Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Original UI is teh sux0r. Fula drakar som tar upp plats, nej tack. sen är XP mätaren bättre om man ser hur mycket man har kvar istället för X/X som i originalet. Sen kan man inte flytta mätare, chattrutan och allt annat dit man vill. nej, Bongos är mycket bättre IMO.

Haha kan man inte flytta chattrutan med orginal ui? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Original UI is teh sux0r. Fula drakar som tar upp plats, nej tack. sen är XP mätaren bättre om man ser hur mycket man har kvar istället för X/X som i originalet. Sen kan man inte flytta mätare, chattrutan och allt annat dit man vill. nej, Bongos är mycket bättre IMO.

Vad är det svåra att hålla musen över XP baren?

Blizzard UI är snyggt och fint och vilken idiot som helst kan använda det. Enkelt och cleant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det svåra att hålla musen över XP baren?

Blizzard UI är snyggt och fint och vilken idiot som helst kan använda det. Enkelt och cleant.

Precis, det är helt enkelt väldigt snyggt.

Om du vill titta xp kvar brukar du säga typ "Yes äntligen har jag 66752 XP kvar till level" eller "äntligen 66k te level typ"? klart som faen man säger sista..66k eller 66752 är ingen skillnad, 66k som 66k.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man har bättre överblick om det visar hur mycket man har kvar, och om man fortfarande vill ha de har man ju Titan Panel till det, plus så ger Titan mer info, som tex. hur mycket xp i timmen man får hur lång tid man har kvar att dinga, plus massa annat användbart ej kopplat till xp:n. En kombination titan Panel och Bongos är oslagbar när det gäller WoW UI.

Edit: sen när man ska kolla hur mycket guld man har, elelr hur mycket plats man har i väskorna, eller i vilket skick ens gear är i, så komerm det inte göra nånting att man öppnar en meny för att göra det, men när man gör det för 500:e gången, är det inte bättre att bara kunna kasta ett öga på en panel och få infon man vill ha med en gång, eller bara hålla markören på en viss plats och få ingående stats info snabbt? Bekvämlighet, hur kan man klaga på det?

Redigerad av JohnnyH87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, färre funktioner, fulare UI som tar mer plats, det låter toppen. Varför inte göra det lätt för sig? Varför inte välja bekvämlightet och funktionalitet framför en som "jag kör original, för det är original". Blizzard har standard, visst, have fun with that, men man kan köra en bättre version, gjord av spelare, för spelare, som vet vad spelare har användning av.

Jag har inget emot Blizzards UI egentligen, det funkade i början, men tredjepartsutvecklade UI:n, som Bongos, är mer utarbetade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, färre funktioner, fulare UI som tar mer plats, det låter toppen. Varför inte göra det lätt för sig? Varför inte välja bekvämlightet och funktionalitet framför en som "jag kör original, för det är original". Blizzard har standard, visst, have fun with that, men man kan köra en bättre version, gjord av spelare, för spelare, som vet vad spelare har användning av.

Jag har inget emot Blizzards UI egentligen, det funkade i början, men tredjepartsutvecklade UI:n, som Bongos, är mer utarbetade.

Det beror på vad man tycker eller hur? Jag har testat nästan Alla Addons +pack som finns, och det resulterar alltid med att jag går tillbaka till WoW's UI, den är enkel och clean, lätt att göra setup på istället för att sitta i flera timmar för att få ett "snygg" ui. Dessutom tycker jag Blizzard's UI är utarbetad och helt enkelt skit snygg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad vi har kommit fram till är att det vanliga UI är helt enkelt snyggast, lättast att använda och inga knappar där man förstör allt man gjort.

Freaking fucking W0rd

Vad är det svåra att hålla musen över XP baren?

Blizzard UI är snyggt och fint och vilken idiot som helst kan använda det. Enkelt och cleant.

Annars kan man ju ändra så att den visar siffrorna hela tiden (kan slänga upp bild på mitt sen :lol:)

Edit: Har slut på lvlings ställen, tror ni jag överlever i Hinterlands?

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet det, men det visar inte i procent hur skadat ditt gear är, eller hur mycket guld du tjänat den här spelrundan, och hur mycket du tjänar i timmen, eller exakt hur mycket xp du har kvar att dinga, eller hur lång tid du har kvar att grinda innan du dingar baserat på ditt spel den här omgången plus din genomsnittliga lvl rate etc.

