Jump to content

GTAsajten-Serier


xstreem
 Share

Recommended Posts

Hör nu här, herr Umberto! Nu får du vara god och fortsätta denna spännande Forum Force-serie, eller åtminstone Tux P.I. för oavsett hur roligt jag tycker det är att se Hultenius & Co. är det fortfarande inte samma sak som att läsa en så bra serie som Tux P.I. med mycket fler detaljer, mucklor, mer handling och väldigt subtila referenser. :( No pressure, men när beräknas nästa del vara klar? :naughty: Du ger väl inte upp den på samma sätt som (jag antar) du gjort med FF?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hör nu här, herr Umberto! Nu får du vara god och fortsätta denna spännande Forum Force-serie, eller åtminstone Tux P.I. för oavsett hur roligt jag tycker det är att se Hultenius & Co. är det fortfarande inte samma sak som att läsa en så bra serie som Tux P.I. med mycket fler detaljer, mucklor, mer handling och väldigt subtila referenser. :unsure: No pressure, men när beräknas nästa del vara klar? :) Du ger väl inte upp den på samma sätt som (jag antar) du gjort med FF?

Någon forsättning på Forum Force kommer det nog inte att bli eftersom kvaliteten på den serien är ganska låg och dessutom är serien larvig. Jag hade tänkt fortsätta med Tux PI men av kommentarerna att döma så verkar ju H&Co definitivt vara den populäraste serien jag har gjort, så egentligen borde jag koncentrera mig på den. Får se hur det blir, jag har iaf inte tänkt ge upp Tux.

När den är klar? Jag säger som Duke Nukem Forever-gänget: "When it's done". :mellow:

:cry: Sida ur FF del 2:

th_ff2_1013960_0.png

Gjord 2006, aldrig avslutad, aldrig visad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon forsättning på Forum Force kommer det nog inte att bli eftersom kvaliteten på den serien är ganska låg och dessutom är serien larvig. Jag hade tänkt fortsätta med Tux PI men av kommentarerna att döma så verkar ju H&Co definitivt vara den populäraste serien jag har gjort, så egentligen borde jag koncentrera mig på den. Får se hur det blir, jag har iaf inte tänkt ge upp Tux.

När den är klar? Jag säger som Duke Nukem Forever-gänget: "When it's done". :lol:

:unsure: Sida ur FF del 2:

th_ff2_1013960_0.png

Gjord 2006, aldrig avslutad, aldrig visad.

Aww, kom igen, om du ändå inte tänkt fortsätta serien kan du ju visa resten av bilderna också? :> Naiv som jag är försökte jag byta ut tvåan i adressen till en trea, men no go :cry:

Fördelarna med H&Co är ju att det är forumsatir som kan bli väldigt rolig, nackdelarna är att du är så pass bunden till att nånting faktiskt måste hända här också. Tux däremot, där har du väl förmodligen storyn i huvudet sedan länge tillbaka och du behöver "bara" rita ut den och slänga in en massa galenskaper (vilket du är mer än nog duktig på :) ). Vi har ju fått bevisat att Tux minsann också är jäkligt rolig; jag tror jag skrattat mer till Tux eftersom den är av mer "hög standard" och har mer sofistikerade skämt och subtila referenser, som sagt.

Själv följer jag hellre en underhållande, rolig och småspännande deckarhistoria än läser satiriska återberättanden av nåt som hänt på forumet, även om båda två är lika sjukt roliga. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aww, kom igen, om du ändå inte tänkt fortsätta serien kan du ju visa resten av bilderna också? :mellow: Naiv som jag är försökte jag byta ut tvåan i adressen till en trea, men no go :cry:

Fördelarna med H&Co är ju att det är forumsatir som kan bli väldigt rolig, nackdelarna är att du är så pass bunden till att nånting faktiskt måste hända här också. Tux däremot, där har du väl förmodligen storyn i huvudet sedan länge tillbaka och du behöver "bara" rita ut den och slänga in en massa galenskaper (vilket du är mer än nog duktig på :) ). Vi har ju fått bevisat att Tux minsann också är jäkligt rolig; jag tror jag skrattat mer till Tux eftersom den är av mer "hög standard" och har mer sofistikerade skämt och subtila referenser, som sagt.

