Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Har sett dom, och jag håller fast vid vad jag säger. Du svär för mycket, du snackar för fort för att vara svensk och du har inte samma humor (om än någon, vet inte vad man skulle skratta åt faktist) som ZP.

Nåväl...

Mina filmer har blivit väldigt populära annars iaf, över 300 views på ett dygn bådar gott. Har även lagt upp en tvåa nu som handlar om Malygos... Den blev tyvärr lite fail; jag redigerade hela filmen under dagen och förväntade mig sedan att få filma klipp under kvällens Malygosraid... Så kommer inte tillräckligt mycket folk online! :)

Malygos är det enda vi inte har clearat i 25-mannaväg nu... Jag hatar när folk inte kommer online för progressraids.

[youtube-old]hMm87ZNaXq8[/youtube-old]

Gå helst in på den och kolla i HD istället, den är uppe som 720p.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en rätt rolig bugg när jag testade ett macro.

Först och främst, skaffa detta macro:

/run if IsMounted() and not IsFlying() then Dismount() return end local t if (IsFlyableArea() and (GetRealZoneText()~='Dalaran' or GetMinimapZoneText()=="Krasus' Landing")) then t={2} else t={1} end CallCompanion("MOUNT",t[random(#t)])

"then t={2} else t={1}"

första siffran är numret för er flying mount (ordningen hittar ni på mount-sektionen på pets-fliken), andra siffran är er ground mount.

Okej, detta är rätt simpelt.

Se till att vara 50-60 meter ovanför marken på er flying mount.

I vanliga fall kan man inte mounta igen när man är på sin mount, men med detta macro går det.

När ni börjat mounta (3 sekunders cast), klicka av mount-buffen så ni trillar mot marken.

Ni kommer nu fortsätta casta er mount medans ni faller, något som i vanliga fall är HELT omöjligt.

Innan ni nuddar mark till en möjligtvis säker död, så kommer ni återigen hoppa på mounten, på grund av att ni mountar medans ni faller.

Kanske inte så fruktansvärt roligt, men kan vara en headturner, och jag känner ingen som gjort det tidigare. /smug

EDIT: Har testat att köra macrot över Dalaran, men tyvärr har jag inte fått det att funka.

CREDITS: wowwiki för macro, mig själv för buggfinnandet. ^_^

Redigerad av Rushifell
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en rätt rolig bugg när jag testade ett macro.

Först och främst, skaffa detta macro:

/run if IsMounted() and not IsFlying() then Dismount() return end local t if (IsFlyableArea() and (GetRealZoneText()~='Dalaran' or GetMinimapZoneText()=="Krasus' Landing")) then t={2} else t={1} end CallCompanion("MOUNT",t[random(#t)])

"then t={2} else t={1}"

första siffran är numret för er flying mount (ordningen hittar ni på mount-sektionen på pets-fliken), andra siffran är er ground mount.

Okej, detta är rätt simpelt.

Se till att vara 50-60 meter ovanför marken på er flying mount.

I vanliga fall kan man inte mounta igen när man är på sin mount, men med detta macro går det.

När ni börjat mounta (3 sekunders cast), klicka av mount-buffen så ni trillar mot marken.

Ni kommer nu fortsätta casta er mount medans ni faller, något som i vanliga fall är HELT omöjligt.

Innan ni nuddar mark till en möjligtvis säker död, så kommer ni återigen hoppa på mounten, på grund av att ni mountar medans ni faller.

Kanske inte så fruktansvärt roligt, men kan vara en headturner, och jag känner ingen som gjort det tidigare. /smug

EDIT: Har testat att köra macrot över Dalaran, men tyvärr har jag inte fått det att funka.

CREDITS: ME ^_^

Klart det inte funkar i dalaran eftersom det är gjort så att den kollar om du är i dalaran, för då ignorerar den din flying mount, men om du däremot är i krasus' landing så kan då använda din flying mount.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart det inte funkar i dalaran eftersom det är gjort så att den kollar om du är i dalaran, för då ignorerar den din flying mount, men om du däremot är i krasus' landing så kan då använda din flying mount.

Funderade på att göra såhär:

Ligger några meter över gränsen för no-fly-zone, kör macrot, droppar mounten, och mountar efter att jag passerat no-fly-zone.

Kommer förmodligen få no-fly-zone debuffen, men kanske kan få ett par extra sekunder på flying mounten i Dalaran.

EDIT: No-fly-zone visade sig sträcka sig oändligt långt över Dalaran, so much for that dream. =(

Also, Lunar-eventet har kickat igång, in och ös!

Redigerad av Rushifell
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderade på att göra såhär:

Ligger några meter över gränsen för no-fly-zone, kör macrot, droppar mounten, och mountar efter att jag passerat no-fly-zone.

Kommer förmodligen få no-fly-zone debuffen, men kanske kan få ett par extra sekunder på flying mounten i Dalaran.

EDIT: No-fly-zone visade sig sträcka sig oändligt långt över Dalaran, so much for that dream. =(

Also, Lunar-eventet har kickat igång, in och ös!

Det må finnas en flyzone över Dalaran, men eftersom du fortfarande befinner dig över Dalaran så är du i Dalaran, kartmässigt. Således kommer macrot att hoppa över den delen som gör att du kan göra som du gör. Den ignorerar den bit kod som du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Retrofolket i guildet kukade upp sig med att länka alla sina "coola och svåra" achievements i guildchatten, sen kom vår fule hunter och länkade det han är ensam om på servern (Thori'dal, the Stars' Fury) och folk blev lite tysta eftersom dom inte direkt hade något att komma med, 30 sekunder senare i guildchatten, "Kemoi:has earned the achievement [Thori'dal, the Stars' Fury]", småkul med reaktionerna där, några trodde faktiskt att jag hade "hackat" spelet. ^_^ (jag är druid btw)

http://vlacula.no-ip.com/achievements/

Om ni inte visste, have fun

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Retrofolket i guildet kukade upp sig med att länka alla sina "coola och svåra" achievements i guildchatten, sen kom vår fule hunter och länkade det han är ensam om på servern (Thori'dal, the Stars' Fury) och folk blev lite tysta eftersom dom inte direkt hade något att komma med, 30 sekunder senare i guildchatten, "Kemoi:has earned the achievement [Thori'dal, the Stars' Fury]", småkul med reaktionerna där, några trodde faktiskt att jag hade "hackat" spelet. ^_^ (jag är druid btw)

http://vlacula.no-ip.com/achievements/

Om ni inte visste, have fun

Hahah, funkar prima i guilden. Tack för tipset : )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...