Jump to content

Jag hade änglavakt (Någon som vart med om liknande?)


WiboO
 Share

Recommended Posts

Måndag den 25 i 9e 2006 klockan 12:49

"12.49 Trollhättan: elev vid en trafikskola blir påkörd. Tre personer till sjukhus. båda bilarna bärgas.”

Är hemma från sjukhus nu!

Eleven i artikeln är jag.

Det var sista uppgiften i den 70 minuter långa övningskörningslektionen. Vi stannade till i en så kallad "broms mot målövning” vid sidan av en raksträcka med bra utsikt. Jag och läraren satt och analyserade stoppningen, och av ren reflex kollade jag i backspegeln. Där såg jag en bil komma i 70km/h bakifrån. Jag minns att jag tänkte "Shit, nu dör jag."

Det smällde till och blev svart. Därefter blev det ljust och jag märkte att jag levde. Det luktade bränt inne i bilen, jag fick panik och fick inte upp dörren. Efter ett par försök fick jag äntligen upp den, jag har ingen aning om hur jag fick av mig bältet (som antagligen räddade mitt liv). Jag kom ut ur bilen. Jag kollade bak på vår bil och såg hur förstörd den blivit. Jag lyckades ta mig halvvägs av gräsmattan, på sidan av diket bilen låg i. Sedan ramlade jag ihop på gräsmattan, och min körskolelärare hjälpte mig.

Jag hamnade i ett grovt chocktillstånd, och grät, skrek och skakade. Det kom en massa folk som hämtade filtar och höll om personen som kört på oss. Jag har för mig att han sade "Det var inte meningen", och det var det väl knappast.

Även om så var fallet brydde jag mig inte just då. Efter kanske tio minuter kom ambulansen. De satte på mig en krage och bar upp mig på en bår, och lyfte in mig i ambulansen. När jag åkte iväg med ambulansen hade vi en så kallad "Prioritering 2". Ambulansen for iväg. Jag blev vit, och sedan blå i ansiktet. Mina pupiller förstorades grovt, och sedan svimmade jag. De Stannade ambulansen och det kom in personal. De satte på sirenerna och prioriteringen ändrades till 1. Istället för att åka till Uddevalla kördes jag akut till Näl i hög fart. De satte i dropp och gav mig en syrgasmask.

Väl på akuten klippte de sönder mina kläder och satte i en massa sladdar och andra saker i min kropp. Jag kördes till röntgen där jag fick en s k "Kontrast- spruta" som gjorde att jag blev helt varm. Det kändes som om jag brann upp inifrån. Efter det kördes jag till IVA där de senare bytte masken till två rör som gick in i min näsa.

Mamma, min lillebror och min låtsaspappa anlände senare. Efter ett tag fick jag konstaterat att det var ett mirakel att jag överlevt, och inte ens fått några frakturer eller blåmärken. Jag var visst älskad däruppe. Innan de flyttade upp mig till "62:an" kom Chris och Elias. Uppe på 62:an var Froget och Zandra där, och sedan kom även Elias, Chris, Turken, Pierre och Jennifer. De stack vid halv åtta och min mamma stack runt klockan nio.

Idag kom jag hem. Jag har inga synliga skador eller märken, men jag har ont i huvudet, ryggen, halsen och axlarna. Jag kommer kanske att få Whiplash, men jag hoppas att jag klarar mig utan det och att jag någonsin kommer att våga åka och köra bil igen.

Tack ni som har hört av er, älskar er så mycket!

Tack gode gud att jag fick leva längre <3

Älskar er alla <3<3

// Eran Yonas

Redigerad av WiboO
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 119
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mina ögon! :unsure:

Ojdå.... Men ärligt talat, ska vi fylla halva forumet med "jag har krockat", "min kompis pappas kusins bror dog igår i trafikolycka!!!!!!!!", "Min kompis tjej blev påkörd när hon cyklade över gatan", "Min mamma krossade knäet när hon smashade in i en lykstolpe efter att ha blivit påkörd av ett flygplan, efter att en lastbil hade kört över hennes huvud med 18 däck... :'( :'( :'( " ?

Gripande text. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naawww, Krya på dig!

Lät som en otäck olycka du varit med om. Men du voltade med bilen då alltså?