Själv följer jag hellre en underhållande, rolig och småspännande deckarhistoria än läser satiriska återberättanden av nåt som hänt på forumet, även om båda två är lika sjukt roliga. :unsure:

Håller med fullständigt, du bör i alla fall göra ett slut på Tux P.I!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aww, kom igen, om du ändå inte tänkt fortsätta serien kan du ju visa resten av bilderna också? :> Naiv som jag är försökte jag byta ut tvåan i adressen till en trea, men no go :unsure:

Mja, kanske.

Under tiden slänger jag upp denna:

th_jul2_1014043_0.png

Ett avsnitt ur 2006 års julkalender, som aldrig blev av pga att medlemmarna inte var intresserade. Denna episod var X-files-inspirerad. :)

Fördelarna med H&Co är ju att det är forumsatir som kan bli väldigt rolig, nackdelarna är att du är så pass bunden till att nånting faktiskt måste hända här också. Tux däremot, där har du väl förmodligen storyn i huvudet sedan länge tillbaka och du behöver "bara" rita ut den och slänga in en massa galenskaper (vilket du är mer än nog duktig på :cry: ). Vi har ju fått bevisat att Tux minsann också är jäkligt rolig; jag tror jag skrattat mer till Tux eftersom den är av mer "hög standard" och har mer sofistikerade skämt och subtila referenser, som sagt.

Själv följer jag hellre en underhållande, rolig och småspännande deckarhistoria än läser satiriska återberättanden av nåt som hänt på forumet, även om båda två är lika sjukt roliga. :mellow:

Egentligen måste jag ju inte hålla mig endast till forumet när jag gör H&Co, det skulle gå alldeles utmärkt att göra fantasiepisoder.

Man kan väl säga att Tux är en lite svårare serie och skämten m.m. är inte lika tydliga och därför kräver den lite mer av läsaren och det i sin tur gör att den inte blir lika omtyckt. Men som sagt - jag får se hur jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan väl säga att Tux är en lite svårare serie och skämten m.m. är inte lika tydliga och därför kräver den lite mer av läsaren och det i sin tur gör att den inte blir lika omtyckt. Men som sagt - jag får se hur jag gör.

Fast Tux var ju sådär seriösrolig, en komedideckare på något vänster. Speciellt kul var det att sitta och hitta alla "hemligheter" som du flikat in här och var.

Men jag kan tänka mig att Tux är jobbigare att göra för dig, speciellt om man ska fortsätta på den höga nivå som Tux faktiskt är på. Speciellt jobbigt måste det väl vara för dig att hitta på alla hemligheter som är sajtenrelaterade.

Hultenius & Co däremot känns mer som en serie som bara är till för att bringa fram skratt. Det är ju ingen direkt story då du tar forumhänderlser (Än så länge that is.) och ritar. Utan det är mer en serie som speglar oss medlemmar på ett överdrivet sätt, och att det är det som serien "går ut på".

Vilket som så älskar jag båda serierna och kommer bli lika glad vilken som än kommer. :)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Under tiden slänger jag upp denna:

th_jul2_1014043_0.png

Ett avsnitt ur 2006 års julkalender, som aldrig blev av pga att medlemmarna inte var intresserade. Denna episod var X-files-inspirerad. :)

Haha! :cry: Skulle du få för dig att göra en julkalender i år kan jag garantera att folk lär vara intresserade! :>

Nu pressar ni väl honom lite för mycket. Den är klar när den är klar. Vilken serie det än blir är kvar att återstå och oavsett vilken lär det bli en succe.

Jag sätter ingen press alls, jag bara undrade vad som hänt med Tux. Forum Force hade jag inte hört talas om alls...

Vilket som så älskar jag båda serierna och kommer bli lika glad vilken som än kommer. :unsure:

Ja, det säger jag också. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, H&CO är så mycket roligare än Tux PI eftersom den baseras mycket mer på forumet. Umberto sa ju själv att han bara tog random forumnamn när han namngav karaktärerna och det leder ju till att serien bara är en serie mer eller mindre greppad ur luften (förutom alla roliga små referenser). H&CO baseras på verkliga personer, verkliga dispyter och verkliga händelser. SÅ mycket mer underhållande egentligen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...