Jump to content

Droger


felshoe
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 372
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför ska droger vara lagligt? Det är ju skadligt om du nu inte visste det. Tobak och alkohol kan jag acceptera men inte något som man blir helt borta i skalen av.

Men din fördömda gummistövel, du har ingen som helst aning vad du snackar om, du ska inte yttra dig om saker du inte förstår lilla vännen, det här är inte en diskussion du kan vinna, jag har ofantligt mycket mer erfarenhet när det kommer till den här punkten, ska du sitta och skriva att man blir dum i huvet av att röka cannabis utan att ens ha provat det. Jag är inte speciellt dum, vissa säger till och med att jag är en ganska vettig person, bara för att jag gillar att uppleva saker som du aldrig kommer att förstå betyder inte att jag är en idiot, och att du säger att alkohol är tolerabelt bevisar bara för mig hur lite koll du egentligen har.

En alkohol missbrukares abstinens symptom skiljer sig inte ett skit med en heroin missbrukares, några exempel kanske?

En alkohol missbrukares abstinens symptom är att han får ångest, sömnsvårigheter, förhöjt blodtryck, förhöjd kroppstemeratur

och eventuellt abstinenshallucinos, vanligen syn hallucinationer men hörsel hallisar förekommer också.

Ja och en heroin missbrukares abstinens symptom är tro det eller ej , javisst det är precis samma symptom, så du se alkohol kan vara minst lika destruktivt centralstimulanta droger, e du fortfarande skeptisk så kan du kolla upp det. Så försök inte delta i en diskussion som du inte förstår.

Same goes for you Joey din spastiska dildo, jag tror inte du läste igenom mitt förra inlägg särskilt noga, jag glorifierar inte droger, jag kan bara tala för mig själv och ingen annan.

- Keyser Soze

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara för en timme sen provat den ädla drycket absint. Oo va fint det var. Det var inte bara starkt som satan utan gott också och det gick till på riktigt. Två whiskeyglas med en absintsked på. En sockerbit på varje sked, genomdränkt med den gröna spriten som också fyllde glaset. Det var så vackert när man satte eld på det och det brann dels på sockerbiten och dels under skeden av ångorna som kom upp. Sen satte vi oss och kollade på From Hell medan vi avnjöt drycken. Det smakade lakrits, örter och stark sprit. Ruskigt gott. Jag var imponerad av hur lätt man blev påverkad, efter bara två glas snurrade det ordentligt och efter det tredje var man full rent ut sagt.

@Saab och Joey, bespara oss era sista försök att vinna debatten, det kommer bara bli patetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan var det ju drogerna kvar då.

Bara för du ska få något att gnälla om så här har du :

Min "farsa" är både Narkoman och alkoholist.

Han kunde lägga ev med knarket ? men inte med spriten.

Han ligger hemma hos sig just nu full faktiskt och har inte tagit något knark på kanske 15-20 år. Och jag tror det var Heroin han missbrukade med.

Svara på det då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att få ett slut på skiten nu....

Ni kan ALDRIG ALDRIG ALDRIG förneka att man blir "koko-bing-bong" i skallen av att missbruka droger/alkohol eller vad fan man nu missbrukar. Sen hyser jag stor respekt till dom som lyckas sluta med sånt skit för att sedan återgå till ett normalt liv.

Att sedan ni säger att det ska va fritt och handla knark på gatan tex, Kan ju inte ha alla indianer i kanoten, lagarna är ju till för att skydda ER från sånt. Och för att skydda resten av samhället från dom som missbrukar. Men många här verkar inte fatta det??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att få ett slut på skiten nu....

Ni kan ALDRIG ALDRIG ALDRIG förneka att man blir "koko-bing-bong" i skallen av att missbruka droger/alkohol eller vad fan man nu missbrukar. Sen hyser jag stor respekt till dom som lyckas sluta med sånt skit för att sedan återgå till ett normalt liv.

Att sedan ni säger att det ska va fritt och handla knark på gatan tex, Kan ju inte ha alla indianer i kanoten, lagarna är ju till för att skydda ER från sånt. Och för att skydda resten av samhället från dom som missbrukar. Men många här verkar inte fatta det??

Håller med dig helt.