Har en polare som voltade med sin bil för några år sen, den blev totalkvaddad utan på förarsidan, där han satt. Det kan man verkligen kalla tur!!

Edit: Han undkom med endast en liten skråma.

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt till er som tycker texten är jobbig att läsa, har inte haft kraft i axeln och armar att skriva om den perfekt, kom hem från sjukhuset igår o så!

Det hände i skogstorpa, nära halvorstorp precis utan för "målarboden" för er som vet trollhättan.

Det var kungsportenskörskola, ligger inte långt från resecentrum och badhuset!

Läraren fick chock och ont i ansiktet och blev uppkörd av polisen till sjukhuset, han som körde på oss hade inget bälte och flög in med huvudet i mitten av rutan, han blödde från huvudet och vad jag har hört blev han uppkörd av nån eller nått till sjukhus.

Redigerad av WiboO
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eleven i artikeln är jag.

Det var sista uppgiften i den 70 minuter långa övningskörningslektionen. Vi stannade till i en så kallad "broms mot mål"- övning vid sidan av en raksträcka med bra utsikt. Jag och läraren satt och analyserade stoppningen, och av ren reflex kollade jag i backspegeln. Där såg jag en bil komma i 70km/h bakifrån. Jag minns att jag tänkte "Shit, nu dör jag."

Det smällde till och blev smart. Därefter blev det ljust och jag märkte att jag levde. Det luktade bränt inne i bilen, jag fick panik och fick inte upp dörren. Efter ett par försök fick jag äntligen upp den, jag har ingen aning om hur jag fick av mig bältet (som antagligen räddade mitt liv). Jag kom ut ur bilen. Jag kollade bak på vår bil och såg hur förstörd den blivit. Jag lyckades ta mig halvvägs av gräsmattan, på sidan av diket bilen låg i. Sedan ramlade jag ihop på gräsmattan, och min körskolelärare hjälpte mig.

Jag hamnade i ett grovt chocktillstånd, och grät, skrek och skakade. Det kom en massa folk som hämtade filtar och höll om personen som kört på oss. Jag har för mig att han sade "Det var inte meningen", och det var det väl knappast.

Även om så var fallet brydde jag mig inte just då. Efter kanske tio minuter kom ambulansen. De satte på mig en krage och bar upp mig på en bår, och lyfte in mig i ambulansen. När jag åkte iväg med ambulansen hade vi en så kallad "Prioritering 2". Ambulansen for iväg. Jag blev vit, och sedan blå i ansiktet. Mina pupiller förstorades grovt, och sedan svimmade jag. De Stannade ambulansen och det kom in personal. De satte på sirenerna och prioriteringen ändrades till 1. Istället för att åka till Uddevalla kördes jag akut till Näl i hög fart. De satte i dropp och gav mig en syrgasmask.

Väl på akuten klippte de sönder mina klädder och satte i en massa sladdar odch andra saker i min kropp. Jag kördes till röntgen där jag fick en s k "Kontrast- spruta" som gjorde att jag blev helt varm. Det kändes som om jag brann upp innifrån. Efter det kördes jag till IVE där de senare bytte masken till två rör som gick in i min näsa.

Mamma, min lillebror och min låtsaspappa anlände senare. Efter ett tag fick jag konstaterat att det var ett mirakel att jag överlevt, och inte ens fått några frakturer eller blåmärken. Jag var visst älskad däruppe. Innan de flyttade upp mig till "62:an" kom Chris och Elias. Uppe på 62:an var Froget och Zandra där, och sedan kom även Elias, Chris, Turken, Pierre och Jennifer. De stack vid halv åtta och min mamma stack runt klockan nio.

Idag kom jag hem. Jag har inga synliga skador eller märken, men jag har ont i huvudet, ryggen, halsen och axlarna. Jag kommer kanske att få whiplash-skada, men jag hoppas att jag klarar mig utan det och att jag någonsin kommer våga åka och köra bil igen.

Där har du, KalleBalle.

Välkommen tillbaka till livet, WiboO. :unsure:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där har du, KalleBalle.

Välkommen tillbaka till livet, WiboO. :unsure:

tack så mycket :P både för proppsen och stavningsgrejerna :P

mr_tobbe ne de stavas whiplashskada har jag för mig men det är nog viktigare att jag överlevde än stavning tror jag, huvudsaken e att alla vet vad det är väll?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...