskt. Så inse att de är narkomanerna som gör de mesta brotten även om ni inte tror det.

GUD eller Malhalo (eller vad han nu heter nu för tiden) använder ju sig av droger. Har du inte läst hans inlägg i tråden eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men förf*n ge er nu. Klart att de narkomanerna går och gör inbrott och andra saker som är olagliga. Inse att det är narkomanerna som gör en massa skit för sitt knark. Inse det nu. Hur många här har slangat bensin ur en bil eller ens en gång slagit sönder någon annans egendom? Inte jag och jag tror inte vi har några narkomaner här faktiskt. Så inse att de är narkomanerna som gör de mesta brotten även om ni inte tror det.

Det perfekta samhället är där staten bestämmer vad vi får och inte får stoppa i oss?

Bah...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Metanolic och GUD nog dom enda knarkarna här och ingen av dom (vad jag har fattat) är kriminella. Enligt foumets begår alltså 0% av alla narkomaner brott (undantag droglagarna såklart)

Säg inte det. Alla är inte som du tror. Även fast de verkar helt ärliga kan deras historia vara helt uppfyllt med lögner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt vilka menar du är lättare droger? Alkohol och tobak? Där ska det självklart finnas en åldersgräns.

Är inte så jävla hemma på området droger, men det finns ju en del lättare röka t.ex. maja räknas väl inte som en av dom tyngre drogerna?

Tyngre droger är väl antagligen LSD, heroin m.m. (som sagt inte så jävla hemma på det här, rätta mig om jag har fel)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan tycka att det är konstigt att folk blir så arga när de hör om hur många som dör av knark, fast de inte bryr säg när det kommer till alkohol... orättvist? ja men detta är p.g.a. att alkohol har funnits sen vikingarnas tid och det har blivit accepterat...

.cannabis har brukats i tusentals år.. t.om. jesus använde cannabis till sina smörjelser o skit enligt bibeln :unsure:

my point is, cannabis har brukats fan så mycket längre än alkohol.. och det är bara på senare år som "folk" har bestämt sig för att det är sååå farligt allt vad dom säger..

ingen som tycker det verkar konstigt?

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg inte det. Alla är inte som du tror. Även fast de verkar helt ärliga kan deras historia vara helt uppfyllt med lögner.

.jag är ingen "knarkare".. jag röker cannabis :unsure: jag känner och vet om hur många människor som helst som röker cannabis och ingen av oss gör några inbrott, slangar bensin eller vad det än är som fördomarna säger.. vi är helt vanliga människor som inte är dumma nog att tro på allt propaganda-apparaten säger..

uppfyllt med lögner.. jojo.. det är ungefär samma sak som att säga att allt du säger är en lögn eftersom du är en saabare..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte kriminell eller jag har väl begått diverse kriminella gärningar, inget som jag tänker avslöja här, men det som jag har gjort har ingen somhelst koppling till mitt narkotikabruk, utan är något som helt enkelt var tvunget att göras, vissa saker väldigt idiotiska, andra så otroligt störda att jag inte ens själv kan förstå att jag gjorde det, men det står jag för, jag har alltid sett saker från en annan synpunkt,och det känns bra att folk blir lite smått nervösa när jag går in i ett rum, jag gillar tanken av att människor inte riktigt vet vad jag ska göra härnäst när jag är i deras närvaro, det har kostat mig ett jobb eller två, men det har också byggt upp ett rykte, en slags myt om att jag är nån slags excentrisk och förvriden individ som är otroligt jobbig att samarbeta med, jag är stolt över detta, jag har aldrig gillat tanken av att vara den tyste arbetsmyran i hörnet som aldrig får något gjort, nej världen behöver den smått psykotiske som står över i mängden, det är vi som inte lever efter andras normer som får saker gjort och lyckas i livet.