Mahalo eller vad du nu heter: Du ska inte kalla mig något jag inte är. För då är du en fördömd liten ful knarkare enligt mig och kan ta ditt pick och pack och dra till ett ställe där det bara finns knarkare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att få ett slut på skiten nu....

Ni kan ALDRIG ALDRIG ALDRIG förneka att man blir "koko-bing-bong" i skallen av att missbruka droger/alkohol eller vad fan man nu missbrukar. Sen hyser jag stor respekt till dom som lyckas sluta med sånt skit för att sedan återgå till ett normalt liv.

Att sedan ni säger att det ska va fritt och handla knark på gatan tex, Kan ju inte ha alla indianer i kanoten, lagarna är ju till för att skydda ER från sånt. Och för att skydda resten av samhället från dom som missbrukar. Men många här verkar inte fatta det??

Jo men om du läser så kan man ju ställa sig frågan varför är lättare droger som cannabis förbjudet när rökning av nikotin inte är det? Visst staten ska skydda oss men paradoxen är att de tillåter ett preparat som skördar massor av liv medans de förbjuder ett som inte skördar ett enda? Visst man kan få hjärnskador (tror jag) men det kan man få av alkohol också som är tillåtet... Så om nu staten vill skydda oss ska dom göra det fullt ut då eller bara lite grann och särbehandla vissa medel?

Innan du gör några personangrepp så kan jag bara säga det att jag har aldrig brukat knark och kommer aldrig göra det.

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SAAB: du borde lära dig att tänka för egen maskin och inte bara lita blint på skräckpropaganda och sådan skit.. hade du tänkt längre än näsan räcker så hade du märkt att du inte har sagt en enda vettig sak i den här tråden.. läs på och tänk själv innan du försöker "debattera" eller säg inget alls..

Diezl är ett bra exempel på en människa som kan tänka själv och skapa sin egen uppfattning om saker och ting..

danil89 är ett riktigt skräckexempel på motsatsen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig helt.

Mahalo eller vad du nu heter: Du ska inte kalla mig något jag inte är. För då är du en fördömd liten ful knarkare enligt mig och kan ta ditt pick och pack och dra till ett ställe där det bara finns knarkare.

Ha ho nice comeback son, eller kanske inte. Låt mig se ifall jag förstod dig rätt, jag ska inte kalla dig något du inte är, för då är jag en fördömd ful liten knarkare enligt dig, var det så det lät hahahahaha ok jag ser att verbalt munhugg inte är din starka sida lille vän. Du verkar inte ha förstått, jag är inte en knarkare, jag är en livsnjutare och jag gillar att experimentera med allt det goda livet har att erbjuda. Du ser världen i svart och vitt, och om du har tur så kommer du nån dag förstå att du blivit lurad, självklart är droger i för stora mängder inte nyttigt för dig, men alkohol är också en drog, en drog som kan förstöra ditt liv minst lika hårt som ett heroin missbruk, men du måste förstå att du inte kan dra alla droger under samma kant, cannabis är en drog som är väldigt lätt att hantera, och den är inte alls destruktiv, jag har många vänner och kollegor som lever ett fullt normalt liv med familj barn, combi, villa hela köret som älskar att ta sig ett bloss när dagen når sitt slut, men det är klart om du sitter och bolmar varje dag så kan man bli ganska seg, men man måste veta sina gränser, du ska kontrollera drogerna, dem ska inte kontrollera dig.

Det är klart och tydligt att du aldrig varit i kontakt med någon som använder sig av droger, du är ett tydligt exempel av vad regeringen vill att du ska tycka, dem vill att du ska tro att alla droger kommer att förstöra dig, och att alla som håller på med sånt är hemska människor utan själar, som kommer att råna dig.

Så du tycker att jag ska sticka dit där det bara finns knarkare, hmm knarkare som du nu kallar det finns överallt, vart du än tittar, dem är vanliga människor som jobbar hårt, brevbäraren, busschaufören kanske till och med mat tanten på din skola gillar att gå hem och rulla en joint, efter ännu en dags slit, tvingad till att lyssna på er små gnälliga snorisar klaga på hur dålig maten är.

