Jump to content

Droger


felshoe
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 372
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ser ner på dem? de har ju fördärvat sina liv med de gifterna! sen så gör de inbrott/rånar och liknande för att få råd med skiten! och de stjäl från oss oskyldiga! (pekar bara på de kriminella narkomanerna/ alkolisterna)

Förstört sina liv är inte alls säkert.

Och vad har du med det att göra ?

Det finns nog lika många som inte är narkomaner som rånar folk och gör inbrott.(sökert fler)

Så varför just peka ut narkomanerna ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstört sina liv är inte alls säkert.

Och vad har du med det att göra ?

Det finns nog lika många som inte är narkomaner som rånar folk och gör inbrott.(sökert fler)

Så varför just peka ut narkomanerna ?

Så om en narkoman tar och tömmer din bil på bensin/slår sönder rutorna för att komma åt stereon, skulle du bli glad då?...eller aaahhh, juste det, det angår ju inte dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du har förstås sett ett flertal narkomaner göra det?

Eller, är det bara något som någon vill få dig att tro?

Jag tror inte, jag vet, då jag har haft inbrott i bilen flera gånger, och en gång tappade en av dom jävlarna plånboken, och gissa vem som ägde den? Jo, en narkoman!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja varför inte ?

Han behöver kanske bensin ?

Min polares far är en "normal" snubbe och han slangade bensin ur en annans bil en gång.

Så om du får slut på soppa i tex. moppen, då går du till första bästa bil, orsakar plåtskador medans du försöker bryta upp tanklåset. Det låter ju troligt att en vettig människa gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Mahalo - Vill börja med att säga att du skrivit väldigt bra trots att jag tycker att du är lite för drogsnäll (w00t)...

Vad jag vet finns det ingen som dött av canabis men:

en cannabis rökare är inte en trafikfara

Är väl kanske lite att ta i... Visst de är inte mer farliga än alkoholister men fortfarande inte de bästa bilförarna vid påverkat tillstånd.

Man kan tycka att det är konstigt att folk blir så arga när de hör om hur många som dör av knark, fast de inte bryr säg när det kommer till alkohol... orättvist? ja men detta är p.g.a. att alkohol har funnits sen vikingarnas tid och det har blivit accepterat... Vem vet i framtiden kanske knark legaliseras och folk bryr sig inte längre vad folk får i sig eller inte får i sig.

Men eftersom att ledarna inte vågar ta sig hand om så stora problem som alkoholism eller fetma så går dom på berondeframkallande medel som inte alldeles för många brukar (visst ett par % men fortfarande inte i närheten av de andra två) och därför kan de framstå som duktiga trots att dom bortser från de större överhängande problemen. Och därför så sprider dom propaganda om att knark är dåligt för att kunna vinna folkets förtroende.

@ All

Dock jag tycker att beroenden bör motverkas... fetma, nikotin, knark whatever. Det jag HATAR allra mest på denna jord är personer som röker cigaretter (en del på det här forumet). Man får inga "kickar" av det (vad jag vet) och man skadar inte bara sig själv utan också sin omgivning och det är det som jag verkligen avskyr! Om man vill utsätta sig för fara FINE det spelar mig ingen roll, men genom att vara dum i huvudet så drabbar man folk som man känner och dom riskerar att dö av någon annans dåliga vanor. Detta gäller inte andra beroenden som knark och fetma.

Och till slut så vill jag vara lite moraltant men jag kan inte låta bli... Knark kanske inte är så farligt som propagandan säger men det är fortfarande inte riskfyllt... En bra film som behandlar detta ämne är: Requiem for a Dream den är väldigt välgjord film som tar handlar om ett par personer som börjar/eller har börjat knarka (OBS. Starka scener :P )... Dessutom så är det den #53 bästa filmen någonsin enligt IMDBs röstare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så om du får slut på soppa i tex. moppen, då går du till första bästa bil, orsakar plåtskador medans du försöker bryta upp tanklåset. Det låter ju troligt att en vettig människa gör så.

Nej det gör jag inte.

Men det kanske andra gör ? vad vet jag ?

Så det är jävla skitsnack att narkomaner och alkoholister gör fler brott en personer utan missbruk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Droger sabba bara för alla...

Tex folk som kör bil tror ofta dom blir odödliga och oövervinnerliga... En trafikfara...

Samma gäller folk som är på stan... Min syrra tex va ute med sina kompisar... Dom va en 5st (3 tjejer och 2 killar)... då 2 andra killar kommer fram och börjar hota dom med kniv...

Dom 2 knarkarna hoppar på dom 2 killarna, utan att någon har gjort något. En av kilalrna fick en kniv precis bakom örat. Han överlevde men det blödde en del. Den andra fick svåra skador på händer och armar... Dom övriga 3 tjejerna inkl syrran blev inte attakerade men blev chockade...

Ja vilken fin värld vi lever i...

Polisen hittade senare dom 2 killarna... Och tester visade att dom haft droger i kroppen... Vad det va exakt vet jag inte... men dumma i huvet blev dom... Om dom inte va det redan från början...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...