Så jag är inte helt oskyldig men jag kan säga vad jag aldrig har gjort. Jag har aldrig rånat någon eller slangat bensin eller gjort inbrott för att få tag i "knark", och jag har aldrig dödat eller skadat en annan människa på en fysisk nivå. Som jag sa i mitt tidigare inlägg, ni har blivit hjärntvättade av propagandan, det är klart och tydligt, jag försvarar inte narkotika missbrukare för jag tycker som många andra här att de är ruttna skitar som gör det svårt för oss mer laglydiga narkotika brukare, men dessa människor är svaga, födda med en defekt i deras hjärnor, missbruk är en sjukdom, en heroinmissbrukare måste få i sig sin dagliga dos, om inte så klättrar han på väggarna och gör vad somhelst för att få tag i skiten, så därför kan jag inte stå och försvara dessa människor, jag har sett gamla vänner gå in i missbruk,

Sist var i Stockholm så träffa jag en kompis på liljeholmens tunnelbanestation, han luktade skit och såg ut som ett jävla spöke, min första reaktion var att slå in pannbenet på den här fördömda nollan, som stod och snacka om gamla tider, men en kompis är ju ändå en kompis så jag försökte att andas med munnen istället Ha ho. Jag sa till honom du ser fördjävlig ut, och borde skriva in sig på maria-pol eller vad somhelst, han började grina och snyfta om hur synd det var om honom och hur han behövde hjälp, skaffa hjälp då sa jag, du är för fan äcklig och jag vill inte synas med dig, han sa att missbruk är en sjukdom, jag sa ja men du har gjort dina egna val, det är ingen som har tvingat dig att suga kuk för horse, du har bara dig själv att skylla, det är klart det är en sjukdom, men det är en självförvållad sjukdom och om du behöver hjälp ska du inte stå här och fråga om du får låna pengar av mig, ta dig själv i kragen och skriv in dig i en rehabiliterings klinik och sluta tyck så jävla synd om dig själv din patetiska kuksugare. Visst var det kanske inte det trevligaste sättet att avsluta ett samtal med en snubbe som man känt sen tonåren och delat sin första folköl med, men med lite tur så gick väl 20 % av vad jag sa in i hans hjärna och så har han sett ljuset från min synpunkt.

Så ja narkotikamissbrukare begår brott,för att de är sjuka, men att generalisera alla som brukar droger på detta sätt är rent ut sagt idiotiskt, det finns rötägg vart du än vänder blicken och många fall har ingenting med missbruk att göra.

Tyngre droger är väl antagligen LSD, heroin m.m. (som sagt inte så jävla hemma på det här, rätta mig om jag har fel)
Jo heroin, kokain ecstacy och diverse andra centralstimulanta räknas i kategorin som tyngre droger, och så är LSD en medlem i denna grupp, ja LSD är inte för nybörjare, men det är en av mina favorit preparat . Jag håller också med om att lättare droger ska legaliseras, om man ser hur situationen ser ut i Holland, ett land där det är lagligt att röka cannabis på så kallade coffeeshops och där det även är lagligt att inneha 5 till 15 gram cannabis på sig, är även det land i Europa som har lägst kriminaliet, hmmm undra varför.

Man kan tycka att det är konstigt att folk blir så arga när de hör om hur många som dör av knark, fast de inte bryr säg när det kommer till alkohol... orättvist? ja men detta är p.g.a. att alkohol har funnits sen vikingarnas tid och det har blivit accepterat... Vem vet i framtiden kanske knark legaliseras och folk bryr sig inte längre vad folk får i sig eller inte får i sig.

