Jump to content

Droger


felshoe
 Share

Recommended Posts

Ja, jag har inget mer att tillägga, men du kanske kan förklara för mig varför knarkare och sånt pack gör mer inbrott än vad en normal människa gör, kan du förklara det för mig, eller måste du klippa ut en text från ett annat forum för det också?

Diskuterar vi inte eventuell legalisering av lättare droger?

Verkar inte som det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 372
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, jag har inget mer att tillägga, men du kanske kan förklara för mig varför knarkare och sånt pack gör mer inbrott än vad en normal människa gör, kan du förklara det för mig, eller måste du klippa ut en text från ett annat forum för det också?

Jasså och statistiken på det har du förstås?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså och statistiken på det har du förstås?

Nej, faktiskt inte. Har du??

Talar nämligen av egna erfarenheter, det är nått konstigt. Varje gång jag har haft inbrott i nån av mina bilar, så har det alltid lett till att en knarkare blir intagen på förhör? Men aldrig nån icke knarkare. Hur fan kommer det sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, faktiskt inte. Har du??

Då skulle jag inte frågat.

Talar nämligen av egna erfarenheter, det är nått konstigt. Varje gång jag har haft inbrott i nån av mina bilar, så har det alltid lett till att en knarkare blir intagen på förhör? Men aldrig nån icke knarkare. Hur fan kommer det sig?

Tror fortfarande inte att brukare av narkotika är överrepresenterade i brottstatistiken. (Då syftar jag inte på narkomaner.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då skulle jag inte frågat.

Tror fortfarande inte att brukare av narkotika är överrepresenterade i brottstatistiken. (Då syftar jag inte på narkomaner.)

Men se till och få fram statistik då?? Om knarkare vore som vanliga människor, varför är då knark olagligt? (HEROIN, AMFETAMIN OSV.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om knarkare vore som vanliga människor, varför är då knark olagligt? (HEROIN, AMFETAMIN OSV.)

Knarkare är vanliga människor.

Varför knark är olagligt kan jag inte svar på. Men antagligen för att staten inte skulle tjäna så mycket på att legalisera det. Drogerna du nämner kan gärna forsätta vara olagliga. Men att cannabis är narkotikaklassat är bara hyckleri!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knarkare är vanliga människor.

Varför knark är olagligt kan jag inte svar på. Men antagligen för att staten inte skulle tjäna så mycket på att legalisera det. Drogerna du nämner kan gärna forsätta vara olagliga. Men att cannabis är narkotikaklassat är bara hyckleri!

Håller inte med om att knarkare är vanliga människor...men nåja....

Cannabis är ju en annan sak ;P Jag har snackat om heroin och sånt hela tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knarkar alla här eller? Nästan alla verkar ju göra det iaf. De som knarkar påstår ju att det är så snällt mot kroppen och ta knark. Men det är det inte. Man stannar i utvecklingen.

Joey: Kommer du ihåg den där mamman som var och föreläste om hennes unge som hade tagit droger? Han som blev helt bäng i skallen och då pratar vi om just dessa droger ni andra tycker ska legaliseras.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Joey: Kommer du ihåg den där mamman som var och föreläste om hennes unge som hade tagit droger? Han som blev helt bäng i skallen och då pratar vi om just dessa droger ni andra tycker ska legaliseras.

Japp, kommer ihåg det. Förjävligt måste jag nog säga. Men men, det går ju inte och prata vett i folk här på gtasajten, och för min del får dom ta överdoser så det sjunger om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror fortfarande inte att brukare av narkotika är överrepresenterade i brottstatistiken. (Då syftar jag inte på narkomaner.)

Hörde någonstans att 70% av alla inbrott görs för att få pengar till narkotika(inte lätta droger). Kanske inte lika många inbrott sker pga av alkholism eftersom alkohol är lagligt och antagligen billigare(vet inte vad priset på t.ex heroin är).

Men som sagt, jag har ju inga källor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knarkar alla här eller? Nästan alla verkar ju göra det iaf. De som knarkar påstår ju att det är så snällt mot kroppen och ta knark. Men det är det inte. Man stannar i utvecklingen.

Joey: Kommer du ihåg den där mamman som var och föreläste om hennes unge som hade tagit droger? Han som blev helt bäng i skallen och då pratar vi om just dessa droger ni andra tycker ska legaliseras.

.om vi nu snackar om cannabis (vet inte hur det ligger till med andra droger) så stämmer det att ens utveckling kan hämmas till viss del.. därför anser alla seriösa legaliseringsförespråkare att en åldergräns ska finnas liknande den för nikotin/alkohol..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde någonstans att 70% av alla inbrott görs för att få pengar till narkotika(inte lätta droger). Kanske inte lika många inbrott sker pga av alkholism eftersom alkohol är lagligt och antagligen billigare(vet inte vad priset på t.ex heroin är).

Men som sagt, jag har ju inga källor.

Hört exakt samma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde någonstans att 70% av alla inbrott görs för att få pengar till narkotika(inte lätta droger). Kanske inte lika många inbrott sker pga av alkholism eftersom alkohol är lagligt och antagligen billigare(vet inte vad priset på t.ex heroin är).

Men som sagt, jag har ju inga källor.

Jasså? Det var som fan.

Jo dom tyngre drogerna skördar uppenbarligen sina offer.

Knarkar alla här eller? Nästan alla verkar ju göra det iaf. De som knarkar påstår ju att det är så snällt mot kroppen och ta knark. Men det är det inte. Man stannar i utvecklingen.