Blizzard är som en vanlig hamburgare på Mc Donalds. Visst, den är god, men jag vill hellre ha en Big Tasty. Samma sak, fast mer.

Edit: när det gäller lvling, grinda i områden med mobs två-tre lvlar högre än dig, så får du mer xp. Se upp för horden om du spelar i pvp realm bara, en del lämnar en ifred, men andra anfaller när man är som mest sårbar.

Redigerad av JohnnyH87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet det, men det visar inte i procent hur skadat ditt gear är, eller hur mycket guld du tjänat den här spelrundan, och hur mycket du tjänar i timmen, eller exakt hur mycket xp du har kvar att dinga, eller hur lång tid du har kvar att grinda innan du dingar baserat på ditt spel den här omgången plus din genomsnittliga lvl rate etc.

Blizzard är som en vanlig hamburgare på Mc Donalds. Visst, den är god, men jag vill hellre ha en Big Tasty. Samma sak, fast mer.

Det är väl valfritt :lol:

När jag körde med Addons förut så kracha min dator så jag sluta spela wow :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl valfritt :lol:

När jag körde med Addons förut så kracha min dator så jag sluta spela wow :lol:

Ajaj, illa. :S Självklart är det valfritt, jag försöker bara påpeka fördelarna med det jag använder till skillnad från originalet. Men om ni vill ha standard, visst, jag komerm fortsätta med Bongos och titan och vara helnöjd med båda två. å andra sidan slipepr ni patcha upp era UI:n varje gång det komemr en stor patch som kanske ändrar med spelet så att de inte funkar, men de kommer så snabbt att det spelar ingen roll, och patchar brukar inte påverka UI moddarna alls längre, med några undantag. Jag har haft samma Bongos och titan Panel ett tag nu, genom en del patchar, utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet det, men det visar inte i procent hur skadat ditt gear är, eller hur mycket guld du tjänat den här spelrundan, och hur mycket du tjänar i timmen, eller exakt hur mycket xp du har kvar att dinga, eller hur lång tid du har kvar att grinda innan du dingar baserat på ditt spel den här omgången plus din genomsnittliga lvl rate etc.

Blizzard är som en vanlig hamburgare på Mc Donalds. Visst, den är god, men jag vill hellre ha en Big Tasty. Samma sak, fast mer.

Edit: när det gäller lvling, grinda i områden med mobs två-tre lvlar högre än dig, så får du mer xp. Se upp för horden om du spelar i pvp realm bara, en del lämnar en ifred, men andra anfaller när man är som mest sårbar.

Ja för det är jo typ super viktigt att veta hur mycket gold man tjänar i timmen. Minus XP man har delat med så mycket man behöver? Inte spec svårt.

Nurfed UI ftw. Det var tider det. Titan Bar är överskattad i mina ögon. Varför ha en jävla bar längst upp på skärmen eller där nere med massa onödigt trams som man inte behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla kanske inte vill sitta där och trycka runt 50 gånger om dagen för att få samma info man kan få med en gång.

Whatever, man behöver det inte för att spela, jag sa aldrig det, om du brytt dig om att läsa det jag skrev. Bekvämlighet, killar, bekvämlighet. Jag vill inte hålla musknappen över varje enskilltföremål jag har på mig för att kolla efter vad durabilityn står på, jag vill veta snabbt om jag ska laga eller inte innan jag kör en till runda i badlands eller vart jag nu grindar för tillfället.

Och nej, man måste inte veta hur mycket pengar man tjänar i timmen om man inte bryr sig om det, men jag gillar att jag kan se hur mycket jag tjänar på varje genomsnittlig grindrunda så att jag vet vilket område jag tjänar bäst i, så att jag kan vara där mer. Vad har ni egentligen emot det? Själv gillar jag att ha info när jag spelar. Stats FTW!

Edit: Och bara så ni vet, jag skriver det här för jag tror verkligen på min sak, och jag argumenterar för mina åsikter, även om det inte finns folk som tycker likadant. jag säger min mening, ni får säga er, sen får folk göra upp sin mening själva. jag försöker inte tvinga på er UI moddar om ni vägrar ta emot det, jag försöker bara förklara fördelarna för er.

Redigerad av JohnnyH87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...