Så om du vill komma bort från alla oss livsnjutare härute, så borde du nog flytta tillbaks till den grottan du ursprungligen kommer från, för vi är här för att stanna och varje dag så ökar våran befolkning, så ta en noggrann titt omkring dig, så ska du kommer du nog att se att livet inte är den nyans som du uppfattat den att vara, du lever i en fantasi värld, människor har sedan urminnes tid alltid haft ett behov av att berusa sig själva, och kommer inte att sluta med detta nån gång snart, men du är fortfarande ung, du har mycket kvar att lära dig, nån dag kanske du kan komma till den insikt att du blivit lurad av skrämselpropaganda

Joey: ugh att försöka diskutera med dig är som att tala till en betongvägg man får ingen respons ha ho, ja man blir dum i huvet av missbruk, det är en hemsk och vidrig sjukdm, men det finns ändrar inte det faktum att det finns ett stort antal människor i världen som håller på med droger och inte ÄR missbrukare, varje helg så super tusentals svenskar till, och hur många av dessa människor är missbrukare, jo det är bara en bråkdel, så jag hoppas att du kan förstå mönstret jag försöker lägga ut här, ALLA SOM HÅLLER PÅ MED DROGER ÄR INTE MISSBRUKARE, har du förstått, bra då går vi vidare.

Svergies narkotikapolitik har blivit jämförd med Nazi Tyskland, stor del av Europas länder är för en liberalisering av LÄTTARE droger inte TYNGRE det stor skillnad pojkspoling, jag tycker inte att tyngre droger t,ex opiater och centralstimulanta droger ska legaliseras, utan jag tycker att cannabis ska legaliseras och ja, det finns många Europeiska länder därute som tycker att detta är en bra ide, för att det skulle reducera kriminalitet, Holland är ett perfekt exemplar av detta, som är det land i Europa som har lägst kriminalitet. Många andra EU länder har försökt att instifta ungefär samma lagstiftning som i Holland som t, ex Portugal, Belgien och England, men tyvärr så är det Svergie som håller tillbaka utvecklingen av det moderna samhället, för du ser för att få en sån här lagstiftning att gå fram så måste alla EU länder vara eniga om detta.

Jag är trött på er nu, ni har inget att tillföra den här diskussionen

-Kramer

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara för en timme sen provat den ädla drycket absint. Oo va fint det var. Det var inte bara starkt som satan utan gott också och det gick till på riktigt. Två whiskeyglas med en absintsked på. En sockerbit på varje sked, genomdränkt med den gröna spriten som också fyllde glaset. Det var så vackert när man satte eld på det och det brann dels på sockerbiten och dels under skeden av ångorna som kom upp. Sen satte vi oss och kollade på From Hell medan vi avnjöt drycken. Det smakade lakrits, örter och stark sprit. Ruskigt gott. Jag var imponerad av hur lätt man blev påverkad, efter bara två glas snurrade det ordentligt och efter det tredje var man full rent ut sagt.

@Saab och Joey, bespara oss era sista försök att vinna debatten, det kommer bara bli patetiskt.

För övrigt tycker jag att detta måste vara den vackraste kärleksförklaringen till absint jag nånsin hört :P

Snudd på poetiskt vill jag kalla det.

nice job Mr Lebowski

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att sedan ni säger att det ska va fritt och handla knark på gatan tex, Kan ju inte ha alla indianer i kanoten, lagarna är ju till för att skydda ER från sånt. Och för att skydda resten av samhället från dom som missbrukar. Men många här verkar inte fatta det??

Men varför skyddar dom oss inte från dom hemska drogerna nikotin och alkohol då? :P

Vart är staten när jag behöver beskyddas mot det?

Varför ska dom beskydda oss mot Cannabis och inte ovanstående?

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför tro alla man blir ding-dong i skallen av droger? (edit: ok herion blir man nog ganska körd första gången man testar, men inte typ cannabis)

ok, om man missbrukar det ja

men inte av att testa några gånger

Nu pratar jag om att missbruka skiten.

Men varför skyddar dom oss inte från dom hemska drogerna nikotin och alkohol då? 

Vart är staten när jag behöver beskyddas mot det?

Varför ska dom beskydda oss mot Cannabis och inte ovanstående?

Det har jag ett svar på.

Om du får slut på snus/cigaretter, går du och slår sönder andras grejjor/snor andras saker / slangar bensin ur andras bilar för att få råd och köpa snus/cigg?

NEJ, tror inte det va. Gör man det så är man nog redigt slut i skallen.

_______

Tänker inte fortsätta den här diskussionen längre, är som att prata med dagisbarn.

