Jump to content

Droger


felshoe
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 372
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej, bara Joey och SAAB.

Måste säga att jag är imponerad av dig och Mahalo. Har aldrig sett någon argumentera så bra om legalisering av cannabis.

Själv är jag då för legalisering. Anting ska cannabis legaliseras eller så ska alkohol och nikotin förbjudas det med. Känner en hejdundrans massa människor som brukar cannabis, och de är varken hjärndöda, galna inbrottstjuvar eller arbetslösa fattiglappar.

Jag ser ingen skillnad på att ta ett bloss grönt och att ta en sup sådär mot kvällskvisten, både är till för att slappna av och må lite mysigt. Skulle gärna göra det själv, om det inte vore för att; A) Jag aldrig ska röka något ö.h.t., inte ens fisk, B) Det smakade skorsten och C) Morsan skulle nog lägga märke till det.

Däremot tyngre droger, fuk 'em up.

Hatar smilisar som förstör.

Jag tycker alla droger och sånt som kan skada folk i ens omgivning ska förbjudas t.ex sånt man röker

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har rökt hasch ett flertal gånger, kommer nog göra det igen... fasst folk häromkring gör det så fult, dem gömmer sig is kogen, skönare när jag är i spanien, bara sätter sig i en bar, rullar en och blossar..

och ja, jag är as tuff för att jag gör det så ni behöver inte fråga!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vattenpipa, är inte det ett långt glas rör med en "boll" längst ner, sen häller man knarkblandat vatten där och har det över eld så det börjar koka och andas ångorna?

buu för knark, men sånt man röker och sånt borde förbjudas, de skadar andra som inte vill skadas också, men annat får väl folk göra vad satan de vill med

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilke är den minst farliga knarket?

Och mest farliga knarket?

Maja är vad jag förstått minde farligt än vanlig tobak. Att käka syror som LSD kan gå riktigt fel och är inte den snällaste drogen direkt. Att inhalera eter verkar inte vara det nyttigaste heller. Citat från filmen Fear and Loathing in Las Vegas:

We had two bags of grass, seventy-five pellets of mescaline, five sheets of high-powered blotter acid, a saltshaker half-full of cocaine, and a whole galaxy of uppers, downers, screamers, laughers... Also, a quart of tequila, a quart of rum, a case of beer, a pint of raw ether, and two dozen amyls. Not that we needed all that for the trip, but once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can. The only thing that really worried me was the ether. There is nothing in the world more helpless and irresponsible and depraved than a man in the depths of an ether binge, and I knew we'd get into that rotten stuff pretty soon

också från filmen angående eter:

Ah, devil ether. It makes you behave like the village drunkard in some early Irish novel. Total loss of all basic motor function. Blurred vision, no balance, numb tongue. The mind recoils in horror, unable to communicate with the spinal column. Which is interesting because you can actually watch yourself behaving in this terrible way, but you can't control it.
Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...