Jump to content

Jag hade änglavakt (Någon som vart med om liknande?)


WiboO
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 119
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Han hade inget bälte när han körde på mig, och han blev inte uppkörd av den ambulans som kom och hämtade mig!

Menade, varför hade inte han bälte?

Han körde väl också upp för en lärare? :wub: (och höll på att ta körkort?)

Och vad jag vet så säger dom till om misstag man gör så man ska tänka på det nästa gång?

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tur att du överlevde.

Då kan jag passa på och berätta om när en kompis var typ 3 cm ifrån att dö, istället för att skapa en ny tråd. (w00t) Riktigt obehagligt var det.

Vi skulle gå över Kungsgatan i stan, (observera, stan = Stockholm). Det var mycket bilar och trafiken stod still samt att det var rött ljus. Vi börjar gå igenom bilarna, det var två filer mot en rikting och en motsatt fil. När det sedan slog om till grönt började bilarna sakta att rulla och jag vände tillbaka, kompisen fortsatte men tänkte inte på att den tredje filen var mot motsatt riktning.

Han var ungefär, ja, som jag skrev 3 cm från att bli påkörd av en bil i typ 80-90km/h. Han hann precis undan och man såg när han nuddade bilen med fingrarna.

Det var lite smått lebbigt. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
Skrivet (redigerad)

Länge sen jag var inne men tänkte skriva nått igen iallafal..

1. Han som körde på mig vet jag inte så mycket om för att han har inte hört av sig, polisen har inte sagt nått, har för mig att åtalet lades ned, nog om det. Han som körde på mig körde en pickup och var inte en person som övningskörde, förmodligen inom vitvaru branshen då han hade en diskmaskin och leveranspapper i bilen vad jag hörde, kan vara att han köpt en diskmaskin också lämnar det till sanningen istället för att gå för djupt in i fantasin.

2. Jag är troende på gud, jag är kristen. Så för mig har inte anti-kristen "propaganda" något intryck på mig. Man kan tro på saker utan att ha fått konkreta bevis, bibeln är ju ett bevis, om den är sann eller ej är upp till en själv att tro på! Därmed lämnar mina åsikter om min religiösa del av mig denna tråd!

3. Whiplash som läkarna försökte förklara för mig är "stukad nacke", jag har fortfarande biverkningar av den.

4. Jag har klarat halkan, misslyckades dock med teori (fick 50 godkänt är 52) men ska göra om den o sedan blire uppkörning sen har jag körkort! Började köra direkt efter olyckan, det värsta är att sluta köra för då kanske man inte vågar köra mer i livet för den sakens skull, lägg märke till att jag skrev KANSKE alla personer reagerar olika.

Redigerad av WiboO
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan förstå om vissa tycker att texten är jobbig att läsa, men sluta klaga nu iallafal. Att texten inte har några punkter är inte det viktiga här!

Är själv kristen, så jag tror nog att det var GUd som hjälpte dig. Du hade tur i oturen som klarade dig så bra undan med tanke på omständigheterna, och det är jag glad över. Känner inte dig, men är ändå glad för din skull :mellow:

Lycka till nu efteråt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...förlåt men va? Ha lite respekt om han väljer att vara troende. :unsure:

Humo.... eh, nope. Kan tyvärr inte respektera troende. Inget som ska gå ut över er i och för sig, men jag kan bara inte det. Har respekt för mycket, men när det gäller religion så har jag ingen respekt alls.

Välkomna att kasta hur mycket skit på mig nu ^_^. Lär inte vara någon större skada eftersom att det som kommer från "gud" går in genom ena örat och ut genom andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lär inte vara någon större skada eftersom att det som kommer från "gud" går in genom ena örat och ut genom andra.

Ungefär där jag står.

Hade gud funnits hade inte all den omänsklighet som finns i världen i dag funnits överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Humo.... eh, nope. Kan tyvärr inte respektera troende. Inget som ska gå ut över er i och för sig, men jag kan bara inte det. Har respekt för mycket, men när det gäller religion så har jag ingen respekt alls.

Välkomna att kasta hur mycket skit på mig nu :unsure:. Lär inte vara någon större skada eftersom att det som kommer från "gud" går in genom ena örat och ut genom andra.

Vad är det som har fått dig till en sån inställning mot religion och trosätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som har fått dig till en sån inställning mot religion och trosätt?
Mest för att det är befängd dynga det som står där i. Kan säga att jag en gång var troende - trodde på gud - det var länge sedan. När det sedan bara gick mer utför ju mer jag trodde och bad. Så jag tänkte, vafan, that son of a biatch.

Jag fick alltså bekräftat för mig att gud är en bluff. Varför vill gud ha krig? varför dödar han oskyldiga? varför gör han inte det jag bad honom om? Många frågor som står obesvarade. Idag när jag kollat igenom bibeln, läst endel osv, så har jag insett vad som verkligen står i bibeln - det är ju bara en massa dynga skrivet av folk för miljoner år sedan. Det går ni och tror på.

Mitt motto: Lev idag.

EDIT:

Värt att tillägga var att jag var runt 10-12 år då. Man var ung och dum helt enkelt. Men vissa verkar vara det hela livet.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...