Jump to content

Jag hade änglavakt (Någon som vart med om liknande?)


WiboO
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 119
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men jag är säker på att de var Gud som hade ett finger med i spelet när du klarade dig så bra :o

Lika säker som Charles Manson när han påstod sig vara Messias?

Just det.

Du har aldrig grunnat på varför Gud fingrade såpass att han blev påkörd från början? Svara inte - retorisk fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det skulle vara guds verk???

Du har aldrig hört talas om slumpen?

Om tur?

Om säkra bilar?

Om du nu tror att det var gud, kan du beskriva vad han/hon/den/det gjorde???

Petade (jag väljer han) han fram bilen litegrann i sista stund??

Och hur många sket han då i för att kunna peta fram din bil så att du inte skulle dö av att bli påkörd bakifrån?

Skulle gärna vilja se statistik över hur många som dött av att bli påkörda bakifrån i 70km/h innan jag ens börjar fundera på om det ens var någon slags tur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det skulle vara guds verk???

Du har aldrig hört talas om slumpen?

Om tur?

Om säkra bilar?

Om du nu tror att det var gud, kan du beskriva vad han/hon/den/det gjorde???

Petade (jag väljer han) han fram bilen litegrann i sista stund??

Och hur många sket han då i för att kunna peta fram din bil så att du inte skulle dö av att bli påkörd bakifrån?

Skulle gärna vilja se statistik över hur många som dött av att bli påkörda bakifrån i 70km/h innan jag ens börjar fundera på om det ens var någon slags tur.

Nu ska vi egentligen inte krångla till det ytterligare, men tur och otur är mänskliga koncept, ett slags gestaltning av slumpen. Bara så du vet till nästa gång alltså. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hört talas om Gud inte kan ljuga ? Och alla känner till satans lögn till Eva & co...

Om Gud skulle hjälpt folk nu i det sista skulle han vara delaktig i en lögn, som han inte kan..

Fast här är det slumpen. Tur och otur tillhör slumpen men skillnaden är otur, inte troligt skulle hända men gjorde ändå. Sen vice versa med tur. nu är jag trött, mm

Det sista där fattar jag inte ett dugg av :o.

Det jag menar är helt enkelt att Gud inte existerar.

Och alla de som fortfarande tror på Gud kan ju ta sig en funderare.

Vart är han nu?

hur många måste typen offra för att rädda en?

Ger inte riktigt den genomgoda bild folk har av gud.

Han favoriserar helt enkelt vissa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade han inget bälte när han körde upp?

Det är bra. :o

Tur att du klarde dig. :)

Han hade inget bälte när han körde på mig, och han blev inte uppkörd av den ambulans som kom och hämtade mig!

Till den som sa att de inte många som dör av 70, man kan bli dödad i en krock i 20 km/h o får whiplash redan vid 6 km/h, en människa väger runt 1 ton när man kör i 70 km/h! det är enorm kraft vi snackar om! vi stog stil också o han krasha in i oss med den kraften och farten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han hade inget bälte när han körde på mig, och han blev inte uppkörd av den ambulans som kom och hämtade mig!

Till den som sa att de inte många som dör av 70, man kan bli dödad i en krock i 20 km/h o får whiplash redan vid 6 km/h, en människa väger runt 1 ton när man kör i 70 km/h! det är enorm kraft vi snackar om! vi stog stil också o han krasha in i oss med den kraften och farten!

Sa inte att folk inte dog vid 70.

Frågan var mera.. Hur många är det som dött av att bli påkörda bakifrån sittandes i en bil med bälte och all den säkerhetsutrustning vi har i dagens bilar, när bilen som kört på bakifrån kör i 70?

Menar inte att alla dessa grejer skulle förhindra det totalt.

Men det känns som att risken är väldigt liten.

Och att bli påkörd bakifrån i 20km/h bakifrån sittandes i en bil tar nog inte död på dig.

Att bli påkörd när du står mitt i gatan i 20km/h kan nog ta död på dig.

Dock visar tester att detta heller inte är så troligt om det inte är en lastbil du blir påkörd av. Man kastas nämligen upp i luften och landar på bilen vilken oftast är ganska mjuk tack vare tunna och lätta material i plåten.

Det jag fortfarande förundras över är hur du kan få det till att Gud har med saken o göra???

För att sänka Gud ännu mer citerar jag här Kalle Anka & CO som jag läste idag när jag satt o sket:

"Det var en gång en präst och en busschaufför som hade dött, men det fanns bara en plats i himlen.

Prästen var övertygad om att just han skulle få den.

Men det var busschauffören som fick den!

Då frågade prästen Gud:

- Varför fick inte jag platsen? Jag som älskar dig över allt annat.

Då svarade Gud:

- Varje gång du predikar somnar alla. Men när busschauffören kör så ber alla till mig."

Ytterligare ett tecken på att denna gud som ni pratar så varmt om inte är speciellt snäll. ("And elvis never did drugs")

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...