Väldigt många bra synpunkter Diezl, jo som jag sa så rekomendar jag inte att någon skall köra under påverkan, jag pratar bara av egen erfarenhet, jag tycker nästan att jag kör bättre när jag har rökt en gås än när jag är nykter, men självklart är det inte det smartaste du kan göra,risken finns alltid, men som sagt jag pratar bara av egen erfarenhet.Men som Metalonic sa här så har cannabis brukats ett bra jävla tag längre än alkohol, och har nu det senaste århundradet börjat ses ner på, jag förstår inte varför, det finns en anledning till detta, som regeringen inte vill att vi ska ta del av, jag är inte riktigt säker på vad det är, men om jag skulle gissa så kan jag säga att cannabis är olagligt för det får människor att tänka till och gå emot regeringens värderingar och all den smuts dem står för. En värld full av människor som som trotsar våra makthavare är nog inte dem vill ha.

Requiem for a dream var en väldigt bra film, det håller jag med om, och ett väldigt avskräckande exempel när det kommer till tyngre droger, men om du vill stoppa en nål genom huden bara för att få ett rus så är man nog inte speciellt smart, och jag är inte intresserad av destruktiva droger.

Men förf*n ge er nu. Klart att de narkomanerna går och gör inbrott och andra saker som är olagliga. Inse att det är narkomanerna som gör en massa skit för sitt knark. Inse det nu. Hur många här har slangat bensin ur en bil eller ens en gång slagit sönder någon annans egendom? Inte jag och jag tror inte vi har några narkomaner här faktiskt. Så inse att de är narkomanerna som gör de mesta brotten även om ni inte tror det.

Saab Joey och Brodd och vem mer det nu är som inte verkat förstå att ni blivit lurade av skrämselpropagande,ni får nog ta och tänka till innan ni yttrar er, jag är nog ganska säker på att många av era förebilder har eller brukar droger, hahaha jag menar jag satt och snorta kola på en klubb med en stor pamp från SAAB för ungefär ett år sen, :unsure: så ta en till titt på världen, en noggrann titt innan ni försjunker till era små kryphål igen där knark är ett hemskt monster med 7 huvuden, sylvassa tänder och kanyler fyllda med hivsmittat blod som fingrar, som står och väntar på dig utanför skolan när du är på väg hem, redo att fördärva ditt liv och alla du håller kära.

-Mahalo

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.Men som Metalonic sa här så har cannabis brukats ett bra jävla tag längre än alkohol, och har nu det senaste århundradet börjat ses ner på

Rätta mig om jag har fel men cannabis har väl inte brukats längre än alkohol i Sverige :unsure: ? Dock i andra länder (där cannabisplantan ursprungligen kommer ifrån) så kan det nog vara sant.

Ärligt talat så ser jag personligen ingen anledning varför cannabis ska vara olagligt medan alkohol och rökning inte är det. Eftersom cannabis skördar färre liv (inga). Hmm... Kanske för att man tappar mer kontrollen när man är påverkad av cannabis än alkohol fast jag vet inte (ingen anning snarare) har aldrig varit påverkad av knark eller riktigt ordentligt av alkohol...

Däremot de starkare grejerna som heroin tycker jag fortfarande borde vara olagligt och bör motverkas...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saab Joey och Brodd och vem mer det nu är som inte verkat förstå att ni blivit lurade av skrämselpropagande,ni får nog ta och tänka till innan ni yttrar er, jag är nog ganska säker på att många av era förebilder har eller brukar droger, hahaha jag menar jag satt och snorta kola på en klubb med en stor pamp från SAAB för ungefär ett år sen, :unsure: så ta en till titt på världen, en noggrann titt innan ni försjunker till era små kryphål igen där knark är ett hemskt monster med 7 huvuden, sylvassa tänder och kanyler fyllda med hivsmittat blod som fingrar, som står och väntar på dig utanför skolan när du är på väg hem, redo att fördärva ditt liv och alla du håller kära.

Det är ju trevligt för dem då. Men nu råkar det vara så att ingen som jobbar på Saab är min förebild. Varken den nuvarande VD:n Peter Augustsson eller hans efträdare. Ingen av dessa är mina förebilder. Det finns säkert folk som brukar droger i andra märken med så. Det jag inte fattar är att man lägger pengar på rent utav sagt skit. Var finns nyttan med droger?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...