Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

Real: new-ipod-nano_914762_0.jpg

I framtiden:

9bab1fkobn74.png

:) Jag vet att det var (jävligt) simpelt.. men hade inget bättre att göra 05:21 :rolleyes:

Gjorde en till när jag ändå var i farten... lite svårare men blev väll några pixlar fel kanske...

ln1ps2wtducc.png

orginal: http://www.bluebuy-media.com/bilder/apple_...1gb_schwarz.jpg

Och ca 06:10 var jag klar. God Natt

Redigerad av j3ns
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hur gör man för att få en bild av t.ex. ett ansikte att bli liksom en silhuett?

Ungefär som denna -> Klick <-

Klipp ut objektivet du vill ha som siluett och kopiera -> klistra in i nytt lager -> klicka på magic wand och välj allt transparent på lagret - högerklicka och välj invert selection sedan kan du måla i där med svart färg. Så brukar jag göra iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klipp ut objektivet du vill ha som siluett och kopiera -> klistra in i nytt lager -> klicka på magic wand och välj allt transparent på lagret - högerklicka och välj invert selection sedan kan du måla i där med svart färg. Så brukar jag göra iaf.

Jävla slöseri på ett bra kameraobjektiv.

(JA, det var jävligt nödvändigt. Jävlar!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag vill skriva text i Photoshop, blir det någonting fel. Alla bokstäver kommer på samma "ruta". Det blir inte ett ord. För att det ska bli ett ord måste jag dra ut texten och skit. förut har det funkat perfekt. Whats the problem?

Har du ändrat i paletten för text? Kan vara så att din marginal på texten är på mindre än 100%. Då placeras allt i samma ställe om det är nog lågt. Skulle vara lättare med bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klipp ut objektivet du vill ha som siluett och kopiera -> klistra in i nytt lager -> klicka på magic wand och välj allt transparent på lagret - högerklicka och välj invert selection sedan kan du måla i där med svart färg. Så brukar jag göra iaf.

Excuse me. WHAT!? :blink:

Jag är helt nybörjare med photoshop så lite bilder och enklare förklaringar än så skulle inte sitta helt fel. :D

Sorry for making this so inconvenient for you...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Excuse me. WHAT!? :blink:

Jag är helt nybörjare med photoshop så lite bilder och enklare förklaringar än så skulle inte sitta helt fel. :D

Sorry for making this so inconvenient for you...

Klipp ut det du vill ha som siluett, så om du vill ha ett får som siluett och du har en stor bild, klipp ut fåret med lassot. Justeringar kan du göra senare, gör det bara så bra du kan. Jag använder ett annat sätt, men det här är det 'simplaste' du kan göra. I mitt fall, mitt objekt är skidåkaren.

Sedan klickar du på lassot.

Men för att göra det lättare för dig själv kan du trycka på magnetiskt lasso, den följer fasta konturer. Eller polygonalt om du vill ha raka sträck per klick. Mycket bra för nybörjare, då du bara behöver klicka längst kanten på konturen du vill ha som siluett.

Menyn får du om du högerklickar på lassot. Nu så börjar vi följa konturen. Som sagt, i mitt fall, skidåkaren. Jag använder magnetiskt lasso på den här. Klickar omkring den tills jag kommer till ursprungs punkten.

Notera punkterna. Ju fler, desto bättre. Det fungerar bäst om du klickar längst kanten. För magneten är bara till för att hjälpa dig. Anyway, fortsätt och klicka tills du har en markerad yta.

Nu, trycker du CTRL + C eller "redigera" -> "kopiera". Öppna ett nytt dokument och klistra in med transparent bakgrund/vit/vilken färg du vill förutom siluett färgen.

Nu är det bara att rocka och rulla med CTRL + U och sedan dra upp/ned ljuset på bilden så den blir helsvart eller kritvit.

Och sedan trycker du CTRL + U igen, klickar på "Colorize/Färga" nere i hörnet och väljer färg. Du kan få dra upp/ned ljuset för att färgen ska synas. Och mättnaden skall vara 100%. Sedan kan du ha party som de här skidåkarna har.

Nu var ju inte min siluett så fin, med tanke på att det är en stressad jävel. Men kan göra bättre, det kan du också med träning. Det här fungerar med ansiktssiluetter också. Bara att markera den delen utav ansiktet du vill ha som siluett.

Kör hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...