"Jag har rätt!

Nej

jo

Nej

jo

Nej

jo

Nej

"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.men för helvete.. tror du man slår sönder saker och slangar bensin bara för att ens cannabis är slut då eller? :P

snacka om propagandaoffer.. sabotörer/tjuvar finns inom alla "grupper" i samhället.. t.ex. fjortisar står säkert för en mycket större del av det dagliga sabotaget än "knarkare" :o

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske för att dom flesta droger slaktar hjärncellerna, och stoppar utvecklingen så man blir ganska bäng i skallen?

Skulle cannabis slakta mer hjärnceller än alkohol, din GSM telefon eller ett slag mot huvudet?

Om du får slut på snus/cigaretter, går du och slår sönder andras grejjor/snor andras saker / slangar bensin ur andras bilar för att få råd och köpa snus/cigg?
Bygger du hela din argumentation på din tro att cannabis-rökare (tex) som får slut på cannabis går och förstör, snor, slangar m.m? :P

NEJ, tror inte det va. Gör man det så är man nog redigt slut i skallen.

Exakt, man är bäng i skallen om man gör det. Och bäng i skallen är något som inte är förbehållet endast brukare av narkotika.

Tänker inte fortsätta den här diskussionen längre, är som att prata med dagisbarn.

Du har helt rätt. Dina argument har lite dagisnivå över sig.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle cannabis slakta mer hjärnceller än alkohol, din GSM telefon eller ett slag mot huvudet?

Bygger du hela din argumentation på din tro att cannabis-rökare (tex) som får slut på cannabis går och förstör, snor, slangar m.m? :P

Exakt, man är bäng i skallen om man gör det. Och bäng i skallen är något som inte är förbehållet endast brukare av narkotika.

Du har helt rätt. Dina argument har lite dagisnivå över sig.

Snarare du som har argument a la dagisnivå.

Bygger du hela din argumentation på din tro att cannabis-rökare (tex) som får slut på cannabis går och förstör, snor, slangar m.m? :o

Nej.

jag syftar på starkare droger, heroin osv. Men men, fortsätt du och förvräng det jag skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.men för helvete.. tror du man slår sönder saker och slangar bensin bara för att ens cannabis är slut då eller? ;P

snacka om propagandaoffer.. sabotörer/tjuvar finns inom alla "grupper" i samhället.. t.ex. fjortisar står säkert för en mycket större del av det dagliga sabotaget än "knarkare" :)

Jag undrar ja vilken drömvärld du lever i där knarkare är vanliga människor som softar genom att ta en snort då och då, lever som vanliga människor.

Ta en titt ut i verkligheten kanske?

Sen säger du också att fjortisar förstör mer än knarkare ? Vad baserar du det på?

Nu säger jag inte att man slår sönder saker för ens cannabis är slut eller för ens snus är slut. Men det lät så på funnys inlägg eller vem det nu va som skrev det.

Btw,

Hörde nyss på polisradion att det är en 50-årig knarkare och en kvinna som går och rycker i dörrhandtagen på ett flertal bilar inne i sthlm city, sugna på att sno en bil kanske? Går du och rycker i andra bilars handtag eller??

Nä, just det. Varför gör dessa människor det då, dom som brukar saker som enligt er inte gör att man blir "koko-bing-bong" i skallen ? . Kan det möjligtvis bero på att deras pengar är slut? Kan det vara det? tror du det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men har du svårt...

Läs:

Dödlighet

Alkohol är en substans som det är relativt enkelt att inta dödlig dos av. Detta gäller speciellt intag av destillerad alkohol (sprit). Och många dör också varje år av alkoholförgiftning, och än fler dör indirekt pga kvävning, förfrysning, olyckor, eller andra omständigheter som en direkt följd av alkoholberusning. Alkohol är däretill den substans där gränsen från "normal" dos som krävs för berusning till "överdos" som krävs för 50% risk för död (kallas för LD50-värdet) är störst. Inte ens heroin är jämförbar. Cannabis är praktiskt omöjligt att inta till dödlig dos. Det finns inga praktiska möjligheter att vare sig röka eller äta sådana mängder som krävs för att dö. Det finns heller inga dokumenterade fall där cannabis ensamt som drog varit indirekt inblandad vid dödsfall utom ett - en bal av hårt packad marijuana som föll från ett flygplan i Mexico och landade på en person som avled.

