Jump to content

Droger


felshoe
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 372
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Saab Joey och Brodd och vem mer det nu är som inte verkat förstå att ni blivit lurade av skrämselpropagande,ni  får nog ta och tänka till innan ni yttrar er, jag är nog ganska säker på att många av era förebilder har eller brukar droger, hahaha jag menar jag satt och snorta kola på en klubb med en stor pamp från SAAB för ungefär ett år sen, :unsure:  så ta en till titt på världen, en noggrann titt innan ni försjunker till era små kryphål igen där knark är ett hemskt monster  med 7 huvuden, sylvassa tänder och kanyler fyllda med hivsmittat blod som  fingrar, som står och väntar på dig utanför skolan när du är på väg hem, redo att fördärva ditt liv och alla du håller kära.

-Mahalo

Är du dum eller?

Jag va hos en polare när dom hade flyttat in i sin nya villa, med vars grannar är knarkare. Senare på kvällen började hunden att skälla av att det var nån utanför, och tror ni inte att det var en av grannarna som gick och kollade in genom fönstrerna? Skulle en normal människa göra det?

Jag har ingen förebild eller nått sånt skit, och jag skiter i om så alla missbrukar droger, sålänge inte min egendom blir sönderslagen pågrund av det. Tycker det är du som ska slänga en blick ut i verkligheten.

Enligt dig låter det som om knark är en vacker sak, som man ska ge spädbarn istället för att amma dom.

Redigerad av Joey
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du dum eller?

Jag va hos en polare när dom hade flyttat in i sin nya villa, med vars grannar är narkomaner. Senare på kvällen började hunden att skälla av att det var nån utanför, och tror ni inte att det var en av grannarna som gick och kollade in genom fönstrerna? Skulle en normal människa göra det?

Jag har ingen förebild eller nått sånt skit, och jag skiter i om så alla missbrukar droger, sålänge inte min egendom blir sönderslagen pågrund av det. Tycker det är du som ska slänga en blick ut i verkligheten.

Enligt dig låter det som om knark är en vacker sak, som man ska ge spädbarn istället för att amma dom.

För en gångs skull håller jag med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du dum eller?

Jag va hos en polare när dom hade flyttat in i sin nya villa, med vars grannar är knarkare. Senare på kvällen började hunden att skälla av att det var nån utanför, och tror ni inte att det var en av grannarna som gick och kollade in genom fönstrerna? Skulle en normal människa göra det?

Jag har ingen förebild eller nått sånt skit, och jag skiter i om så alla missbrukar droger, sålänge inte min egendom blir sönderslagen pågrund av det. Tycker det är du som ska slänga en blick ut i verkligheten.

Enligt dig låter det som om knark är en vacker sak, som man ska ge spädbarn istället för att amma dom.

Men nu talar du ju om missbrukare. Alla som brukar narkotika är inte missbrukande galningar. Varför verkar det som om du har mindre problem med alkoholmissbrukande galningar (det finns gott om dom)?

Nä, nu är det dags att legalisera i alla fall lättare droger som cannabis.

Inte fan ska pappa staten bestämma vad vi nyttjar och inte nyttjar. Sen att man inte legaliserar tyngre droger har jag förståelse för (även om det pricipiellt strider mot vad jag tror på).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu talar du ju om missbrukare. Alla som brukar narkotika är inte missbrukande galningar. Varför verkar det som om du har mindre problem med alkoholmissbrukande galningar (det finns gott om dom)?

Nä, nu är det dags att legalisera i alla fall lättare droger som cannabis.

Inte fan ska pappa staten bestämma vad vi nyttjar och inte nyttjar. Sen att man inte legaliserar tyngre droger har jag förståelse för (även om det pricipiellt strider mot vad jag tror på).

Varför ska droger vara lagligt? Det är ju skadligt om du nu inte visste det. Tobak och alkohol kan jag acceptera men inte något som man blir helt borta i skalen av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska droger vara lagligt? Det är ju skadligt om du nu inte visste det. Tobak och alkohol kan jag acceptera men inte något som man blir helt borta i skalen av.

Varför ska staten bestämma vad vi får använda oss av?

Tobak och alkohol är extremt farligt, att Cannabis är farligare än det, är nog propaganda från folk som inte vill att du ska använda dig av narkotika.

