Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Ja för det är jo typ super viktigt att veta hur mycket gold man tjänar i timmen. Minus XP man har delat med så mycket man behöver? Inte spec svårt.

Nurfed UI ftw. Det var tider det. Titan Bar är överskattad i mina ögon. Varför ha en jävla bar längst upp på skärmen eller där nere med massa onödigt trams som man inte behöver.

Vadå onödigt trams? Visst kan man spela utan att se hur många procent man har kvar på sin durability, hur mycket plats man har kvar i sina bags, se sin ping och sin fps, men det gör allting så mycket smidigare imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

K! Vad bra att ni diskuterar Blizzards Standard UI och andra addons, men det är ju för fanken upp till en själv VARFÖR man vill ha ett UI som ser ut som det gör, ni förmedlar inget speciellt när ni försöker påpeka vad som är bäst eftersom det är upp till individen vad han/hon föredrar.

Själv kör jag bara med ett addon för tillfället, coords, eftersom det är det enda jag behöver för tillfället. Föredrar Blizzards UI framför customfixade UI'n.

-

Körde Auchenai Crypts för första gången, är alla instancer i Outlands lika korta? Dom få instancer jag har kört hittils har varit klara på 1 h - 1.5 h. Blir nog Mana Tombs och Slave Pens imorgon, har ett par quests att klara av.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

K! Vad bra att ni diskuterar Blizzards Standard UI och andra addons, men det är ju för fanken upp till en själv VARFÖR man vill ha ett UI som ser ut som det gör, ni förmedlar inget speciellt när ni försöker påpeka vad som är bäst eftersom det är upp till individen vad han/hon föredrar.

Själv kör jag bara med ett addon för tillfället, coords, eftersom det är det enda jag behöver för tillfället. Föredrar Blizzards UI framför customfixade UI'n.

-

Körde Auchenai Crypts för första gången, är alla instancer i Outlands lika korta? Dom få instancer jag har kört hittils har varit klara på 1 h - 1.5 h. Blir nog Mana Tombs och Slave Pens imorgon, har ett par quests att klara av.

Det är det som är meningen, att instancer inte ska ta lika lång tid som i vanliga WoW därför har dom kortat ner dom.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

K! Vad bra att ni diskuterar Blizzards Standard UI och andra addons, men det är ju för fanken upp till en själv VARFÖR man vill ha ett UI som ser ut som det gör, ni förmedlar inget speciellt när ni försöker påpeka vad som är bäst eftersom det är upp till individen vad han/hon föredrar.

Själv kör jag bara med ett addon för tillfället, coords, eftersom det är det enda jag behöver för tillfället. Föredrar Blizzards UI framför customfixade UI'n.

-

Körde Auchenai Crypts för första gången, är alla instancer i Outlands lika korta? Dom få instancer jag har kört hittils har varit klara på 1 h - 1.5 h. Blir nog Mana Tombs och Slave Pens imorgon, har ett par quests att klara av.

Det här är ju ändå en wow-diskuterings tråd, då borde man ju få diskutera addons?

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl ungefär som att jag tycker om Cola medans du tycker det smakar skit och föredrar Päronsoda, ingen kommer vinna på det.

Jo det är självklart, man kan inte säga att någon addon ÄR bättre än något annat ,eftersom det är en personlig grej vad man tycker, men min poäng var att man borde få diskutera för o nackdelar med addons i vilket fall

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med Ace2, Gillar de småa runda underbara 'ikonerna' som man får plats att stapla över varandra istället för blizzards feta jävla fyrkantiga orginal som om man har två rader över varandra så täcker det halva skärmen. Hade tänkt att byta till Reborn men nu har jag fastnat för ace och ace kommer det forsätta bli, även najs med autoupdate på en jävla massa addons så att man slipper uppdatera manuellt.

Edit: Btw.. Hur fixar man med VLC så att man kan se på film samtidigt som man spelar? Om man aktiverar Alltid Överst så blir det ju ändå massa fula visa kanter runtom filmfönstret.

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med Ace2, Gillar de småa runda underbara 'ikonerna' som man får plats att stapla över varandra istället för blizzards feta jävla fyrkantiga orginal som om man har två rader över varandra så täcker det halva skärmen. Hade tänkt att byta till Reborn men nu har jag fastnat för ace och ace kommer det forsätta bli, även najs med autoupdate på en jävla massa addons så att man slipper uppdatera manuellt.

Edit: Btw.. Hur fixar man med VLC så att man kan se på film samtidigt som man spelar? Om man aktiverar Alltid Överst så blir det ju ändå massa fula visa kanter runtom filmfönstret.

Sök på "WoWVid" på Curse-Gaming eller nån addonsida, lite jobbigt att ställa in, men man gör det ju bara en gång :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla kanske inte vill sitta där och trycka runt 50 gånger om dagen för att få samma info man kan få med en gång.

Whatever, man behöver det inte för att spela, jag sa aldrig det, om du brytt dig om att läsa det jag skrev. Bekvämlighet, killar, bekvämlighet. Jag vill inte hålla musknappen över varje enskilltföremål jag har på mig för att kolla efter vad durabilityn står på, jag vill veta snabbt om jag ska laga eller inte innan jag kör en till runda i badlands eller vart jag nu grindar för tillfället.

LoL Varför inte bara ta Repair all Items när du går in till staden? :lol:

Btw nån som visar vart jag kan få tag i Cord addonet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv använder jag också mest Ace2 addons, fast även en del andra saker.

Har precis som du, Sikorka, cycircled fast jag tycker inte om de cirkelformade knapparna, utan använder ett par fyrkantiga med lite rundade kanter :lol:

Lägger upp bild på mitt ui lite senare.

Tada

tyzbryv250.png

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv använder jag också mest Ace2 addons, fast även en del andra saker.

Har precis som du, Sikorka, cycircled fast jag tycker inte om de cirkelformade knapparna, utan använder ett par fyrkantiga med lite rundade kanter :lol:

Lägger upp bild på mitt ui lite senare.

Tada

Förutom font- typen var det där jäkligt nice. :lol:

Var skaffar man det?

Själv har jag bara Titanpanel. Har testat UI någon gång men det blev bara krångligt och jag orkade inte fixa med det - men jag testar igen nu. Titanpanel däremot överlever jag inte en sekund utan, speciellt koordinater.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förutom font- typen var det där jäkligt nice. :lol:

Var skaffar man det?

Själv har jag bara Titanpanel. Har testat UI någon gång men det blev bara krångligt och jag orkade inte fixa med det - men jag testar igen nu. Titanpanel däremot överlever jag inte en sekund utan, speciellt koordinater.

Det mesta är som sagt Ace2 och kan laddas ner från www.wowace.com.

Hotbarsen är Bartender3 tillsammans med cycircled

Unitframes är ag_unitframes

Den svarta panelen där nere är från en addon som heter Skinner

Min panel längst upp är FuBar, till det kan man fixa nästan allt som går att fixa till Titan, ett stort plus med Fu är att alla Ace2 addons kan konfigureras med hjälp av Deucecommander som ligger på panelen.

Har även lite andra addons som Uberquest, Pallypower, Scrollingcombattext, Simplecombatlog etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte lite! :lol:

Får se om jag orkar ordna det imorgon.

Och jag lovar dig, de jag sa är knappt hälften utav det jag har :lol:

Fast en stor majoritet tycker jag gör själva spelandet smidigare och är inte bara där för utseendet. Kan på rak arm endast nämna skinner som jag har endast för utseendet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...