Fysiska skador och sjukdomar

Alkohol är en av få psykoaktiva substanser som de fakto orsakar fysiska skador (organskador), och det är den substans som näst efter tobak förorsakar mest sjukvårdskostnader. Cannabis uppvisar inga sådana effekter. Mot cannabis talar dock nackdelarna som inhalering av rök från växtmaterial innebär, såsom skador på luftvägar och lungor. Denna risk står dock i relation till hur pass frekvent inhaleringen (rökningen) är, och cannabis kan även intas oralt (ätas), varvid dessa risker inte finns. De kanske största riskerna med cannabis jämfört med alkohol och andra droger som verkar dämpande (avtrubbande) är en ökad risk för att utlösa akuta psykotiska tillstånd, särskilt om man har anlag för psykiska sjukdomar.

Berusningseffekt

Alkohol anses vara den tyngsta av alla psykoaktiva substanser när man bedömer berusningseffekt. Dvs hur pass starkt sådant som omdöme, självbild och beteende förändras och försämras, ja till och med starkare än ex.vis Heroin och Amfetaminer gör. Det finns sannolikt ingen annan psykoaktiv substans som i högre doser anses ge en sådan farlig form av berusning, där riskbeteendet ökar och man beter sig mer utagerat, oförsiktigt, självsäkert och våldsamt samtidigt som alla sinnen avtrubbas. Cannabis verkar förvisso också berusande, men berusningseffekten vid höga doser blir istället passiviserande och förstärker sådant som rädsla, försiktighet och misstänksamhet, och med allmänt förstärkta sinnesintryck. Bland allmänheten finns en missuppfattning att den som är narkotikaberusad är farlig och våldsam. I själva verket är alkohol den substans som helt dominerar när det gäller våldsbrott (och alkohol i kombination med rohypnol och/eller kokain eller amfetaminer ger grogrund för ett än farligare och våldsamt beteende). Den som är påverkad av cannabis skyr i regel situationer som kan innebära fara och hot, och blir snarare räddare och fegare än normalt.

Beroende

Man räknar med att ca: 10% (1 av 10) av befolkningen är predisponerad för att fastna i något slags missbruk, och detta missbrk är först och främst psykiskt. Vad för slags missbruk dessa fastnar i beror på andra orsaker, en är bl.a. olika substansers fysiska beroenderisk. Alkohol är jämförelsevis måttligt fysiskt beroendeframkallande. Starkt fysiskt beroendeframkallande är ex.vis nikotin (tobak) och opiater (morfin och heroin). Cannabis klassas som svagt till obefintligt fysiskt beroendeframkallande, ungefär i paritet med kaffe eller ännu svagare.

Abstinensbesvär

När man fastnat i ett beroende (fysiskt och psykiskt) så är bieffekterna olika beroende på substans när man sedan slutar inta substansen ifråga. Abstinensbesvären för den som fastnat i ett alkoholberoende anses vara de värsta och farligaste av alla substanser. Ja, de kan vara direkt dödsfarliga. De är ungefär lika kraftfulla som i fallet med Heroin men alltså fysiskt sett mycket farligare, och det är också en viktig orsak till varför tungt alkoholmissbruk (alkoholism) är så svårt att ta sig ur. Abstinensbesvären för den som fastnat i ett cannabismissbruk är jämförelsevis mycket milda och i paritet med abstinensbesvären för kaffe.

Narkotika är inte ofarligt!

Men det är fan hyckleri att alkohol och nikotin är lagligt när inte cannabis är det!

Edit:

jag syftar på starkare droger, heroin osv. Men men, fortsätt du och förvräng det jag skriver.
Diskuterar vi inte eventuell legalisering av lättare droger?

Hörde nyss på polisradion att det är en 50-årig knarkare och en kvinna som går och rycker i dörrhandtagen på ett flertal bilar inne i sthlm city, sugna på att sno en bil kanske? Går du och rycker i andra bilars handtag eller??

Nä, just det. Varför gör dessa människor det då, dom som brukar saker som enligt er inte gör att man blir "koko-bing-bong" i skallen ? . Kan det möjligtvis bero på att deras pengar är slut? Kan det vara det? tror du det?

Han kanske är knäpp?

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...