Har aldrig knarkat, kommer aldrig göra det. Har aldrig påstått att det är hälsosamt att knarka, kommer aldrig att påstå något så befängt heller. Vad jag däremot kommer fortsätta med är att påstå att det är hyckleri att Cannabis är narkotikaklassat och inte nikotin eller alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var det jag sa Joey och SAAB? Patetiskt. Ni är i stadiet då ni kommer med några sista sorgliga argument/påhåpp/bortförklaringar i ett desperat försök att vinna tillbaka lite av debatten. Eller är det så att ni helt enkelt inte läser och tar in Mahalos inlägg för att ni tror en sak och inte tänker ändra er. Läs hans texter och reflektera över dom istället.

@Mahalo. Tack det värmde, absinten väcker sannerligen poeten i en ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu pratar jag om att missbruka skiten.

Det har jag ett svar på.

Om du får slut på snus/cigaretter, går du och slår sönder andras grejjor/snor andras saker / slangar bensin ur andras bilar för att få råd och köpa snus/cigg?

NEJ, tror inte det va. Gör man det så är man nog redigt slut i skallen.

_______

Tänker inte fortsätta den här diskussionen längre, är som att prata med dagisbarn.

"Jag har rätt!

Nej

jo

Nej

jo

Nej

jo

Nej

"

1. Ingen missbrukare tjänar pengar på att slå sönder saker. Och det är inte bara svaga påverkade missbrukare som slår sönder saker, om jag inte minns fel så var det någon unge på det här forumet som stolt hade berättat om hur han och hans kompisar hade sparkat på bilar så de beroende är inte de enda...

2. Tror du inte att det finns alkisar som någonsin gjort inbrott?

3. Dom knarkare som nu gör inbrott är beroende och det är en viss skillnad mellan dom och Mahalo och Metanolic (baserat på vad dom har skrivit). En beroende har inte kontroll över sig själv och gör vadsomhelst för att få tag på knark eller vad de nu är efter. Dom är "redigt slut i skallen" medan Mahalo och Metanolic är "livsnjutare" ;P (:)) (gillar inte den tituleringen men det är deras egna ord). De har kontroll över sitt knarkande alltså är de ingen samhällsfara. Samma sak gäller alla hundratusentals svenskar som kommer dricka alkohol den här veckan... Dom som dricker kontrollerat kan ha jättetrevligt och tjohej medan de som tappat kontrollen och är "redigt slut i skallen" dom kommer också ta till metoder för att få det dom vill ha...

*Offtopic* Jävla tjat om att slanga bensin, finns det inte enklare kriminella gärningar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag ett svar på.

Om du får slut på snus/cigaretter, går du och slår sönder andras grejjor/snor andras saker / slangar bensin ur andras bilar för att få råd och köpa snus/cigg?

NEJ, tror inte det va. Gör man det så är man nog redigt slut i skallen.

_______

Tänker inte fortsätta den här diskussionen längre, är som att prata med dagisbarn.

"Jag har rätt!

Nej

jo

Nej

jo

Nej

jo

Nej

"

1. Ingen missbrukare tjänar pengar på att slå sönder saker. Och det är inte bara svaga påverkade missbrukare som slår sönder saker, om jag inte minns fel så var det någon unge på det här forumet som stolt hade berättat om hur han och hans kompisar hade sparkat på bilar så de beroende är inte de enda...

2. Tror du inte att det finns alkisar som någonsin gjort inbrott?

3. Dom knarkare som nu gör inbrott är beroende och det är en viss skillnad mellan dom och Mahalo och Metanolic (baserat på vad dom har skrivit). En beroende har inte kontroll över sig själv och gör vadsomhelst för att få tag på knark eller vad de nu är efter. Dom är "redigt slut i skallen" medan Mahalo och Metanolic är "livsnjutare" ;P (:)) (gillar inte den tituleringen men det är deras egna ord). De har kontroll över sitt knarkande alltså är de ingen samhällsfara. Samma sak gäller alla hundratusentals svenskar som kommer dricka alkohol den här veckan... Dom som dricker kontrollerat kan ha jättetrevligt och tjohej medan de som tappat kontrollen och är "redigt slut i skallen" dom kommer också ta till metoder för att få det dom vill ha...

*Offtopic* Jävla tjat om att slanga bensin, finns det inte enklare kriminella gärningar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var det jag sa Joey och SAAB? Patetiskt. Ni är i stadiet då ni kommer med några sista sorgliga argument/påhåpp/bortförklaringar i ett desperat försök att vinna tillbaka lite av debatten. Eller är det så att ni helt enkelt inte läser och tar in Mahalos inlägg för att ni tror en sak och inte tänker ändra er. Läs hans texter och reflektera över dom istället.

@Mahalo. Tack det värmde, absinten väcker sannerligen poeten i en ;P

Förlorar? Då har du helt fel. Grejen är den att de som är för att droger ska legaliseras är många fler än oss som är emot.

Joey: Bra att du kommer ihåg det. Det var rent utav sagt vidrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ge mig några fördelar med att ta droger?

Några naktdelar:

Man stannar i utvecklingen

Kostar bara pengar

Man tror man är fräck men är en tönt

Varför dricker folk alkohol månne? Du borde inrikta din ilska mot alkohol som faktiskt skördar miljontals offer varje år världen över. Alkohol är ju dessutom lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...