Edit: Påstår du att man blir helt klar i skallen av alkohol?

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska staten bestämma vad vi får använda oss av?

Tobak och alkohol är extremt farligt, att Cannabis är farligare än det, är nog propaganda från folk som inte vill att du ska använda dig av narkotika.

Edit: Påstår du att man blir helt klar i skallen av alkohol?

Nej men grejen med det andra är att man alltid är påverkad. Om du dricker en öl så får du ju inte skador för det resten av livet vilket du får med droger som är tyngre än öl och tobak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men grejen med det andra är att man alltid är påverkad. Om du dricker en öl så får du ju inte skador för det resten av livet vilket du får med droger som är tyngre än öl och tobak.

Förvisso kan man få långvariga påverkningar av t.ex maja.

Smoking marijuana can affect blood flow in the brain so much that it takes over a month to return to normal. And for heavy smokers, the effects could last much longer, a new study suggests.

Regular marijuana use can harm memory and the ability to make decisions, according to Jean Cadet at the National Institute on Drug Abuse in Baltimore, Maryland, US. To find out why, he monitored the flow of blood through the brains of 54 marijuana smokers, among whom the heaviest user smoked 50 joints every day.

http://www.newscientist.com/channel/being-...-alcohol/dn6975

Men varför ska alkoholare dricka sin alkohol med skador som följer, och inte majarökare? Diskriminering?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förvisso kan man få långvariga påverkningar av t.ex maja.

http://www.newscientist.com/channel/being-...-alcohol/dn6975

Men varför ska alkoholare dricka sin alkohol med skador som följer, och inte majarökare? Diskriminering?

Det beror ju på hur mycket man dricker. Blir man alkolist så är de väl diskriminering men inte om en helt vanlig männsika vill sitta framför tv:n eller gå ut på krogen och ta en öl. Man blir ju inte sjuk i huvudet av att bara dricka alkohol nån gång ibland. Tar man däremot andra droger så blir man beroende och måste ha mer och blir sjuk i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar man däremot andra droger så blir man beroende och måste ha mer och blir sjuk i huvudet.

Ja just det. Det är ju så det ligger till.

Men du har glömt ordet kan. Tar man andra droger kan man bli beroende. Dricker man alkohol kan man bli beroende. Röker man tobak kan man bli beroende.

Skillnaden enligt dig är alltås att alla droger tyndre än tobak och alkohol gör att man blir sjuk i huvudet om man blir beroende? Okej.

Propaganda...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror ju på hur mycket man dricker. Blir man alkolist så är de väl diskriminering men inte om en helt vanlig männsika vill sitta framför tv:n eller gå ut på krogen och ta en öl. Man blir ju inte sjuk i huvudet av att bara dricka alkohol nån gång ibland. Tar man däremot andra droger så blir man beroende och måste ha mer och blir sjuk i huvudet.

Någon som vill ta en joint framför TV:n då? Du vet ju inte vad du snackar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Därför stavas med ä och inte ö.

Vill du verkligen gå dit?

Du känner att du har fel och börjar klanka ner på stavningen...lol. :unsure:

Edit:

Man blir ju det.

Man blir precis lika dum i huvudet av att bli beroende av alkohol. Sluta försvara det.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du verkligen gå dit?

Du känner att du har fel och börjar klanka ner på stavningen...lol. :unsure:

Edit:

Man blir precis lika dum i huvudet av att bli beroende av alkohol. Sluta försvara det.

Det där köper jag inte. Du får allt visa mig två bra exempel på det där det framgår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där köper jag inte. Du får allt visa mig två bra exempel på det där det framgår.

Två exempel på att man blir dum av alkoholberoende?

Jag har en hel massa exempel på att man blir korkad av att dricka alkohol:

RATTFYLLERIETS OMFATTNING

- Varje dag görs 16 000 rattfyllerikörningar i Sverige. Det blir 5,8 miljoner om året.

- Varje år dödas cirka 150 människor i Sverige i rattfylleri-relaterade olyckor.

- Varje år skadas cirka 1 000 människor i Sverige i rattfylleri-relaterade olyckor.

http://www.mhf.se/rattfylleri.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...